مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

پرداخت کمک هزینه جدید برای مددجویان | پرداخت کمک هزینه جدید دولت برای مددجویان دهک های 1 تا 5

معاون توانمندسازی مرکز کارآفرینی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ۱۸ هزار دانشجوی تحت پوشش که از کمک هزینه‌های دانشجویی برخوردار می‌شوند، اعلام کرد: از ترم بهمن ۱۴۰۲ کل شهریه دانشجویی برای بانوان سرپرست خانوار و فرزندان آنها که در دهک‌های یک تا پنج هستند واریز می‌شود.

کدخبر : 23181
سایت سرگرمی روز :

 دکتر آرزو ذکایی‌فر با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان بهزیستی ارتقاء کیفیت زندگی مددجویان و افراد تحت پوشش است، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در ارتقاء شاخص‌های رفاهی و اجتماعی، آموزش و بالا بردن علم و آگاهی و توانمندسازی افراد تحت پوشش است.

وی در همین راستا به خدمات سازمان بهزیستی در حوزه دانشجویی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۸ هزار دانشجو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از کمک هزینه‌های دانشجویی برخوردار می‌شوند.

معاون توانمندسازی مرکز کارآفرینی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۷۰۰۰ دانشجو تحت حمایت حوزه اجتماعی سازمان بهزیستی هستند، افزود: بانوان سرپرست خانوار و فرزندان آنها در مقاطع کاردانی و کارشناسی تا دکترا کمک هزینه شهریه دانشجویی دریافت می‌کنند که قبلا نیمی از شهریه را برای آنها واریز می‌کردیم و از ترم بهمن ۱۴۰۲ کل شهریه برای بانوان سرپرست خانوار و فرزندان آنها که در دهک‌های یک تا پنج هستند واریز می‌شود.

ذکایی‌فر که در برنامه‌ای رادیویی سخن می‌گفت، تصریح کرد: کسانی که به دلیل از کارافتادگی مرد خانواده، با مشکلات روبرو هستند خود و فرزندانشان تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند. همچنین افراد دارای معلولیت نیز تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند به طوریکه حدود ۱۱ هزار دانشجوی دارای معلولیت نیز از کمک‌های شهریه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان از پرداخت ۶۴۲ میلیارد تومان مستمری و کمک معیشت ماهیانه به مددجویان کردستانی در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

رضا طوسی  اظهار کرد: هم اکنون ۷۲ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان هستند که به این مددجویان بر اساس تعداد نفرات، مستمری و کمک معیشت ماهیانه پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهیانه حدود ۱۰۷ میلیارد تومان کمک معیشت و مستمری ماهیانه به مددجویان کردستانی پرداخت می شود، افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۶۴۲ میلیارد تومان مستمری پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: هم اکنون مددجویان یک‌ نفره یک میلیون تومان، دو نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه‌ نفره دو میلیون تومان، چهارنفره دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پنج‌نفره به بالا سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان مستمری و کمک معیشت ماهیانه دریافت می‌کنند.

طوسی ادامه داد: مددجویان مستمری بگیر تحت حمایت این نهاد شامل زنان سرپرست خانوار، بیماران صعب العلاج و زمین گیر، سالمندان، ایتام و خانواده‌های بد سرپرست نیازمند هستند.

 در آیینی با حضور رئیس کمیته امداد کشور و استاندار سمنان رزمایش توزیع دو هزار و ۴۰۰ قلم کالا بین مددجویان این نهاد حمایتی در سمنان برگزار شد.

در این رزمایش که امروز ۳ آبان با حضور سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی ره، سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان، مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان و در دومین روز از سفر رئیس کمیته امداد به استان برگزار شد، بیش از دو هزار و ۴۰۰ قلم انواع لوازم ضروری بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان توزیع شد.

در مجموع از ابتدای سال تاکنون ۴ هزار و ۴۰۰ قلم لوازم ضروری به ارزش ریالی ۱۸۰ میلیارد ریال از کالاها و تولیدات داخل استان تهیه و توزیع شده است.

همچنین در آیین دیگری تعدادی از واحدهای مسکن مددجویان در استان افتتاح و به صورت نمادین تحویل مددجویان سمنانی شد.

محمدحسین ذوالفقاری مدیرکل کمیته امداد استان در حاشیه این آیین گفت: این واحدهای مسکونی در دومین روز از سفر «مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور به استان سمنان افتتاح شد.

وی از بهره‌برداری از یک پروژه ۱۶ واحدی مسکن مددجویان کمیته امداد در شهرستان دامغان خبر داد و افزود: برای این پروژه که یک هزار و ۸۰۰متر مربع زیربنا دارد ۶۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان از کمیته امداد استان به عنوان یک دستگاه موفق در تکمیل پروژه‌های امسال نام برد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ده‌ها پروژه در حال ساخت در شهرستان‌های هشت‌گانه استان در دست اجرا داریم.

ذوالفقاری گفت: روز گذشته نیز تعدادی از واحدهای مسکونی در کالپوش و میامی افتتاح و آماده تحویل به مددجویان شد.

وی افزود: در مجموع ۱۱۴ واحد مسکن مددجویان در جریان سفر دو روزه رئیس کمیته امداد کشور به استان سمنان به بهره‌برداری رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: