مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

خبر خوش از یارانه ویژه برای مددجویان | معافیت مددجویان از پرداخت این هزینه ها

رئیس کمیته امداد در راستای امضای تفاهمنامه همکاری با مرکز وکلا قوه قضاییه گفت:مددجویان از پرداخت حق‌الوکاله و هزینه مشاوره وکیل معاف می‌شوند.

کدخبر : 22761
سایت سرگرمی روز :

تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در مراسمی با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و حسن عبدلیان پور، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به امضا رسید.

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد در این مراسم با تشریح اهداف امضای این تفاهم‌نامه گفت: استفاده از خدمات معاضدت قضائی مرکز و تلاش در راستای احقاق حق و توانمندسازی حقوقی مددجویان از مهمترین اهداف امضای تفاهم‌نامه با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه است.

وی با تاکید بر ضرورت ارائه آموزش‌های حقوقی به مددجویان، افزود: با ارائه آموزش‌های حقوقی به آحاد مردم به ویژه جامعه هدف کمیته امداد، می‌توان شاهد کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به محاکم قضائی بود.

بختیاری اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، مددجویان از پرداخت حق‌الوکاله، هزینه مشاوره وکیل، هزینه کارشناسی معاف می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین خدمات مشاوره و روانشناسی در قالب این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است و در تمام این خدمات از ظرفیت علمی و حقوقی گروه‌های جهادی بهره خواهیم برد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از معافیت ۲۶ هزار و ۲۴۶ مشترک مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان در نیمه نخست سال خبر داد.

فرهاد بختیاری‌فر افزود: بر اساس قانون برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت و سیاست‌های حمایتی دولت از اقشار آسیب‌پذیر، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از پرداخت هزینه بهای قبوض «آب»، «برق» و «گاز» مشروط بر رعایت الگوی مصرف «معاف» هستند.

او تصریح کرد: در نیمه ابتدایی سالجاری ۱۶ هزار و ۹۵۹ مشترک مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۹ هزار و ۲۸۷ مشترک مددجویان اداره کل بهزیستی استان همدان از پرداخت قبوض آب، معاف شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: مجموع تخفیفات در نظر گرفته شده برای این اقشار در نیمه ابتدایی سال جاری ۱۱ میلیارد و ۷۶۹ میلیون ریال است. 

فرهاد بختیاری‌فر افزود: برای بهره مندی از بخشودگی‌های حق انشعاب آب و فاضلاب در سال گذشته ۳۹۹ نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان و امسال نیز ۱۰۷ نفر به شرکت آب و فاضلاب استان همدان معرفی شدند.

رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج گفت: طی امسال ۱۲۹ مورد جهیزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت این اداره اهداء شد.

مصیب حیدری افزود: یکی از فعالیت‌های اصلی ‌کمیته امداد در خصوص ترویج سنت حسنه الهی و اشاعه فرهنگ ازدواج آسان بین جوانان پرداخت کمک‌هزینه خرید جهیزیه و ازدواج به زوج‌های تحت حمایت است.

وی از اهداء جهیزیه به۶۷ زوج تحت حمایت خبر داد و اظهارکرد: در این خصوص دو میلیارد و ۵۴۶  میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۹ سری جهیزیه به ارزش چهار میلیارد و ۹۰۲ میلیون تومان به زورج های تحت حمایت اهداء شده است.

حیدری با اشاره به اینکه هر سری جهیزیه به قیمت کارخانه ۳۸ میلیون تومان است، تصریح کرد: اقلام جهیزیه مددجویان شامل یخچال، اجاق گاز، تلویزیون، ماشین لباس شویی و جاروبرقی است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی به‌منظور آشنایی مددجویان با مهارت‌های زندگی، ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره‌ای قبل از ازدواج و آموزش‌های کوتاه‌مدت در زمینه اخلاق خانواده، بهداشت و احکام دینی به نوعروسان تحت حمایت ازجمله برنامه‌های کمیته امداد به‌منظور آمادگی نوعروسان برای آغاز زندگی مشترک است.

رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج عنوان کرد: کمک به ازدواج جوانان و همچنین ترویج فرهنگ ازدواج آسان می‌تواند در پایداری زندگی زوج‌های جوان و کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار باشد.

حیدری بیان کرد: از ابتدای سال جاری تعداد ۱۶۰ مورد  لوازم خانگی به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان شامال کولر، بخاری، ماشین لباس شویی و آب گرم کن به خانواده های مددجویان منطقه ی یک یاسوج اهداء شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از پرداخت ۱۳۲ میلیارد و ۴۸۷ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان و نیازمندان مستعد اشتغال استان در شش ماه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد.

حمید باسره، مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان امروز یکشنبه ۲۲ مهرماه،  با اعلام این خبر اظهار داشت: توانمندسازی اقتصادی با ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی مناسب در راستای خودکفایی مددجویان از مهمترین برنامه ها و فعالیت‌ها و اهداف کمیته امداد امام خمینی (ره) است که هر ساله بخش قابل توجهی از منابع این نهاد با نظارت کارشناسان مربوطه در این مسیر هزینه می شود و بر همین اساس در سال ۱۴۰۳ نیز بیش از یک هزار و ۵۲۲ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع بانکی و امدادی در قالب تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به منظور ایجاد بیش از ۱۲ هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی جدید برای مددجویان و نیازمندان مستعد اشتغال استان اختصاص داده شده است.

باسره با بیان اینکه از زمان ابلاغ اعتبارات اشتغالزایی در سال جاری تا کنون، تعداد ۷۰۸۰ پرونده کارشناسی شده مربوط به متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال به بانک های عامل استان معرفی شده اند، افزود: بر اساس آمارهای اخذ شده از سامانه حیات کمیته امداد در شش ماهه نخست سال جاری به ۱۲۵۱ نفر از افراد معرفی شده به بانک های عامل همکار با کمیته امداد، مبلغی بالغ بر ۱۳۲ میلیارد و ۴۸۷ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال برای کسب و کارهای کوچک مختلف و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی یادآور شد: این تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده به مستعدین اشتغال تحت پوشش کمیته امداد در رسته های شغلی گوناگون و برای اجرای طرح های اشتغال متنوعی هزینه شده است که از جمله آنها می توانیم به احداث نیروگاه های خورشیدی خانگی، انواع مشاغل خانگی ، مشاغل خدماتی، تولیدی، کشاورزی، دامپروری ،‌ باغداری، تاسیسات، خیاطی، تعمیرات خودرو، تعمیرات موبایل و ... اشاره نماییم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: