تصفیه کبد و درمان کبد چرب و جلوگیری از سکته مغزی با این نوشیدنی پاییزه

آب لبو " باعث میشود که مغز پیر نشود و هیچوقت کسی سکته مغزی نکند !آب لبو همچنین نوشیدنی است برای تصفیه کبد ، درمان کبد چرب ، پیشگیری از آلزایمر و تقویت حافظه.

کدخبر : 22550
سایت سرگرمی روز :

کبد عضو حیاتی در بدن ما است که وظیفه پاکسازی و دفع سموم بدن را به عهده دارد. هر غذایی که می‌خوریم توسط کبد تجزیه می‌شود، به همین دلیل کبد همواره در معرض تجمع چربی قرار دارد. درصورتی که چربی بیش از حد معمول در کبد جمع شود، زمینه بیماری کبد چرب را به‌وجود می‌آورد.

لبو منبع غنی از بتاکاروتن، کاراتنوئید و فلاوونوئید است که همگی آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند. این ترکیبات مغذی، کبد را پاکسازی می‌کنند و التهاب کبد را کاهش می‌دهند. مصرف آب لبو از تجمع چربی در کبد پیشگیری می‌کند. اگرچه برای مقابله با این بیماری داشتن تغذیه سالم و پرهیز از غذاهای چرب اولویت دارد.

بد نیست بدانید که شما با نوشیدن آب لبو می‌توانید به کاهش وزن خود کمک کنید. لبو مملو از فیبر است و به مدت طولانی شما را سیر نگه می‌دارد. ضمن اینکه قند آن هم طبیعی است. آب لبو را جایگزین نوشیدنی‌های شیرین کنید تا به کنترل قند خون و لاغری خود کمک کنید. فراموش نکنید که اضافه وزن رابطه مستقیمی با ابتلا به فشارخون بالا و کبد چرب  دارد.

خواص لبو برای فشار خون

همانطور که می‌دانید فشار خون بالا یکی از علائم خطر ابتلا به سکته و بیماری قلبی است. سکته یکی از شایع‌ترین دلایل مرگ و میر و ناتوانی جسمی در دنیا است که شما می‌توانید با تغذیه سالم از بروز آن پیشگیری کنید.

یکی از روش‌های سالم در تغذیه، خوردن میوه و سبزیجات سرشار از نیترات معدنی است. مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن آب لبو می‌تواند فشار خون را به مقدار قابل‌توجهی کاهش و تشکیل اکسید نیتریک را افزایش دهد.

تشکیل اکسید نیتریک باعث گشاد شدن رگ‌ها می‌شود و تاثیر مستقیم بر کاهش فشار خون می‌گذارد. یکی دیگر از نوشیدنی‌های مفید برای کاهش فشار خون، کفیر است. در مقاله خواص کفیر با تاثیر آن بیشتر آشنا شوید.

بد نیست بدانید که افزایش میل جنسی و قدرت باروری نیز، از خواص لبو برای مردان است.

خواص آب لبو برای پوست صورت

آب لبو خواص ضدالتهابی دارد و برای پیشگیری و کاهش جوش و آکنه صورت مفید است. آنتی‌اکسیدان‌های این نوشیدنی از بروز چین و چروک زودرس پیشگیری می‌کنند. ویتامین سی و پروتئین موجود در آب لبو باعث بهبودی سریع جای زخم و لک می‌شود.

وجود برخی مواد مغذی مثل ویتامین ب، ویتامین سی، پروتئین و فسفر باعث رشد و تقویت مو می‌شود. شما همچنین می‌توانید آب لبو یا لبو خام را به صورت ماسک بر روی پوست صورت خود قرار دهید. ماسک لبو باعث شفاف شدن و کم‌رنگ شدن لک‌ها می‌شود.

از دیگر خواص آب لبو، افزایش عملکرد بدنی است. این نوشیدنی با افزایش سطح نیترات باعث می‌شود سطح انرژی بدن به‌خصوص موقع ورزش کردن بیشتر شود. به گفته مجله هلث لاین، مصرف لبو، عملکرد بدن را موقع دوچرخه‌سواری و دویدن افزایش می‌دهد و استقامت بدن را بالا می‌برد.

یکی دیگر از آبمیوه‌های طبیعی و سالم که برای پوست صورت و عملکرد بدن مفید است، آب گریپ فروت است. به مقاله خواص آب گریپ فروت سر بزنید و درباره آن بیشتر بخوانید.

سوالات متداول:

مصرف آب لبو بهتر است یا لبو پخته؟

چغندر قرمز به‌صورت خام خواص بیشتری دارد. هرچه لبو بیشتر پخته شود رنگ و املاح، از آن خارج می‌شود. بهتر است آب لبوی خام را مصرف کنید.

بهترین روش پختن لبو کدام است؟

بهتر است آن را 30 دقیقه بخارپز کنید و زمانی که چنگال داخل بافت سفت آن فرو رفت، آن را از روی حرارت بردارید.

آب لبو چه تاثیری بر فشار خون دارد؟

نوشیدن آب لبو می‌تواند فشار خون را به مقدار قابل‌توجهی کاهش دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: