فوری/آغاز دور جدید ثبتنام خودرو های وارداتی | شرایط جدید ثبتنام خودروهای وارداتی

ثبت‌نام خودروهای وارداتی از چهارشنبه ۲ آبان آغاز می شود.

کدخبر : 22996
سایت سرگرمی روز :

براساس اطلاعیه جدید سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی کلیه افراد واجد شرایط در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروسواری می‌توانند از روز ‌چهارشنبه  تا ساعت ۲۳:۵۹ روز دوشنبه هفته بعد ثبت‌نام انجام خود را داده و پنج اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب نمایند.

متقاضیان خرید خودروهای وارداتی از روز چهارشنبه هفته جاری می‌توانند در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی نسبت به ثبت‌نام و انتخاب خودرو اقدام کنند.

متقاضیان خرید خودروهای وارداتی از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳.۸.۰۲ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳.۰۸.۰۷ می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده و پنج اولویت از سبد محصولات اعلامی در سامانه را انتخاب کنند.

بر اساس اعلام سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی متقاضیان تا روز شنبه مورخ ۱۴۰۳.۸.۰۵ مهلت دارند یکی از حساب‌های خود را فقط نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ ۵ میلیارد ریال مسدود کنند.

خودرو وارداتی

قیمت مندرج در جدول شماره 1، قیمتی در مبادی ورودی و هزینه ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل:بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... اضافه می شود. 

تبصره 1- مندرج در جدول شماره 2، قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی بوده و قیمت قطعی‌های مصوب شورای رقابت و پس از ارائه کلیه اسناد و مدارک مثبته و قیمت نهایی آخرین نرخ تعیین مصوبه هیئت تعیین و تثبیت قیمتها، توسط سازمان حمایت از مصرف  تامین کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و متعاقبا در سامانه بار خواهد شد.

بدیهی است در هنگام صدور فاکتور نهایی، هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از خانواده بر ارزش افزوده، بیمه، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ...به قیمت‌های قطعی و تصویب خواهد شد.

در همین راستا و در کلیه روش های فروش و پیش فروش توسط شرکت های واردکننده، مفاد مندرج در جدول ذیل ماده 4 آیین نامه اجرایی مشابه و در همه روش های فروش، می بایست صرفاً بر اساس آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو منعقد   شود. اصلاحیه آن ملاک عمل خواهد شد

ثبت 3- آن دسته از ثبت نام خریداران خودروی وارداتی که در مراحل قبل از انتخاب خودرو انجام می شود و در پرتال خود گزینه ارسال به خودروساز و یا خرید را مشاهده می کنید، در این مرحله امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت.

تبصره 4- اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده 19 آیین‌نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: