هشدار مهم؛ اگر این علائم را دارید سریع به پزشک بروید | این نشونه ها خبر از حمله قلبی در آینده نزدیک می دهد

بیماری قلبی می تواند بار بزرگی باشد. بیشتر مردم فکر می‌کنند که بدون هیچ سیگنال هشداری از بدن ظاهر می‌شوند. با این حال، تشخیص این سیگنال ها، نه تنها برای محافظت از سلامت خود، بلکه برای نجات جان اطرافیان بسیار مهم است.

کدخبر : 22768
سایت سرگرمی روز :

اگر هر یک از علائم زیر را تشخیص دادید، برای اطلاعات بیشتر حتما به پزشک مراجعه کنید. مهمترین چیز این است که به سادگی از این نشانه ها دور نشوید، زیرا این می تواند جان چندین نفر را نجات دهد

خستگی

خستگی به عنوان یک حالت ضعف فیزیکی تعریف می شود. حالتی است که در آن بدن میل به خواب دارد و در عین حال انرژی و قدرت کمی دارد. اغلب بعد از یک روز سخت و طاقت فرسا اتفاق می افتد، اما اگر بدون دلیل احساس خستگی می کنید، به معنای واقعی کلمه چشمان خود را باز نگه دارید.

علائم هشدار دهنده ایست قلبی می تواند خستگی و خستگی بی دلیل باشد. بنابراین اگر دیگر قادر به انجام کارهای روزمره نیستید، احتمالاً به این معنی است که میزان خون در قلب شما کاهش یافته است. این علائم بسیار رایج هستند و همچنین منجر به خواب زیاد می شوند. اگر چنین شرایطی شما را تحت تاثیر قرار می دهد و برای مدت طولانی ادامه دارد، باید با پزشک خود تماس بگیرید تا بفهمید علت این خستگی چیست و چه باید کرد. البته این احتمال هم وجود دارد که این خستگی نشانه یک بیماری جدی دیگر باشد

بی هوشی

آیا گاهی اوقات بیهوش می شوید؟ آیا اغلب غش می کنید؟ این قطعا می تواند یک علامت هشدار دهنده از بیماری قلبی باشد. بی‌هوشی می‌تواند ناشی از عوامل متعددی باشد، مانند فعالیت بدنی شدید، درد و کم‌آبی. کمبود خون در مغز منجر به غش می شود.

یکی از دلایل می تواند بیماری قلبی باشد، زیرا معمولاً با کاهش فشار خون شروع می شود که به نوبه خود باعث کمبود اکسیژن در خون می شود. اکثر مبتلایان به تاکی کاردی و برادی کاردی توصیف می کنند که در ابتدا غش را تجربه کرده اند. بنابراین اگر اطرافیان شما از غش یا بیهوشی شکایت دارند، اکیداً به شما توصیه می کنند که به پزشک مراجعه کنید!

افزایش وزن سریع

آیا بدن شما اخیراً به سرعت تغییر کرده است؟ آیا دیگر در لباس های مورد علاقه خود نمی گنجید؟ ممکن است قلب شما بخواهد چیزی به شما بگوید... یکی از علائم احتمالی بیماری قلبی تجمع مایعات است که می تواند منجر به نفخ، تورم و در نهایت افزایش وزن شدید شود.

در حالی که می توانید این علائم را با درمان کاهش دهید، مهم است که تغییرات وزن را به طور منظم کنترل کنید و به پزشک مراجعه کنید. افزایش سریع و قابل توجه وزن هرگز نمی تواند سالم باشد و همچنین می تواند منجر به سایر مشکلات سلامتی شود.

حالت تهوع و از دست دادن اشتها

سوء هاضمه، حالت تهوع و از دست دادن اشتها همگی می توانند از علل نارسایی قلبی بوده و منجر به نفخ شوند. همه اینها همچنین می تواند نشانه ای از مشکلات قلبی باشد. اگر این علائم به طور ناگهانی ظاهر شد، به پزشک مراجعه کنید.

البته این دلیلی برای اضطراب نیست، زیرا این علائم در همه افراد ممکن است بروز کند. با این حال، این علائم اغلب با مشکلات گوارشی اشتباه گرفته می شوند و بنابراین نادیده گرفته می شوند. همچنین ممکن است نشانه بارداری باشد، اما برای اطمینان بهتر است با پزشک مشورت کنید.

ضربان قلب نامنظم

تپش قلب برای اکثر مردم نگرانی اصلی نیست. این می تواند توسط آدرنالین یا هیجان ایجاد شود. با این حال، اگر به طور منظم اتفاق می افتد که قلب چند ضربان را رد می کند، باید در اسرع وقت با پزشک مشورت شود.

ریتم نامنظم قلب می تواند نشان دهنده آریتمی باشد، که باید درمان شود تا قلب دوباره به درستی بزند و بدن دوباره خون رسانی شود. آریتمی همچنین می تواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد.

سرفه مداوم

آیا برای مدت طولانی بدون هیچ توضیح واقعی سرفه می کنید؟ این می تواند یک علامت هشدار دهنده بیماری قلبی نیز باشد و باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. به محض اینکه قلب در تامین خون کافی بدن دچار مشکل می شود، می تواند وارد ریه ها شده و باعث سرفه شود. این سرفه می تواند نشان دهنده بیماری قلبی باشد.

بنابراین مهم است که رنگ سرفه را مشاهده کنید، زیرا اگر صورتی یا سفید باشد، می تواند نشانه ای از بیماری قلبی باشد. این سرفه معمولا در شب هنگام دراز کشیدن بدتر می شود.

عرق سرد

اگر بدون هیچ گونه تمرین یا ورزش عرق سرد دارید، این می تواند یک سیگنال هشدار دهنده از قلب باشد. به طور معمول شما برای تنظیم دمای بدن خود عرق می کنید. با این حال، هنگامی که یک فرد به میزان بیش از حد عرق می کند، قلب سعی می کند عروق باریک را پمپ کند و شستشوی کل بدن مشکل ساز می شود.

به محض ظاهر شدن این علائم همراه با علائم دیگر، باید فوراً به بیمارستان مراجعه کنید. علاوه بر این، مهم است بدانید که عرق سرد می تواند به عنوان مثال ناشی از عفونت، سرطان، بیماری های مغزی، دارو یا استرس باشد.

سرگیجه

البته بیشتر افراد در شرایط خاصی دچار سرگیجه می شوند. اما اگر بدون دلیل دچار سرگیجه شدید، در اسرع وقت با پزشک تماس بگیرید. می تواند نشانه بیماری قلبی باشد. این چیزها عادی است و می تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین مهم است که ابتدا به این علامت توجه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: