یارانه | یارانه نقدی | یارانه جدید

پرداخت ماهانه 2 یارانه ویژه با دهک‌بندی جدید | واریز کمک هزینه ماهانه جدید برای این دهک‌ها

یارانه معیشتی این دهک ها دوباره واریز می شود

کدخبر : 22374
سایت سرگرمی روز :

ملکوتی خواه بیان کرد: تا کنون ۱۰۷ درصد از پرداختی‌ها را انجام داده‌ایم، به این معنا که از ۱۰۰ درصد بیشتر پرداخت کرده‌ایم، در حالی که در منابع سازمان هدفمندی تنها ۵۴ درصد محقق شده است. این اقدام به دلیل اولویت و ضرورت حمایت از عزیزان مددجوی بهزیستی انجام شده تا آنها با مشکل مواجه نشوند.

خبر خوشی که می‌خواهم اعلام کنم این است که با این پرداخت‌ها، یارانه و مستمری هیچ یک از عزیزان قطع نشده است. همچنین اگر افرادی در لیست سال ۱۴۰۳ بودند و از فروردین تا شهریورماه به هر دلیلی مستمری دریافت نکرده‌اند، ما به سازمان بهزیستی و مسئولان رفاه و کار قول داده‌ایم که این افراد را در نظر بگیریم.

محمود ملکوتی‌خواه، رئیس سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها، در پاسخ به سوالی درباره قطع برخی از پرداخت‌ های مربوط به مطالبات معلولان مستمری‌ بگیر، اعلام کرد که هیچ قطع مستمری وجود ندارد. وی افزود که اعتبارات توسط مجلس تصویب می‌شود و سازمان برنامه موظف است بر اساس بودجه، پرداخت‌ها را انجام دهد. این پرداخت‌ها به صورت ماهانه و به تدریج از طریق ارقامی که همکاران سازمان بهزیستی به ما ارائه می‌دهند، صورت می‌گیرد.

وی افزود: سقف رقمی که می‌توانیم پرداخت کنیم یک دوازدهم عددی هست که هر ماه در قانون از طریق قانونگذار تسریع کرده است و منابع براساس وصولی مصارف قرار دارد. یک مشکل ما عدم تحقق منابع هدفمندی بود در حالیکه ما ملزم بودیم مانند کمک مستمری مددجویان بهزیستی پرداخت می‌کردیم.

 رئیس سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها اظهار کرد: بنابراین یک دوازدهم آن تا شهریورماه پرداخت شده، اما در لیستی که در سازمان بهزیستی ارائه می‌دادند برخی نفرات از طرق مختلف مانند توانمندسازی و… خارج و افراد جدید جایگزین می‌شوند لذا خروج نفرات و ورود نفرات جدید شکل گرفت که آن خروجی‌ها تعدادشان کمتر از ورودی‌ها بود و از لحاظ اعتباری اینگونه اعلام شد که این افراد مستمری نگرفتند و یا قطع شده ولی قطعی در کار نبود؛ لذا در شهریور ماه بخش عمده ایی از نفراتی که در ماه‌های قبل جا مانده بودند به این لیست اضافه و پرداخت شد یعنی شش دوازدهم اعتبارات سال ۱۴۰۳ باید پرداخت میشد.

ملکوتی خواه در ادامه گفت: تاکنون ۱۰۷ درصد پرداختی داشتیم یعنی از ۱۰۰ درصد بالاتر پرداخت کردیم در حالیکه در منابع سازمان هدفمندی ۵۴ درصد محقق شده بخاطر اولویت و ضرورت عزیزان مددجوی بهزیستی که با مشکل برنخورند. خبر خوشی که باید عرض کنم این است که سازمان با این پرداختی که کرده است یارانه و مستمری هیچکدام از عزیزان قطع نشده است و اگر افرادی در لیست سال ۱۴۰۳ بودند از فروردین تا شهریورماه به هر دلیلی مستمری دریافت نکرده قول دادیم به سازمان بهزیستی و مسئولان رفاه و کار این نفرات را لحاظ کنیم.

در مورد زمان واریز یارانه نقدی مهر ماه ۱۴۰۳ یا همان مرحله ۱۴۰ دولت در روز چهارشنبه بیستم مهر ماه خواهد بود و این یارانه ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۰ مهر ماه قابل برداشت و به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند. بدین ترتیب یارانه بگیران باید در روز ۲۰ مهر می توانند یارانه خود را برداشت کنند.

اگر یارانه جدید دولت برای افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی که جزو دهک دهم محسوب می‌شوند حذف شده باشد، از طریق سامانه‌ای که وزارت رفاه اعلام کرده است، اعتراض خود را ثبت کنند و سازمان بهزیستی نیز از طریق وزارتخانه این موضوع را پیگیری کرده است که همه افراد دارای معلولیت مشمول دریافت یارانه دولت باشند.

معاون توسعه مدیریت بهزیستی از معلولانی که به دلیل قرار گرفتن در دهک دهم، یارانه‌شان قطع شده است، اما خواهان دریافت آن هستند، خواست از طریق سامانه اعلامی وزارت کار و رفاه نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنند.

مرتضی حسینی، اظهار کرد: اگر یارانه جدید دولت برای افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی که جزو دهک دهم محسوب می‌شوند حذف شده باشد، از طریق سامانه‌ای که وزارت رفاه اعلام کرده است، اعتراض خود را ثبت کنند و سازمان بهزیستی نیز از طریق وزارتخانه این موضوع را پیگیری کرده است که همه افراد دارای معلولیت مشمول دریافت یارانه دولت باشند.

وی بیان کرد: در ستاد گزارشی دال بر این موضوع که یارانه جدید افراد دارای معلولیت تحت پوشش حذف شده باشد، شنیده نشده است و اگر در استان‌ها چنین موضوعی وجود دارد افراد در صورت اعتراض، باید اعتراض خود را از طریق سامانه وزارت رفا اعلام کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: