بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بگیران تامین اجتماعی

فوری/اطلاعیه مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی | خبر خوش دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌ اجتماعی با اعلام این‌که مهلت ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی، از امروز ۲۲ مهر آغاز شده است، گفت: بازنشستگان تا سوم آبان فرصت دارند از طریق کانون‌های بازنشستگی اقدام کنند.

کدخبر : 22719
سایت سرگرمی روز :

محسن تقیانی افزود: در این مرحله ۴۰ هزار فقره به متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: شرایط دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بازنشستگان، دارا بودن سن حداکثر ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۲ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌ اجتماعی اظهار داشت: بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات، می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی در سراسر کشور، نسبت به ثبت‌نام تسهیلات اقدام کنند و در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام به‌صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۱۴۲۰ با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

تقیانی افزود: با پرداخت تسهیلات در این مرحله، در مجموع از ابتدای سال‌جاری ۱۲۰ هزار فقره تسهیلات به مستمری بگیران تامین اجتماعی پرداخت شده است و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: بر اساس زمان‌بندی، پرداخت حقوق مهرماه بازنشستگان از امروز شنبه و با پرداخت مستمری بخش اول بازنشستگانی آغاز می‌شود و تا پایان این ماه بر اساس حروف الفبا ادامه دارد.

، در برنامه زمان‌بندی پرداخت حقوق مهرماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان آمده است: پرداخت حقوق مهرماه بازنشستگان از ۲۱ مهر و با پرداخت مستمری بخش اول بازنشستگانی که نام خانوادگی آنان با حرف "الف" شروع می‌شود؛ آغاز خواهد شد.

همچنین مستمری بخش دوم بازنشستگان با حرف "الف" نیز روز ۲۲ مهر ماه پرداخت خواهد شد.

بر اساس این گزارش؛ پرداخت حقوق مهرماه بازنشستگان تا آخرین روز این ماه و براساس حروف الفبا، طبق جدول اعلام شده انجام خواهد شد و بازنشستگان همکاران سازمان تأمین‌ اجتماعی آخرین گروه از بازنشستگان خواهند بود که در روز سی‌ام مهر ماه حقوق خود را دریافت می‌کنند.

مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی در مراسم تکریم خود، در بیان ۴ توصیه موثر بر بهبود وضعیت سازمان به وزیر کار گفت: برای سازمان وقت بگذارید؛ نهادسازی موازی نکنید؛ از بحران‌سازی‌های افراطی کاذب جلوگیری کرده؛ متناسب‌سازی را کامل کنید و بر اصلاحات مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی رهبری تمرکز راهبردی داشته باشید.

مراسم تکریم میرهاشم موسوی، مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی پس از ۳۷ ماه حضور در این سازمان و معارفه مصطفی سالاری به عنوان سرپرست جدید که البته پیش از موسوی، عهده‌دار مسئولیت در همین سازمان بوده است، برگزار شد.

در این جلسه احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مصطفی سالاری سرپرست جدید سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی مدیرعامل سابق و مهدی کرباسیان مدیرعامل اسبق این سازمان، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت امناء و هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی، نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی و همچنین معاونان، مدیران و کارکنان و مدیران شرکت‌های تابعه سازمان تأمین اجتماعی حضور داشتند.

موسوی در بخشی از این نشست به ارائه گزارش عملکرد ۳ ساله خود در دوران مسئولیتش در سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و با اشاره به تشبیه دوران آیت‌الله رئیسی به دوران امیرکبیر که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است، گفت: هر چه داریم مرهون اخلاص و رویکرد راهبردی و کلان شهید خستگی‌ناپذیر حضرت آیت الله رئیسی در دوران دولت سیزدهم بوده است. شهید جمهور، خستگی را خسته کرد و با اخلاص خودش پیوستگی میان تئوری و عمل در جمهوری اسلامی ایران را تا پای جانش به تصویر کشید.

هر آنچه که ادعا کرد به سمت آن عمل کرد تا جایی که شایسته این وصف مقام معظم رهبری قرار گرفت که سه سال خدمت او با سه سال دوران امیرکبیر مقایسه و مشابه خوانده شد و رهبر انقلاب در این باره فرمودند که همانطور که در سه سال امیرکبیر کارهای بزرگی در کشور بنیان گذاشته شد، شهید رئیسی هم در دوران دولت‌داری خود اقدامات ارزنده‌ای انجام دادند که آثارش طی سال‌های آینده نمایان خواهد شد.

مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: براساس آخرین آمار منتشر شده در این دولت، میزان بیکاری به ۷.۶ رسیده است. بنگاه‌های نیمه تعطیل و تعطیل زیادی با مجاهدت و پیگیری‌های شهید رئیسی مجدداً احیا و پویا شد و خروجی آن به راحتی از روی کاهش میزان بیمه بیکاری پرداختی سازمان قابل تأیید است. سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ برای ۲۷۰ هزار نفر بیمه بیکاری پرداخت می‌کرد و اکنون برای حدود ۱۴۰ هزار نفر پرداخت می‌شود. این نشان از مسیر تحولی دارد که بایستی در دولت چهاردهم هم ادامه پیدا کند.

موسوی با اشاره به اینکه مسأله پایداری منابع و استقلال مالی صندوق‌های بازنشستگی از ضروری‌ترین مباحثی است که همواره در کانون توجهات قرار دارد، افزود: در ابتدای کار با کسری منابع مواجه بودیم و به همین دلیل با استقراض، حقوق و مستمری را پرداخت می‌کردیم.

حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان فقط به بانک رفاه بدهکار بودیم، میزان مستمری و تعهداتی که انجام می‌دادیم در اواخر سال ۱۴۰۰ و اوایل ۱۴۰۱ به میزانی بود که برای ادای آن مجبور بودیم مبلغی از ۲ تا ۵ هزار میلیارد تومان به صورت ماهانه از بانک رفاه استقراض کنیم. در اوایل کار مجبور شدیم همین راه را برویم؛ اما با تدوین راهبردهای جدید و تدقیق رویکردها و روش‌ها و البته همراهی همکاران، امروز مفتخریم که بگوییم این ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی که سازمان را به ابربدهکار بانکی تبدیل کرده بود، کامل تسویه شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: