آقایان این نشانه ها را جدی بگیرند | این علائم خبر از سرطان مردانه می دهند + تشخیص در 15 دقیقه

متخصصان به مردان توصیه می‌کنند به برخی از علائم و نشانه‌های سرطان که با بی توجهی از کنارشان می‌گذرند اهمیت دهند تا عواقب مرگبارش گریبان شان را نگیرد.

کدخبر : 22628
سایت سرگرمی روز :

۶۶ درصد از مردانی که به صورت خانوادگی سابقه سرطان پروستات در آن‌ها وجود دارد از خطرات و نحوه برخورد با این بیماری اطلاعات کافی را ندارند. هر ساله حدود ۴۶ هزار و ۷۰۰ نفر در انگلستان به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند به گونه‌ای که می‌توان گفت از هر ۸ مرد یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود.

طبق آمار‌های به دست آمده، ۹۹ درصد از مردانی که مبتلا به این بیماری می‌شوند تا ۱۰ سال توانایی زنده ماندن را دارند، اما اگر بیماری دیرتر تشخیص داده شود میزان بقا این افراد به ۲۲ درصد می‌رسد و ضرورت دارد مردان بالای ۵۰ سال باید هر چند ماه یک بار آزمایش PSA را انجام دهند.

بیشتر مردانی که سرطان پروستات برای آن‌ها تشخیص داده می‌شود هیچ علائمی نداشته‌اند. با کمک تست PSA (آنتی ژن خاص پروستات) حتی قبل از بروز علائم سرطان پروستات تشخیص داده می‌شود. این تست یک آزمایش خون ساده است که یک پروتئین خاص که توسط پروستات تولید می‌شود را ارزیابی می‌کند. وقتی پروستات بزرگ می‌شود، مقدار بیشتری از این پروتئین ساخته می‌شود و تست PSA آن را تشخیص می‌دهد.

باوجود این واقعیت، باز هم خیلی مهم است که اگر علائمی در خود مشاهده کردید، حتماً نزد پزشک بروید. این بیماری در هزاران مرد هر ساله بعد از نمود علائم تشخیص داده می‌شود.

سرطان پروستات چهار نشانه ادراری دارد که می‌توان به تکرر - ادرار کردن در دفعاتی بسیار بیشتر از حد طبیعی، اضطرار - حس اینکه باید فوراً ادرار کنید، شب‌ادراری - بیدار شدن مداوم طی شب برای ادرار کردن و تردید – دشواری شروع جریان ادرار اشاره کرد.

 محققان دانشگاه آستون بریتانیا موفق به توسعه آزمایشی ۱۵ دقیقه‌ای برای تشخیص زودهنگام سرطان پروستات شده‌اند. این آزمایش با تحلیل نمونه‌های خشک شده خون و بررسی ساختار پروتئینی، علائم سرطان را پیش از بروز علائم بالینی شناسایی می‌کند. دقت این روش تا ۹۰ درصد بوده و در مقایسه با روش‌های سنتی کمتر تهاجمی است.

این تکنیک از بازسازی تصویر بر اساس پولاریزاسیون برای بررسی تغییرات سه‌بعدی در پروتئین‌ها استفاده می‌کند. با این حال، برای تایید نهایی نیاز به تحقیقات بیشتر وجود دارد.

محققان با تحلیل ۱۰۸ نمونه خون خشک از افراد سالم و مبتلا به سرطان، توانستند با دقت بالایی تفاوت بین نمونه‌های سالم و سرطانی را شناسایی کنند.

هرچند شیر مملو از ویتامین‌، پروتئین و مواد معدنی ضروری است که برای سلامت استخوان‌ها مفید است، اما یافته‌های جدید نشان می‌دهد که نوشیدن شیر، ریسک ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می‌دهد. طبق مطالعات، مردانی که مقادیر زیادی شیر مصرف می‌کنند (در مقایسه با سایر مردانی که شیر کمتری می‌نوشند)، به میزان قابل‌توجهی در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند. جالب توجه است که طی این تحقیقات، هیچ ارتباطی بین خطر سرطان پروستات و مصرف پنیر و ماست مشاهده نشده و فقط تأکید بر شیر است.

ممکن است این رابطه ناشی از هورمون‌های جنسی موجود در شیر باشد. بیشتر گاوهای شیری، شیرده باردار هستند و سرطان پروستات نیز سرطانی است که به هورمون واکنش نشان می‌دهد. علاوه بر این، تحقیقات قبلی نشان داده که مصرف لبنیات و سایر پروتئین‌های حیوانی با سطوح بالاتر یک هورمون خاص در خون (IGF-۱) مرتبط است و باورها بر این است که IGF-۱ در رشد برخی سلول‌های سرطانی از جمله سرطان پروستات مؤثر است.

افرادی که سابقه خانوادگی سرطان پروستات دارند، به منظور پیشگیری از ابتلا به این سرطان، بهتر است نوشیدن شیر را محدود کنند و یا از مصرف آن بپرهیزند

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: