این نشونه های اولیه تو رابطه عاطفی خبر از جدایی و طلاق می دهد | روانشناسی رابطه

آیا می دانستید که عواملی وجود دارند که می توانند با دقت 93 درصد پیش بینی کنند که آیا رابطه شما به پایان رسیده است؟ رفتار انسان در واقع بر اساس مدل های آماری قابل پیش بینی است. هر رفتاری در طول زمان خود را نشان می دهد و مطالعه پویایی زمانی آن را تحلیل متوالی می نامند . مطالعه فرآیندها به معنای تجزیه و تحلیل اقتضائات زمانی موجود در یک دنباله، با در نظر گرفتن تمام تغییرات و مهمتر از همه، در نظر گرفتن این است که هر رفتار بر پویایی های بعدی تأثیر می گذارد.

کدخبر : 22790
سایت سرگرمی روز :

اگر اخیراً در مورد انتخاب های عاشقانه خود فکر دومی کرده اید، پس باید به دقت در مورد رابطه خود فکر کنید و مشاهده کنید که آیا این چهار شاخص در پویایی زوج ظاهر می شوند یا خیر. این شاخص ها  همیشه  در زوج های مشاهده شده وجود داشت که مدت کوتاهی پس از آن تصمیم به جدایی می گرفتند.

طبق مشاهدات آماری، اگر هر چهار شاخص در جفت وجود داشته باشد، به انتهای خط رسیده است. برای کاهش شور و شوق گاتمن و تحلیل های آماری، می خواهم مشخص کنم که هیچ شاخصی سرنوشت نیست. هر تظاهرات رفتاری و روانی عاطفی می تواند پادزهر خود را پیدا کند! با این حال، این در یک زن و شوهر تنها در صورتی صادق است که هر دو طرف آن را بخواهند و درجه خوبی از مسئولیت عاطفی داشته باشند.

در زوج ما هر دو به یک اندازه مسئول رفاه مشترک هستیم. مسئولیت عاطفی همیشه به صورت یک طرفه خوانده می شود، بنابراین به جای فکر کردن به اینکه «او چقدر احساس بد یا خوبی به من می دهد»، مناسب است به این فکر کنیم که «چقدر به هم احساس خوب یا بد می دهیم!». اما حالا بیایید به چهار پیش‌بینی‌کننده جدایی و طلاق برگردیم که به همین مناسبت نام آن‌ها را به «سواران آخرالزمان» تغییر داده‌ایم، زیرا آنها رابطه را به آشوب می‌کشند، اوضاع را گیج‌کننده و بازیابی دشوار می‌کنند.

1. نگرش های دفاعی

دنیا جای شگفت انگیزی خواهد بود اگر فقط از محافظت از خود دست برداریم. در تلاش برای محافظت از خود، به کسانی که دوستشان داریم صدمه می زنیم و حتی به خودمان صدمه می زنیم.

حالت تدافعی زمانی اتفاق می‌افتد که شما یا شریک زندگی‌تان هر گونه مسئولیتی را انکار می‌کنید. این زمانی اتفاق می‌افتد که کلمه «شما» با لحنی اتهام‌آمیز در مکالمه می‌آید. صحبت‌های زیادی در مورد دستکاری عاطفی و روشن کردن گاز وجود دارد، مهم است که تأکید کنیم این مکانیسم‌ها استراتژی‌های ناکارآمد - و مضری هستند که زمانی اجرا می‌شوند که کسی از ارتباطات مبتنی بر تعامل متقابل استفاده نمی‌کند.

2. انتقاد

زمانی اتفاق می‌افتد که یکی از طرفین دائماً به کاستی‌های طرف مقابل اشاره می‌کند و منحصراً روی جنبه‌های منفی تمرکز می‌کند. انتقادات می تواند به هر جنبه ای از شخصیت شریک زندگی مربوط باشد، از جمله ایدئولوژی ها، ترجیحات، روابط با اعضای خانواده مبدا...

تأمل شخصی کوچک: متأسفانه، ما اغلب زمانی به انتقاد متوسل می شویم که قادر به بیان آرام احساس خود در مورد یک موقعیت نیستیم. این وضعیت ناتوانی است که باعث انتقاد می شود. این به هیچ وجه درد و رنجی را که انتقاد در دیگری ایجاد می کند توجیه نمی کند، اما این فرصت را به ما می دهد تا فکر کنیم که آیا زوج می خواهند به سمت ترمیم و بازسازی حرکت کنند یا خیر.

3. تحقیر

تحقیر اوج انتقاد است. در اینجا، اما، شریک زندگی فقط به کاستی ها اشاره نمی کند، او بدتر از آن عمل می کند، او آشکارا توهین می کند. گفتن بد است اما بدانید که این سناریو زمانی رخ می دهد که شریک زندگی شما احساس بهتری نسبت به شما داشته باشد. با قرار دادن خود در یک سطح برتر، احساس می کند که توهین را مشروع می داند. تحقیر هدف نیست، بلکه وسیله است، هدف این است که شما را نسبت به او تحقیر کند.

تحقیر خود را با توهین های آشکار نشان می دهد، اما همچنین با طعنه، تحقیر، تمسخر... زبان تمسخر رایج ترین راه برای پنهان کردن توهین است. اغلب رفتار تمسخر آمیز حتی در مقابل سایر اعضای خانواده فروکش نمی کند. متأسفانه، در صورت وجود فرزندان، این امکان وجود دارد که پویایی های بسیار مضری ایجاد شود که به کارگیری کودکان به عنوان یک بسط برتری شریک متخلف یا حقارت شریک بدنام دیده می شود.

در اینجا مهم است که سرعت خود را کم کنید و از خود بپرسید: آیا واقعاً این چیزی است که من برای خودم می خواهم؟ در این موارد، جدایی می تواند یک متحد باشد و نه چیزی برای ترس. طبق آمار، تحقیر منجر به جدایی در سال ششم ازدواج می شود.

چهار کار وجود دارد که می توانید برای خودتان انجام دهید که می تواند تأثیر مثبتی بر رابطه شما نیز داشته باشد. برای هر یک از شوالیه ها، می توانید یاد بگیرید:

مسئولیت ها را عادلانه تقسیم کنید. مسئولیت عاطفی خود را به عهده بگیرید (که بد به نظر می رسد اما ... به سادگی به این معنی است که شما می توانید مسئولیت شادی خود را بر عهده بگیرید!). شما می توانید بدون این که مجبور باشید دائماً از خود در برابر همه چیز و همه محافظت کنید زندگی کنید.

درک و درک شما. شما می توانید پناهگاه خود شوید.

شما می توانید قدردانی (و قدردانی از خود) را پرورش دهید. با ایجاد مرزهای سالم، آنها کسانی هستند که به همه چیز فکر می کنند، آنها هستند که از شما محافظت می کنند و کسانی را که دیگر دوست داشتن شما را متوقف کرده اند و اکنون فقط می خواهند به شما صدمه بزنند را از خود دور می کنند.

خودمراقبتی سالم را تمرین کنید، که در آن اگر توجهی که لایق آن هستید از بیرون نباشد، تصمیم می گیرید که خود را در مرکز قرار دهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: