آغاز حراج پاییزه سایپا بدون قرعه کشی | حراج خودرو محبوب سایپا به قیمت کارخانه و تحویل فوری

فروش فوق العاده شرکت سایپا و بدون قرعه کشی و تحویل ۹۰ روزه از ۱۰ صبح امروز آغاز شد.

کدخبر : 22739
سایت سرگرمی روز :

طرح جدید فروش فوق العاده کوییک GXR-L شرکت سایپا و بدون قرعه کشی و تحویل ۹۰ روزه از ۱۰ صبح امروز دوشنبه ۲۳ مهرماه آغاز شد.

بر اساس این گزارش، متقاضیان خودروی مورد نظر را با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات سایپا به نشانی saipa.iranecar.com و قیمت مصوب ۳۹۱.۳ هزار تومان انتخاب کنند.

متقاضی خرید خودرو باید فاقد پلاک انتظامی فعال یا در صورت داشتن پلاک انتظامی فعال عمر خودرو موضوع پلاک باید بیش از ۵ سال باشد.

متقاضی نباید در ۴۸ ماه گذشته نزد ایران خودرو یا سایپا و در ۲۴ ماه گذشته نزد سایر خودروسازان ثبت نام و صدور فاکتور خودرو داشته باشد.

کوییک، پرفروش‌ترین خودروی بازار کشورمان محسوب می‌شود. این خودرو که اساساً فیس‌لیفتی روی تیبا ۲ است، به لطف بازار انحصاری، ظاهر نسبتاً جوان‌پسند و قیمت ارزان‌تر از دیگر خودروهای داخلی، به انتخاب خیلی از خریداران تبدیل شده است. سایپا نیز این خودرو را در تیپ‌های بسیار متعددی با پسوندهایی مثل R، S و GX تولید کرده که تفاوت‌هایی جزئی باهم دارند و باعث گیج شدن خریداران می‌شوند. یکی از جدیدترین تیپ‌های کوییک که امسال به بازار عرضه شده، GXR-L نام دارد که توسط پارس‌خودرو تولید می‌شود. در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی‌های این تیپ و تفاوت آن با دیگر تیپ‌های کوییک خواهیم پرداخت.

برای بررسی تیپ GXR-L باید ابتدا تاریخچهٔ تیپ‌های مختلف کوییک را مرور کنیم. در سال ۱۴۰۰ درحالی‌که حدود سه سال از عرضهٔ کوییک به بازار می‌گذشت، سایپا نسخهٔ جدیدی از این خودرو را با نام کوییک S معرفی کرد. این تیپ اساساً یک فیس‌لیفت جزئی روی کوییک محسوب می‌شد که در جلو از طراحی جدیدی برای سپر و جلوپنجره بهره می‌برد. کوییک S در داخل هم به غربیلک فرمان D شکل مشابه کوییک اتوماتیک و صفحه آمپر جدید مجهز شده بود. سپس در سال ۱۴۰۲، سایپا تیپ دیگری بنام GX را معرفی کرد.

کوییک GX درواقع نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ کوییک S محسوب می‌شود که به پیشرانهٔ ارتقاءیافتهٔ M15i و امکانات بیشتری مجهز شده است. با مرور این داستان، نهایتاً به کوییک GXR می‌رسیم. حرف R در خانوادهٔ کوییک به معنای طرح دورنگ بدنه است و تیپ GXR هم درواقع نسخهٔ دورنگ کوییک GX محسوب می‌شود. این تیپ خود در دو مدل GXR-L و GXR-H تولید می‌شود که از لحاظ امکانات با هم تفاوت دارند.

همان‌طور که توضیح دادیم، کوییک GX و تیپ‌های GXR-L و GXR-H از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ موتور M15 بهره می‌برند که با نام M15i شناخته می‌شود. این پیشرانه هرچند همچنان هشت سوپاپ است اما بهبودهای قابل‌توجهی را تجربه کرده است که شامل تغییر زاویهٔ پاشش انژکتورها، افزایش نسبت تراکم، تغییر میل‌سوپاپ و پیستون‌ها، بازطراحی خروجی هوا و تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ می‌شود.

به لطف این تغییرات، خروجی موتور به ۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور رسیده که افزایشی جزئی را نسبت به ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور نسخهٔ قبلی نشان می‌دهد. همچنین حداکثر قدرت و گشتاور این موتور نیز در دور کمی پایین‌تری (۵,۲۵۰ rpm برای قدرت و ۴ هزار rpm برای گشتاور) تولید می‌شود. علاوه بر این، به گفتهٔ سایپا، مصرف سوخت این موتور هم کمتر شده و به ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است درحالی‌که این رقم در نسخهٔ قبلی ۷.۲ لیتر بود.

گفتیم که تیپ GXR درواقع نسخهٔ دورنگ کوییک GX محسوب می‌شود؛ بنابراین، این تیپ از لحاظ طراحی تفاوتی با کوییک S و GX ندارد و صرفاً با طرح دورنگ بدنه از این دو تیپ مذکور متمایز می‌شود. کوییک GXR-L با سقف مشکی و سقف قرمز تولید می‌شود که نمونهٔ سقف مشکی در دیگر قسمت‌ها تفاوتی با کوییک GX ندارد ولی در نمونهٔ سقف قرمز، قاب آینه‌های جانبی و تریم نقره‌ای زیر سپرها هم به رنگ قرمز درمی‌آید. این تیپ همچنین در هردو مدل GXR-L و GXR-H به‌صورت استاندارد به دی‌لایت و رینگ آلومینیومی هم مجهز است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: