آغاز دور جدید فروش فوری سایپا با تویوتا کرولا جدید | ثبتنام خودروهای وارداتی جدید +لینک سامانه یکپارچه

در دور جدید ثبت نام عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه ، ۱۹ مدل خودرو از دوم تا هفتم آبان ماه عرضه می شود و متقاضیان می‌توانند پنج اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند.

کدخبر : 23022
سایت سرگرمی روز :

​بر اساس اطلاعیه جدید سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی کلیه افراد واجد شرایط در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری (مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت) می‌توانند از روز چهارشنبه مورخ ۰۲ /۰۸ /۱۴۰۳ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز دوشنبه ۰۷ /۰۸ /۱۴۰۳ ثبت‌نام انجام خود را داده و پنج اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب نمایند.

متقاضیان باید از تاریخ سه شنبه ۲۴ /۰۷ /۱۴۰۳ تا ساعت ۱۲:۰۰ روز شنبه ۰۵ /۰۸ /۱۴۰۳ یکی از حساب‌های خود را فقط نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ پنج میلیارد ریال مسدود نمایند.

قیمت مندرج در جدول شماره ۱، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌های فوق اضافه می‌گردد.

خودرو

کرولا کراس هیبرید مجهز به یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی و یک موتور برقی است. پیشرانه بنزینی این خودرو قادر است حداکثر توان 150 اسب بخار و حداکثر گشتاور 188 نیوتن متر را تولید کند. موتور برقی کرولا کراس نیز 113 اسب بخار و 206 نیوتن متر گشتاور را برای خودرو فراهم می کند. در مجموع این دو موتور می توانند 196 اسب بخار توان را به گیربکس CVT مخصوص خودروهای هیبریدی با فناوری بازیابی انرژی تحویل دهند.

چراغ‌های باریک و کشیده با ابعاد بزرگ نسبت به کل بدنه، فرم یک خودروی ژاپنی را برای کرولا کراس شکل می‌دهد. این خودرو برای غالب کشورهای دنیا، محصول اقتصادی محسوب می‌شود و به همین دلیل، ادوات پلاستیکی سیاه در قسمت‌های مختلف دارد. نمای بیرونی کرولا کراس، یک تویوتا راو۴ اقتصادی با ابعاد کوچک را تداعی می‌کند.

جلوپنجره‌ی بزرگ و مشبک، در تمام مدل‌ها سیاه‌رنگ است. سپر هم از پلاستیک ساخته شده و مه‌شکن‌های کوچک ارزان‌قیمت را داخل خود جای می‌دهد. حجم‌دهی بدنه برای کاپوت جلو و طرفین نمای اصلی، نکته‌ی مثبت تویوتا کرولا کراس محسوب می‌شود. همچنین خط لبه‌ی کاپوت به خوبی تا جلوپنجره کشیده شده و فاقد زایده‌ی اضافی است.

در نمای جانبی، ادوات پلاستیکی داخل گلگیر، قاب پنجره و زیر کاب، کاملا واضح هستند. حجم‌دهی بدنه قابل قبول به نظر می‌رسد و ابعاد این خودرو را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. کرولا کراس با رینگ اسپرت آلومینیوم ۱۸ اینچ به رنگ سیاه یا نقره‌ای، همراه تایرهای ۲۲۵ میلی‌متر در غالب کشورهای دنیا وجود دارد.

از پشت، چراغ‌های باریک و کشیده الهام گرفته از تویوتا راو۴ برای کرولا کراس استفاده شده است. جایگاه مناسب پلاک، بال انتهای سقف، آنتن کوسه‌ای و خطوط گلگیر، نکات مثبت در طراحی عقب این خودرو هستند؛ هرچند که بخش بزرگی از سپر، پلاستیکی و ارزان قیمت است.

تویوتا کرولا کراس با طول ۴,۴۶۰ میلی‌متر، عرض ۱,۸۲۵  میلی‌متر، ارتفاع ۱,۶۲۰  میلی‌متر و فاصله محوری ۲,۶۴۰  میلی‌متر وارد ایران خواهد شد. این خودرو، کمی بزرگ‌تر از چری X33 مدیران خودرو خواهد بود.

نمایشگر لمسی و پوشش نرم باکیفیت در بخش میانی داشبورد، کرولا کراس را فراتر از یک خودروی اقتصادی ارزان‌قیمت نشان می‌دهد. عدم استفاده از ترمز دستی اهرمی، دیگر نکته‌ی مثبت کابین است اما دسته‌ دنده‌ی بزرگ و سادگی کنسول بین صندلی، نکته‌ی منفی محسوب می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: