خبر خوش دولت برای کارکنان و کارمندان | افزایش 30 تا 40 درصدی حقوق از مهر ماه

وزیر بهداشت از افزایش حقوق‌ها از ابتدای مهر ماه سال جاری خبر داد.

کدخبر : 22558
سایت سرگرمی روز :

​وزیر بهداشت از افزایش حقوق دستیاران و کارورزان پزشکی از ابتدای مهر ماه سال جاری خبر داد.

دکتر محمدرضا ظفرقندی درباره افزایش حقوق دستیاران و کارورزان پزشکی گفت: افزایش حقوق دستیاران و کارورزان پزشکی متاهل نسبت به مجردها بیشتر است. پس از افزایش حقوق دستیاران و کارورزان، حقوق این افراد در برخی از رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی به ۲۵ میلیون تومان رسیده است. افزایش حقوق کنونی دستیاران و کارورزان پزشکی، یک افزایش قابل‌توجه است.

وی درباره وضعیت اضافه حقوق دستیاران و کارورزان پزشکی مجرد گفت: دریافتی دستیاران پزشکی با افزایش حقوق، حدود ۱۹ میلیون تومان است. همچنین دریافتی کارورزان مجرد نیز حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته‌ است.  

ظفرقندی در پایان گفت: افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی حقوق کارورزان پزشکی منوط به تاهل  یا مجرد بودن آنها است.  

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که میزان افزایش حقوق و مزایا در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ خلاف برنامه هفتم توسعه است و باید اصلاح شود.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری اظهار کرد: میزان افزایش حقوق و مزایا در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ خلاف برنامه هفتم توسعه است .

وی ادامه داد: اگر قرار است بودجه با این سبک و سیاق به مجلس شورای اسلامی داده شود، آقایان بدانند که خلاف برنامه هفتم توسعه بوده و در مجلس با مشکل مواجه می‌شوند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به این‌که موضوع افزایش حقوق و مزایا و افزایش پلکانی حقوق در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ خلاف برنامه هفتم است، سازمان برنامه و بودجه نسبت به اصلاح آن اقدام کند تا مغایرتی با برنامه هفتم توسعه نداشته باشد.

بر اساس ضوابط مالی لایحه بودجه ۱۴۰۴ که از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور منتشر شده، پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان دولت برای سال آینده ۲۰ درصد پیش‌بینی شده است.

دکتر خسرو صادق نیت با بیان این مطلب، اظهار داشت: در دو جلسه اخیر شورای معاونان وزارت بهداشت مهمترین مشکلات جامعه پرستاری مطرح و راهکارهای حل آنها بررسی شد. از مهمترین مشکلات پرستاران عزیز، توزیع منابع مالی جهت پرداخت معوقات به آنها بود که عملکرد دانشگاه‌ها در این زمینه مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین مبلغ اضافه کاری به ازای هر ساعت کار پرستاران و میزان موظف اضافه کاری مورد بررسی قرار گرفت و راهکار اصلاح این مشکل و ترمیم مبلغ به ازای هر ساعت اضافه کاری کادر درمان پس از برگزاری جلسات تخصصی با مسئولان پرستاری دانشگاه‌ها و انجمن‌های پرستاری در نامه‌ای به هیات دولت منعکس شده تا مراحل قانونی آن طی شود.

صادق نیت ادامه داد: مشکلات حوزه درمان و حل مشکل کمبودهای دارویی و همچنین ارز مورد نیاز برای تامین مواد اولیه دارو به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت تا نیازهای صنایع دارویی به سرعت با حمایت‌های هیات دولت برطرف شود و در ماه های آینده شاهد کاهش کمبود اقلام دارویی در کشور باشیم.

بنابر اعلام وبدا، وی خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعات مهم در این دو جلسه، ماندگاری اعضای علمی و مشکلات دانشجویان مقاطع مختلف به ویژه تخصصی و فوق تخصصی بود که راهکارهایی برای آنها پیشنهاد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: