خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو
میتسوبیشی پاجرو جدید راهی بازار شد | معرفی خودرو میتسوبیشی پاجرو با مشخصات فنی
میتسوبیشی پاجرو با موتور ۲.۴ لیتری دیزلی بازخواهد گشت.
یک خبر عالی برای دوستداران پاجرو! میتسوبیشی در حال برنامهریزی برای احیای شاسی بلند آفرود محبوب پاجرو است. طبق گفته رسانههای ژاپنی، نسل بعدی میتسوبیشی پاجرو در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد. بنابراین نسل بعدی پاجرو یک شاسی بلند مبتنی بر ترایتون یا یک مدل پلاگین هیبریدی بر اساس اوتلندر خواهد بود.
گزارشهای قبلی نشان میداد که نسل بعدی میتسوبیشی پاجرو بر اساس نسل بعدی اوتلندر پلاگین هیبریدی ساخته میشود، که احتمالاً در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد. پیش از این قرار بود این مدل روی شاسی نردبانی مشابه پیکاپ تراک ترایتون ساخته شود. با این حال، این طرح لغو شد چون پارامترهای موردنیاز برای شاسی بلند پاجرو را برآورده نمیکرد.
گزارش شده است که نسل بعدی پاجرو بر اساس یک پلتفرم مونوکوک با سیستم چهارچرخ محرک ساخته خواهد شد. این شاسی بلند برای ارائه تجربه رانندگی عالی در جادههای شهری یا بزرگراهها توسعه خواهد یافت. شرکت ژاپنی قصد دارد پاجرو جدید را به عنوان یک شاسی بلند لوکس معرفی کند، که این طرح با چشمانداز میتسوبیشی برای آینده سازگار است.
نظریه دوم این است که میتسوبیشی کار بر روی ترایتون جدید را آغاز کرده است. در واقع، ترایتون با بدنه شاسی بلند در حال آزمایش در کشورهای خارجی مشاهده شده است. این نشان میدهد که میتسوبیشی پاجرو جدید روی پلتفرم مشابه ترایتون ساخته خواهد شد. شاسی بلند جدید دارای تجهیزات و عملکرد پیشرفته، طراحی شهری با عناصر ظاهری تهاجمی و کابینی لوکس خواهد بود.
ادعا میشود که شاسی نردبانی ترایتون دارای استحکام خمشی تا ۶۰٪ و سفتی پیچشی تا ۴۰٪ است. میتسوبیشی پاجرو جدید به موتور ۲.۴ لیتری چهارسیلندر توربو دیزل با توان ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۴۷۰ نیوتن متر مجهز خواهد بود. این شاسی بلند احتمالاً با پیشرانه برقی نیز عرضه خواهد شد. همچنین پاجرو جدید از فناوری چهارچرخ محرک جدید میتسوبیشی برای ارائه قابلیتهای آفرود بهتر استفاده خواهد کرد.
اوتلندر کنونی در تیپهای بالایی فضای داخلی نسبتاً لوکسی دارد و بنابراین، پاجرو پتانسیل ارتقاء بیشتری را خواهد داشت. رندر داخلی این خودرو ترکیبی از ظاهر خشن و آفرودی بیرونی را با ویژگیهای لوکس و تکنولوژیهای پیشرفته به تصویر کشیده است. داشبورد با روکش چرمی، طراحی چندلایه با دریچههای تهویهٔ عمودی و نمایشگر مرکزی در ارتفاعی نسبتاً پایین، نمای زیبا و شیکی دارد.
پاجرو همچنین بزرگتر از اوتلندر خواهد بود و بنابراین، از کابین جادارتر با راحتی بیشتر برای سرنشینان ردیف سوم به همراه فضای بار بیشتر برخوردار خواهد بود. در اینجا همچنین میتوانیم شاهد امکانات فراوانی مثل شارژر بیسیم گوشی، بهروزرسانی از راه دور، سیستم کنترل صوتی و مجموعهٔ کاملی از سیستمهای کمکراننده باشیم.
نسل جدید پاجرو از نسخهٔ بروز شدهٔ پلتفرم CMF-C/D رنو-نیسان مورداستفاده در اوتلندر و همینطور نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی کراساوور کوچکتر میتسوبیشی استفاده خواهد کرد. این قوای محرکه شامل یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی در عقب و یکی دیگر در جلو میشود.
پیشبینی میشود مجموع خروجی این سیستم حدود ۳۸۰ اسب بخار قدرت باشد. قدرت و گشتاور فوری موتورهای الکتریکی فراتر از برقراری تعادل بین پرفورمنس و مصرف سوخت، تواناییهای آفرود پاجرو را هم بهبود خواهد بخشید. همچنین این خودرو میتواند به قفل دیفرانسیلهای الکترونیکی جلو و عقب هم مجهز باشد.
با توجه به اینکه پاجرو قرار است شاسیبلند آفرودی لوکسی باشد، اصلیترین رقبای آن در بازار لکسوس GX، لندروور دیفندر، رنجروور اسپرت و جیپ گرند چروکی خواهند بود. همانطور که در ابتدا اشاره شد، گفته شده قرار است نسل جدید این شاسیبلند افسانهای میتسوبیشی در سال ۲۰۲۷ راهی بازار شود.