یارانه | یارانه نقدی | یارانه جدید
اطلاعیه مهم سازمان هدفمندی یارانه ها | اگر یارانه نگرفته اید بخوانید | برای وصل مجدد یارانه چه کنیم؟
سازمان هدفمندی یارانهها درباره ابهاماتی از عدم واریز یارانه برخی از خانوارها اطلاعیه ای صادر کرد.
طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها درباره ابهاماتی از عدم پرداخت یارانه برخی از دهکها و خانوارها ، مشکلی از لحاظ واریز وجود ندارد و تمام اقداماتی که لازم بوده، انجام شده است. مردم حتما حساب بانکی را چک کنند شاید سامانه پیامکی اختلال داشته و پیامک برای عده ای ارسال نشده باشد. یارانه کمک معیشتی مرحله ١٦٦ مربوط به آذر ماه ۱۴۰۳ به حساب ۱۶، ۸۵۸، ۴۴۰ سرپرست خانوار دهکهای چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز جمعه ۳۰ آذرماه قابل برداشت است.
یارانه مرحله ١٦٦ به مبلغ ۱۵ هزار و ۲۲۹ میلیارد تومان بر اساس دهکبندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به ازای ۵۰، ۷۶۶، ۱۰۶ نفر در دهکهای چهارم تا نهم توسط ٢٨ بانک عامل سراسر کشور واریز و از ساعت ٢٤ روز جمعه ۳۰ آذرماه قابل برداشت است.
سرپرستان خانوارهای مشمول دهکهای درآمدی اول تا سوم در صورتی که در ۳۰ آذر هم یارانه نقدی به حساب آنها واریز نشده، باید به به وبگاه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کنند تا پیگیریهای لازم انجام گیرد.
عدم واریز یارانه نقدی برای برخی از مشمولان دهکهای درآمدی اول تا سوم این شائبه را به وجود آورده که یارانه نقدی آنها حذف شده است. آیا چنین موضوعی واقعیت دارد؟
یارانه دهکهای اول تا نهم در آذر ۱۴۰۳ بدون تاخیر به حساب سرپرستان خانوار واریز شد، اما در این میان برخی از یارانه بگیران خبر میدهند که در ماه جاری یارانه دریافت نکردهاند.
موضوع باعث نگرانی یارانه بگیران شده است، زیرا در ماه گذشته آییننامهای در هیلت وزیران مصوب شد که بر اساس آن یارانه نقدی افراد پردرآمد حذف شود و مجلس شورای اسلامی نیز در بودجه ۱۴۰۴ دولت را نسبت به انجام این کار مکلف کرده است؛ بنابراین یارانهبگیران دهکهای کم درآمد جامعه نگران این هستند که یارانه نقدی آنها به اشتباه حذف شود.
با این وجود طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانهها خبر داده که حذف یارانه نقدی افراد پردرآمد هنوز آغاز نشده است. حسینی اعلام کرده که یارانه دهکهای اول تا سوم پرداخت شده است. او در پاسخ به این سؤال که چرا برخی از یارانه بگیران میگویند یارانه دریافت نکردهاند، گفته است: ممکن است برای برخی پیامک واریز ارسال نشده باشد یا ممکن است برخی افراد تغییر دهک از یک تا سه به چهار تا نه داشتهاند در نتیجه هر فرد با توجه به وضعیتش باید مورد بررسی قرار گیرد.
با توجه به سخنان سخنگوی سازمان هدفمندی یارانهها، سرپرستان خانوارهای مشمول دهکهای درآمدی اول تا سوم در صورتی که در ۳۰ آذر هم یارانه نقدی به حساب آنها واریز نشده، باید به به وبگاه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کنند تا پیگیریهای لازم انجام گیرد.
روش استعلام دهک بندی یارانه معیشتی
برای اطلاع از دهک خانوار، افراد میتوانند از دو روش زیر اقدام کنند:
استعلام از طریق سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
متقاضیان میتوانند با مراجعه به سامانه حمایت به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir، آخرین وضعیت دهکبندی خود را مشاهده کنند. این سامانه امکان بررسی و پیگیری واریز یارانه معیشتی را نیز فراهم میکند.
استعلام از طریق شماره تماس گویا
برای استفاده از این روش، متقاضیان باید با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند. سپس کد ملی سرپرست خانوار و شماره تلفن خود را وارد کنند تا اطلاعات مربوط به دهک خانوار خود را دریافت کنند.
شماره گیری توسط کد دستوری
در روش سوم نیز، میتوانید با شماره گیری یک کد دستوری با تلفن همراه خود، از وضعیت دهکبندی خود مطلع شوید. با شمارهای که به نام خودتان است، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را شماره گیری کنید و از دهک خانوار خود، مطلع شوید.
روش اعتراض به دهک بندی یارانه معیشتی
سایت اعتراض به یارانه معیشتی که از سوی ستاد هدفمندی یارانهها معرفی شده است همان سایت وزارت کار و رفاه اجتماعی است. افراد معترض به قطع یارانه معیشتی که از ابتدای ۱۴۰۱ یارانه دریافت نکردند یا در سالهای قبل یارانهشان به هردلیلی قطع و حذف شده است، حالا میتوانند به سایت my.gov.ir مراجعه کرده و اقدام به ثبتنام کنند. همچنین استعلام یارانه معیشتی با کدملی نیز در همین سایت انجام میشود.
اما افرادی که بعد از مشخص شدن دهک درآمدی خود متوجه شدند جزو دهک دهم درآمدی هستند و نسبت به این دهکبندی اعتراض دارند، لازم است به سایت hemaya.tmcls.gov.ir مراجعه کرده و اعتراض خود را در این راستا اعلام کنند. لازم به ذکر است که برای استعلام یارانه معیشتی با کدملی هم نیاز به مراجعه به همین سایت میباشد.
بعد از ورود به سایت hemaya.tmcls.gov.ir با وارد کردن شماره تلفن و کدملی سرپرست خانوار در سامانه و زدن گزینه «درخواست بررسی» ، درخواست شما برای بررسی دهک درآمدی ارسال خواهد شد.
شما میتوانید با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی “www.sso.my.gov.ir” و با وارد کردن تلفن همراه سرپرست خانوار، از دهک یارانه خود مطلع شوید. همچنین در صورت اعتراض به دهک یارانه خود، میتوانید در همین سایت اعتراض خود را ثبت کنید تا بررسی شود.
بر اساس این گزارش شما برای استعلام موجودی کالابرگ کافی است در قسمت صفحه تماس تلفن همراه خود کد استعلام کالابرگ الکترونیکی #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره گیری نمایید. در ادامه برای شما صفحهای با ۳ گزینه باز خواهد شد، در این قسمت گزینه ۲ یا همان موجودی یارانه سرپرست را انتخاب نمایید. سپس در صفحه جدید کدملی سرپرست خانوار را وارد کنید.
طبق یکسری تغییراتی که در زمان پرداخت یارانه کمک معیشتی اعلام شده است، یارانه مرحله ۱۶۰ بر اساس دهکبندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اطلاعات بیشتر را دنبال کنید.