بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری/ پرداخت علی الحساب جدید همسان سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی | واریز 1 میلیونی برای بازنشستگان کارگری از امشب

با توجه به اینکه تعداد قابل توجه ای از بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتمای حداقل بگیر هستند و در مصوبه متناسب سازی در برنامه هفتم توسعه صراحتا از شمول خارج شده اند به دو فوریت لایحه و همچنین خود لایحه رای مثبت بدهند.

کدخبر : 22346
سایت سرگرمی روز :

با توجه به پیگیری و درخواست بازنشستگان تامین اجتماعی از سراسر کشور ازمبنی بر این که تکلیف لایحه دو فوریتی دولت برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه شد در این خصوص گفتگویی با محمد اسدی رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور انجام داده ایم که در زیر می آید:

 شنیده شده که موضوع متمم متناسب سازی بازنشستگان تامین اجتماعی که طی نامه‌ای باقید دو فوریت که توسط دولت قبل به مجلس ارائه شده و در آن حداقل بگیر ها را نیز مشمول نموده در مجلس رای نیاورده است؟

رئیس کانون عالی بازنشستگان: خیر همچنین مطالبی شایعه است قرار بود لایحه پیشنهادی دولت در خصوص بازنشستگان حداقل بگیر مطرح شود که مطرح نشد تا رد و یا تایید شود حتما پیگیرهستیم این لایحه مطرح شود. از نمایندگان محترم مجلس هم تقاضا داریم با توجه به اینکه تعداد قابل توجه ای از بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتمای حداقل بگیر هستند و در مصوبه متناسب سازی در برنامه هفتم توسعه صراحتا از شمول خارج شده اند به دو فوریت لایحه و همچنین خود لایحه رای مثبت بدهند.

 عنوان می‌شود که یک میلیون تومان علی الحساب متناسب سازی حقوق بازنشستگان تا کنون ۳ میلیون تومان به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شده ولی برای بازنشستگان دولتی چند مرحله بیشتر واریز شده است.آیا این که شایعه شده که به بازنشستگان تأمین اجتماعی تعلق نمی گیرد درست است؟

رئیس کانون عالی بازنشستگان: خیر چنین مطلبی صحت ندارد و درست نیست حتما به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی هم پرداخت می‌شود. به جد پیگیر این موضوع هستیم و تا حدودی هم شرایط فراهم شده است. طی جلسات پیگیری که داشتیم انشالله منتج به نتایج خوبی شده و به طور حتم تا حصول نتیجه قطعی کوتاه نخواهیم آمد تا هر مبلغ که بازنشستگان صندوق‌های دولتی دریافت کرده اند باید به بازنشستگان تامین اجتمایی هم پرداخت شود. هرگونه تبعیضی تا زمان اجرایی شدن احکام پذیرفته شدنی نیست. از دولت محترم وشخص آقای رئیس جمهور می‌خواهیم که جلوی این گونه سلیقه ای عمل کردن در اجرایی شدن قوانین را در سازمان برنامه وبودجه بگیرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت: به رئیس سازمان برنامه و بودجه اخطار می‌دهم که اگر تا پایان همین ماه اقدامی برای ساماندهی همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام ندهند به استناد ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس باید پاسخگو باشند.

به گزارش ایسنا، ابراهیم نجفی در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان بود گفت: جناب آقای دکتر قالیباف، با اینکه مجلس تصویب کرد که یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه شود و تاکنون ۷۰ هزار میلیارد تومان برایش تخصیص پیدا کرده است اما متاسفانه سازمان برنامه و بودجه در این زمینه اقدام موثری انجام نداده است.

وی ادامه داد: اگر رئیس سازمان برنامه و بودجه تا پایان همین ماه اقدام موثری در این زمینه نداشته باشد و در واقع ساماندهی همسان سازی حقوق بازنشستگان را انجام ندهند به استناد ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس باید پاسخگو باشند.

وی افزود: برای بیمه ملوانان و صیادان در شمال و جنوب کشور ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کردیم که متاسفانه این امر توسط سازمان برنامه بودجه و سازمان تامین اجتماعی تخصیص نیافته است.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر تاکید کرد: قانون تصویب شده است و اعتبار مربوط به بازنشستگان با یک درصد افزایش افزوده تامین شده است ولی اصل قانون که باید اجرا می‌شده اجرا نشده است. حتماً دولت باید توجه کند و متاسفانه دولت به جای اینکه این موضوع را اصلاح کند یک لایحه دو فوریتی آوردند و می‌خواستند کار اشکال‌دار را قانونی کنند. البته خودشان گفتند که لایحه را پس می‌گیرند و اصلاح می‌کنند.

قالیباف افزود: به هر حال دوستانمان در سازمان برنامه و بوجه و دولت تلاش کنند که واقعاً این حق قانونی و مصوب و تامین اعتبار شده را فراهم کنند.

جعفر قادری نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به رویکرد دولت در زمینه اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: رئیس سازمان تاکید دارند که حدود ۷۳۵ همت در بودجه عمومی و هدفمندی یارانه‌ها کسری داریم و در موضوع ۶۰ همتی که در همسان سازی حقوق بازنشستگان بر آن تاکید شده، منابع پاسخگو نیست.

نماینده مردم «شیراز و زرقان» در مجلسادامه داد: از این رو رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید داشت، اگر بنا باشد متناسب با حقوق بازنشستگان، افزایش حقوق مذکور را مدنظر قرار دهیم، آنهایی که حقوق بالایی دریافت می‌کنند، حقوقشان شدیدا افزایش پیدا کرده و حقوق بگیران پایین چیزی دستگیرشان نمی‌شود و شاید نیاز باشد تعدیل‌هایی در این بخش صورت گیرد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این حال مسئولین سازمان برنامه و بودجه تاکید داشتند که فعلا روند پرداخت یک‌میلیون تومان به بازنشستگان در قالب همسان سازی حقوق را ادامه خواهند داد تا در فرصتی دیگر، هم وضعیت تامین منابع به درستی صورت گرفته و هم در رابطه با اصلاحات آن اقدام کنند.

وی با بیان این‌که اگر دولت در این بخش لایحه‌ای را به مجلس ارائه دهد و قصد اصلاح مصوبات مجلس در این بخش‌ها را داشته باشد دیگر نمی‌توان نام این مصوبه را همسان سازی حقوق بازنشستگان گذاشت، ادامه داد: در این صورت اسم این فرایند و دیدگاه، حمایت از گروه‌های کم درآمد بازنشسته خواهد بود که بحثی جداست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: