مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

پرداخت کمک هزینه 350 میلیون تومانی ساخت مسکن به مددجویان | آغاز ثبت‌نام دریافت وام بلاعوض دولتی برای مددجویان

باهمکاری گروه‌های جهادی کار ساخت واحد منزل مسکونی برای یک خانواده نیازمند در منطقه توکهور و هشتبندی آغاز شد.

کدخبر : 22521
سایت سرگرمی روز :

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بخشی از فعالیت های آن بنیاد در تامین مسکن اقشار کم درآمد و مددجویان عضو کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی را تشریح کرد و از تحویل ۲۵ هزار واحد مسکونی مددجویان در یک سال گذشته خبر داد.

حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  در خصوص فعالیت‌های آن بنیاد در اجرای مسکن محرومان و اقشار کم درآمد در شهرها توضیحاتی ارایه کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اجرای تعهدات خود در بخش احداث مسکن محرومان در بخش شهری به دنبال تامین منابع از سازمان برنامه و بودجه و همچنین منابع داخلی بنیاد و حساب ۱۰۰ امام (ره) است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۵۲ میلیاردتومان از منابع داخلی بنیاد مسکن برای مسکن محرومان در بخش شهری تخصیص یافت، افزود: در تفاهم با سازمان ملی زمین و مسکن ساخت ۵۰ هزار واحد در برنامه بود که از این میزان تاکنون ۱۷ هزار واحد تعیین‌تکلیف شده و در مراحل ساخت قرار گرفته است.

به گفته وی، برای اجرای این بخش برای هر واحد بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده است که در فرآیند واگذاری از متقاضیان دریافت نمی‌شود.

سهرابی از دیگر اقدامات آن بنیاد را در یک سال گذشته امضا و اجرای تفاهم‌نامه احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌هایی بین بنیاد مسکن با کمیته امداد امام (ره) برای احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان این کمیته و ۱۰ هزار واحد با سازمان بهزیستی به امضا رسید که هم اکنون و در مجموع از تعداد کل ۴۰ هزار واحد تفاهم شده ۲۵ هزار واحد تکمیل و تحویل مددجویان شده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا باقیمانده واحدهای تفاهم شده برای مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) نیز در زمان‌بندی توافق شده تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

 سرگرد پاسدار فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام رضا (ع) هشتبندی گفت: این واحد با ۵۵ متر مربع مساحت در مدت دو ماه ساخته می‌شود.

مرتضی نیکبختی افزود: هزینه ساخت این واحد ۳۵۰ میلیون تومان است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی هرمزگان نیز گفت: تا پایان سال باهمکاری گروه‌های جهادی در استان بیش از ۱۵۰ واحد منازل مسکونی نیازمندان ساخت و بازسازی می‌شود.

سرهنگ یاسین باوقار افزود: به منظور خدمت رسانی به مناطق محروم استان بیش از هزار و ۶۰۰ گروه جهادی ساماندهی شده اند.

وی گفت: این گروه‌ها در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، پزشکی و اقتصاد مقاومتی فعالیت دارند.

 مهران کریمیان گفت: بیش از ۵۵۸ خانوار زیر پوشش بهزیستی خوزستان در طرح مسکن نهضت ملی استان جانمایی شده و مسکن آنها در مراحل مختلف ساخت است.

وی افزود: تاکنون ۱۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض از طرف بهزیستی خوزستان برای ساخت ۲۸۳ واحد مسکونی مددجویان و معلولان زیر پوشش که مسکن آنها در طرح‌های استان در مراحل مختلف ساخت هستند پرداخت شده است و  ۲۷۵ خانوار دیگر هم که در طرح‌های نهضت ملی مسکن جانمایی شده اند با شروع ساخت و ساز و پیشرفت فیزیکی و پس از تامین اعتبار، کمک‌های بلاعوض بهزیستی به آنها تخصیص داده خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه پارسال دو هزار و ۴۶ مددجوی کمیته امداد به خودکفایی رسیدند و از زیر پوشش بودن کمیته امداد خارج شدند گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال دو هزار و ۲۰۰ مددجوی دیگر به خودکفایی برسند.

مجید الهی راد افزود: سال ۱۴۰۱ برای پنج هزار نفر، سال ۱۴۰۲ برای چهار هزار نفر و امسال نیز برای چهار هزار و ۵۰۰ نفر، فرصت شغلی ایجاد خواهیم کرد.

وی گفت:مددجویان با آموزش‌هایی که فرا گرفته اند و علاقه و پشتکار خود توانسته اند در حوزه‌هایی همچون خدمات، صنعت، دام پروری، پرورش زنبور عسل، طرح‌های دانش بنیان و خورشیدی مشغول به کار شوند که بعضی از افراد خود نیز کارآفرین شده اند.

الهی راد با اشاره به حمایت‌های بسیار خوب بانک‌های عامل و دستگاه‌های اقتصادی استان افزود: در سال ۱۴۰۱ بیش از پنج میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ هفتصدو پنجاه میلیارد تومان و امسال هم ۷۶۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی گفت: براساس تفاهم نامه‌ با اداره کل فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی استان، درصدد آموزش مددجویان مستعد و علاقه‌مند هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: