مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

پرداخت وام 50 تا 300 میلیون تومانی دولت به مددجویان | وام قرض الحسنه با شرایط استثنایی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

رئیس کمیته امداد شهرستان بستک گفت: با پرداخت این تسهیلات ۹۳ طرح اشتغالزایی راه اندازی شده است.

کدخبر : 22687
سایت سرگرمی روز :

در شش ماه نخست امسال ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد شهرستان بستک پرداخت شده است.

حسین محمودی افزود: از این شمار ۵۰ طرح نیروگاه خورشیدی ۵ کیلو واتی خانگی بود.

وی گفت: در این مدت ۷۱ تَن از مددجویان شرکت کننده در دوره‌های آموزشی مهارتی و پایدارسازی مدرک فنی و حرفه‌ای دریافت کردند.

رئیس کمیته امداد شهرستان بستک افزود: تسهیلات اشتغالزایی با توجه به طرح، مجوز و نیاز متقاضی از ۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است و مبلغ پرداختی پس از بررسی‌های اولیه کارشناسان تعیین می‌شود.

 سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: ۵۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی نیمه نخست امسال در راستای توانمندسازی و خودکفایی مددجویان بهزیستی استان پرداخت شد.

صادق جعفری اظهارکرد: این میزان تسهیلات به ۴۰۰ نفر از مددجویان زیر پوشش از محل بند «ب» تبصره ۱۸ با نرخ سود چهار درصد و مدت بازپرداخت هفت ساله پرداخت شد.

وی افزود: بیشتر این وام‌ها برای اشتغال در بخش‌های مختلف کشاورزی و دامپروری پرداخت شده است.

جعفری ادامه داد: خیاطی، گلیم، خدمات صنعتی، گلخانه، آرایشگاه زنانه و صنایع دستی از دیگر حرفه های متقاضی وام اشتغالزایی بودند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان‌شمالی تصریح کرد: با اشتغالزایی مددجویان این نهاد بخش عمده ای از دغدغه های آنان که در رابطه با شغل است برطرف خواهد شد.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی قزوین از اعطای ۳۱ فقره جهیزیه به مددجویان تحت پوشش بهزیستی این استان به مبلغ ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات سازمان و مشارکت های مردمی خبر داد.

غفار رمضانی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم سازمان بهزیستی به عنوان متولی رسییدگی به محرومان جامعه، برنامه ریزی برای حمایت و کمک به ازدواج و تامین جهیزیه به جامعه هدف و مددجویان تحت پوشش خود است.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود معیشتی و اقتصادی، بسیاری از جوانان توانایی تهیه جهیزیه برای شروع زندگی خود را ندارند که سازمان بهزیستی استان قزوین با هدف تسهیل در امر ازدواج و ارتقا و ترویج ازدواج آسان به مددجویان دارای پرونده و کد مددجویی که تحت حمایت مستمر یا غیر مستمر این سازمان هستند، جهیزیه اعطا می کند.

رمضانی ادامه داد: توزیع ۳۱ فقره جهیزیه با ۹ قلم کالای اساسی هر یک به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال بین دهک های یک تا ۶، دومین اعطای جهیزیه در سال جاری بود که در دور نخست ۴۰ فقره با ۱۲ قلم کالا به ارزش ۲۶۰ میلیار ریال بین دهک های یک تا سه توزیع شد و مردم و همچنین خیران نیز در این امر مشارکت داشتند.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: جامعه هدف بهزیستی که در رسیدگی به مسایلی همانند اشتغال، مسکن و ازدواج با مشکلات متعددی روبرو هستند همه تلاش خود را به کار می گیریم تا این قشر بتواند ضمن برطرف کردن مسایل و مشکلات پیش روی خود، به مددجویان نیازمند نیز کمک می کنیم تا زندگی مشترک خود را آغاز کنند و در راستای تحکیم خانواده ای منسجم و در راستای فرزندآوری در جامعه تلاش روز افزون خود را به انجام برسانیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۵۰ هزار میلیارد ریال به مشاغل خانگی اختصاص یافت که پرداخت آن در حال انجام است.

محمود کریمی بیرانوند روز پنجشنبه در حاشیه رویداد تکام در اسفراین خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تسهیلات مشاغل خانگی با تاخیر ابلاغ شد و بر این اساس پرداخت این منابع از حدود ۲ ماه پیش در حال انجام است.

وی گفت: ۱۵ هزار میلیارد ریال از منابع تسهیلات مربوط به مددجویان کمیته امداد است که با تایید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به متقاضیان مشاغل خانگی در بخش پشتیبان پرداخت می شود.

کریمی بیرانوند با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است سالانه یک میلیون شغل ایجاد کند، گفت: این وعده اجرایی شده است و امیدواریم در سال جاری نیز بتوانیم این عدد را محقق کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: