بیمه تامین اجتماعی | سوابق بیمه تامین اجتماعی

پیام مهم و فوری مدیرعامل به حقوق بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی | واریز فوق العاده ویژه با حقوق این ماه بیمه شدگان تامین اجتماعی

مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در مراسم معارفه علی محمدی‌سنجر مدیرعامل جدید موسسه حسابرسی تامین اجتماعی و تکریم سعید حاجی سلطانی مدیرعامل سابق این موسسه که با حضور جمعی از معاونان و مدیران این سازمان برگزار شد، با تاکید بر جایگاه مهم موسسه حسابرسی تأمین اجتماعی در سازمان تأمین اجتماعی گفت: در این دوره بستر برای حرکت حسابرسی به سمت بررسی الکترونیکی دفاتر قانونی آماده است؛ چه قانون برنامه هفتم تأکید دارد که باید با سازمان‌ها و مجموعه‌های دیگر خصوصاً سازمان امور مالیاتی تبادل اطلاعات داشته باشیم. این تبادل اطلاعات در زمینه‌هایی نظیر اظهارنامه‌ها می‌تواند کمک کند که سازمان درخصوص بررسی دفاتر به تدریج به سمت هوشمندسازی حرکت کند.

کدخبر : 25579
سایت سرگرمی روز :

سالاری در این مراسم اظهار داشت: کارکرد مطلوب موسسه حسابرسی دو نتیجه به همراه دارد؛ یکی اثری که بر درآمد سازمان دارد و دومی جلب رضایت مخاطبان خصوصاً کارفرمایان محترم است. یکی از نارضایتی‌های کارفرمایان که در خارج از مجامع سازمان مطرح می‌شود، اعتراض نسبت به نحوه بازرسی دفاتر یا حسابرسی در این مجموعه است. در این‌خصوص اجرای دقیق قانون هم می‌تواند درآمد سازمان تأمین اجتماعی را افزایش دهد و هم رضایتمندی کارفرمایان محترم را ارتقا ببخشد. لازمه تحقق این اهداف هم عملکرد شفاف و اصلاح اولویت‌ها است به طوری که ارجاع موارد به موسسه حسابرسی قائم به افراد و سلایق شخصی نباشد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد درخصوص نحوه رسیدگی به پرونده‌ها تصریح کرد: بازرسی باید قاعده‌مند و براساس طبقه‌بندی کارگاه‌ها باشد. در واقع چنانکه امروز در دنیا مرسوم است باید به اقتصاد بررسی پرونده‌ها توجه کنیم.

وی با اشاره به ضرورت حرکت به سمت بازرسی الکترونیکی و هوشمند دفاتر، اظهار داشت: در این دوره بستر برای این حرکت در دسترس قرار گرفته و قانون برنامه هفتم تأکید دارد که باید با سازمان‌ها و مجموعه‌های دیگر خصوصاً سازمان امور مالیاتی تبادل اطلاعات داشته باشیم. این تبادل اطلاعات در زمینه‌هایی نظیر اظهارنامه‌ها می‌تواند کمک کند که سازمان به تدریج به سمت هوشمندسازی حرکت کند.

سالاری در ادامه گفت: به طور کلی هوشمندسازیِ فرآیند رسیدگی بسیار مهم است؛ بنابراین درکنار شفافیت، هوشمندسازی هم باید در دستور کار موسسه حسابرسی باشد. از طرفی خوداظهاری بیمه‌ای هم باید به سرعت راه‌اندازی و فرآیند رسیدگی به آنها مشخص شود؛ به این معنی که نحوه برخورد با خوداظهاری‌ها با توجه به میزان انطباق آنها با نتیجه بازرسی باید متفاوت باشد.

وی ضمن تقدیر از خدمات مدیرعامل سابق موسسه حسابرسی با اشاره به سابقه حضور مدیرعامل جدید در جایگاه مدیرعاملی این مجموعه گفت: حضور مجدد در یک جایگاه محاسن و معایبی دارد؛ حسنش این است که شناخت لازم نسبت به مجموعه و عملکرد آن وجود دارد و نیاز به گذراندن دوره شناخت نیست و عیب آن این است که امکان دارد این حضور دوباره با پیش‌داوری همراه باشد و این پیش‌داوری می‌تواند محدودیت‌هایی ایجاد کند.

سالاری با اشاره به مأموریت‌های جدید موسسه حسابرسی تصریح کرد: این نکته که مأموریت‌های این دوره موسسه حسابرسی نسبت به دوره قبل حضور آقای محمدی‌سنجر تفاوت دارد نیز شایان توجه است. در این دوره باید به سمت بازرسی الکترونیکی دفاتر حرکت کنیم و این اثربخشی کار ما را افزایش می‌دهد. این علاوه بر مأموریت برنامه هفتم مبنی بر تبادل اطلاعات با سازمان امور مالیاتی و راه‌اندازی خوداظهاری است که باید از همه ظرفیت‌ها برای اجرای آن استفاده شود.

وی افزود: اگر زبده‌ترین افراد کشور را برای راه‌اندازی بازرسی الکترونیکی دفاتر به کار بگیریم ارزش دارد؛ چه این پروژه عواید اجتماعی خوبی برای سازمان و کشور به همراه دارد. اگر این فرآیند به صورت هوشمند انجام شود، دخالت عامل انسانی و اعمال سلایق شخصی حذف و اگر خطایی هم باشد با اصلاح الگوریتم‌ها مرتفع می‌شود و این موضوع افزایش رضایتمندی را به دنبال دارد. علاوه بر این تسریع و تدقیق بررسی پرونده‌ها برای سازمان عواید مالی دارد و منابع ما را تقویت می‌کند.

بر اساس این گزارش در ابتدای این نشست، مدیرعامل سابق موسسه حسابرسی از دوره مسئولیت خود گزارش کوتاهی ارائه و مدیرعامل جدید این مجموعه نیز با اشاره به رئوس برنامه‌های خود از حسن‌اعتماد مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تقدیر کرد.

مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نشست شورای مقررات‌زدایی و وحدت‌رویه این سازمان که با حضور پروانه رضایی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعی از نمایندگان شرکای اجتماعی و معاونان و مدیران سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه شرکای اجتماعی و تشکل‌های صنفی گفت: مدیریت چالش‌های تأمین اجتماعی و اصلاح برخی رویه‌ها و آیین‌نامه‌ها یک اقدام ملی است که انتظار داریم شرکای اجتماعی در آن پیشگام باشند؛ چه سازمان تأمین اجتماعی نمی‌تواند به تنهایی این مسیر را طی کند، اما با حمایت همه‌جانبه شرکای اجتماعی، حرکت در این مسیر ممکن و میسر می‌شود و می‌توان آینده سازمان را تا حدودی تضمین کرد.

سالاری در این نشست اظهار داشت: درخصوص مشاغل سخت و زیان‌آور قانون تصریح کرده که کارگاه‌ها باید ظرف دو سال سالم‌سازی شده و عوامل سخت و زیان‌آوری آن‌ها مرتفع شود. اگر این قانون به صورت کامل اجرا شود بسیاری از مشکلات سازمان تأمین اجتماعی خصوصاً در زمینه کسری منابع جبران شده و به تبع آن کیفیت ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و بازنشستگان افزایش می‌یابد.

وی افزود: بیش از 52 درصد از بازنشستگی‌ها در سازمان تأمین اجتماعی با احتساب و اعمال سنوات ارفاقی است و در مواردی افراد در سنین بسیار پایین بازنشسته می‌شوند. از سال 1400 تا امروز ظرف مدت تنها سه سال، حدود یک میلیون نفر از بیمه‌پردازان سازمان بازنشسته شده‌اند که نیمی از آنها پیش از موعد و با سنوات ارفاقی بوده و این وضعیت به ضرر بازنشستگان و کلیه ذینفعان است و آسیب جدی به سازمان تأمین اجتماعی وارد می‌کند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به هزینه سنگین بازنشستگی‌های پیش از موعد، گفت: شما به عنوان شرکای اجتماعی و صاحبان اصلی این سازمان باید در جهت اصلاح وضع موجود پیشرو باشید. ما هم در سازمان تأمین اجتماعی آمادگی داریم که با حمایت از شما در این مسیر حرکت کنیم و برای احقاق حقوق شرکای اجتماعی و بیش از ۴۹ میلیون بیمه‌شده سازمان تلاش کنیم.

بر اساس این گزارش، در این نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی ضمن طرح پیشنهاداتی در خصوص بهبود فرایندها و رویه‌های کاری، از آمادگی کامل خود برای رفع چالش‌های سازمان خبر دادند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: