تویوتا FJ40 مدل ۲۰۲۵ راهی بازار شد | معرفی خودرو تویوتا FJ40 جدید با مشخصات فنی

در همین حین که تویوتا موتور آمریکای شمالی به‌روزرسانی‌های مدل ۲۰۲۵ را معرفی می‌کند، ما هم ظهور یک لندکروزر سه-در را، البته به صورت رندر مجازی، متصور می‌شویم.

کدخبر : 22742
سایت سرگرمی روز :

تویوتا طی چند هفته گذشته به‌روزرسانی مدل‌های GR کرولا، کرولا FX، مینی ون سینا، هایلندر لیمیتد نسخه ۲۵ سالگی، تاندرا، سکویا و ... را معرفی کرده است. اما همیشه امکان خیال‌پردازی وجود دارد.

این بار شاهد طراحی دیجیتالی مدل جدیدی در خانواده آفرود تویوتا هستیم. شاید فکر کنید که لکسوس GX 550 در کنار N400 تاکوما جدید، N380 تویوتا 4Runner و همچنین لندکروزر به اضافه سکویا و توندرا کافی باشند.

اما بسیاری بر این باورند که هنوز فضا برای یک مدل کوچکتر وجود دارد -مثلا یک لندکروزر کوچکتر چهاردر که با فورد برانکو اسپورت رقابت کند، یا یک نسخه سه-در از سری اصلی لندکروزر که به رقیبی برای فورد برانکو و جیپ رانگلر تبدیل شود. به همین منظور، اعضای کانال یوتیوبی Q Cars تویوتا FJ40 مدرن که ادای احترامی به مدل‌های دهه ۱۹۶۰ است را طراحی کرده‌اند.

این تویوتا FJ40 دقیقاً نسخه مدرنی از سری FJ40 است که خودروساز ژاپنی تولید آن را در سال ۱۹۸۴ متوقف کرد. البته مدل‌های برزیلی تا سال 2001 ساخته می‌شدند! طراحی FJ40 زمخت و جعبه‌ای و برای رقابت با فورد برانکو و جیپ رانگلر کاملا مناسب است.

شایعات در مورد تولید یک لندکروزر کوچکتر از زمان معرفی سری لندکروز J250 در آگوست ۲۰۲۳ (که در برخی بازارها با نام پرادو یا ۲۵۰ نیز شناخته می‌شود) به گوش رسیده است. در آن زمان، شرکت ژاپنی یک مدل کوچکتر را به نمایش گذاشت و از آن زمان تاکنون حدس و گمان‌ها ادامه پیدا کرده است. بنابراین، باید دید که آیا تویوتا نسخه جمع و جور لندکروزر را معرفی می‌کند یا خیر.

تویوتا درحال‌حاضر ۶ مدل شاسی‌بلند با امکان آفرود به بازار عرضه می‌کند. این مدل‌ها شامل لکسوس GX 550، تویوتا تاکوما N400، تویوتا فوررانر N380، تویوتا لندکروزر، تویوتا سکویا و تویوتا توندرا هستند اما هنوز فضا برای نسخه‌ای کوچک از لندکروزر هست. این خودرو می‌تواند نسخه مدرن تویوتا FJ40 باشد که در بازار آمریکای شمالی رقیب فورد برانکو و جیپ رانگلر خواهد بود.

نسخه مدرن تویوتا اف‌جی 40 شاسی‌بلند سه‌در مقاومی خواهد بود که می‌تواند ادای احترامی به خودروهای آفرودی و بادوام گذشته ژاپنی‌ها باشد. نسخه اصلی تویوتا اف‌جی 40 در دهه 1960 عرضه شد که شاسی‌بلندی کارآمد، کوچک، محکم و مقرون‌به‌صرفه‌ بود. این خودرو تا سال 1984 در ژاپن تولید می‌شد و مدل‌های برزیلی آن تا سال 2001 روی خط تولید قرار داشتند.

با این حال، بسیاری بر این باورند که هنوز فضا برای چیزی کوچکتر وجود دارد – یا یک لندکروزر چهار در «مینی» که می‌تواند با فورد برونکو اسپورت، در میان دیگران درگیری داشته باشد، یا یک برخورد سه در از سری اصلی لندکروزر برای مبارزه با این دو. درب فورد برانکو و جیپ رانگلر.

به همین مناسبت، افراد خوب در کانال Q Cars  در یوتیوب قصد دارند مخاطبان را با ظاهری بالقوه از دیدگاه خود برای تویوتا FJ40 مدرن - یک SUV سه در مقاوم که ادای احترام به سری کارهای سنگین است، مات و مبهوت کنند. از دهه 1960 در حالی که آن را محکم و مدرن برای خریدار قرن بیست و یکم نگه می داشت.

استاد پیکسل ساکن دوباره چرخ آفرود را اختراع نکرده است - این لندکروزر غیررسمی و فرضی تویوتا FJ40 دقیقاً شبیه سری FJ40 است که اگر خودروساز ژاپنی به جای پایان دادن به آن در سال 1984 به تولید خود تا به امروز ادامه دهد. در واقع مدل های برزیلی تا سال 2001 ساخته می شدند! به هر حال، طراحی خشن و جعبه ای است، درست همانطور که انتظار داشتید، و اگر تویوتا بخواهد، مبارزه با فورد برانکو کوتاه و جیپ رانگلر مناسب است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: