تست شخصیت شناسی | خودشناسی

تست شخصیت شناسی | آیا فرد باهوشی هستین یا کند ذهن؟ با این تست صد در صد به این سوال خود پاسخ دهید

«آیا من باهوش هستم؟» سوالیست که اکثر ما از خود می‌پرسیم و می‌توان با انجام تست‌های هوش و با بررسی ویژگی‌های افراد باهوش به پاسخ آن نزدیک شد.

کدخبر : 5366
سایت سرگرمی روز :

تست شخصیت‌شناسی یک روش ارزیابی است که به کمک آن می‌توان شخصیت افراد را بررسی و تحلیل کرد. این تست‌ها شامل مجموعه‌ای از سوالات و وظایف هستند که با هدف رصد و پیگیری رفتارها، عقاید و ویژگی‌های شخصی در نظر گرفته می‌شوند.تست شخصیت‌شناسی به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف شخصی، تشخیص جوانب مثبت و منفی و بررسی حدودی شخصیت فرد به کار می‌رود. این تست‌ها به دلیل کاربری گسترده‌ای که در محیط‌های مختلف از آن‌ها می‌شود، به عنوان یکی از ابزارهای مهم در حوزه روانشناسی شناختی شناخته می‌شوند. تست شخصیت‌شناسی به دو دسته تقسیم می‌شود: تست‌های مستقیم و تست‌های غیرمستقیم. تست‌های مستقیم شامل سوالات و کوئیزهایی هستند که به صراحت از فرد سؤال می‌شود و در پاسخ به آن‌ها، فرد باید عقاید و پیش‌فرض‌های خود را اعلام کند. این نوع تست‌ها به عنوان یکی از دقیق‌ترین روش‌ها در شناسایی شخصیت فرد شناخته می‌شوند.در کل، تست شخصیت‌شناسی به عنوان یک ابزار مفید و موثر در حوزه روانشناسی، به کار گرفته می‌شود. با استفاده از آن، بررسی شخصیت فرد و شناخت صحیح او قابل دستیابی است. تست شخصیت شناسی یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین روش‌های ارزیابی رفتار و شخصیت افراد است. این تست‌ها اغلب توسط روانشناسان، کارشناسان رفتاری و سایر متخصصان به کار گرفته می‌شود و برای انجام آن، فرد باید به سوالات خاصی پاسخ دهد.عمده‌ی تست‌های شخصیت شناسی به دو دسته تست های هنجاری و تست های پروژکتیو تقسیم می‌شوند. در تست‌های هنجاری، سوالاتی از فرد پرسیده می‌شود که به نوعی به بررسی ویژگی‌های مختلف شخصیت فرد می‌پردازد. در تست‌های پروژکتیو، فرد به چالش کشیده می‌شود تا به صورت آزادانه نقاشی و یا تکمیل جملات معینی شده با رعایت یک سری قواعد و دستورالعمل‌های خاص، عکس العمل و واکنش شخصیتی خود را به تصویر بکشد.تست شخصیت شناسی به عنوان یک ابزار ارزیابی، در بسیاری از زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در صنایع مختلف از جمله صنعت فروش، مدیریت منابع انسانی، کارآفرینی، روابط عمومی، تحقیقات بازار، طراحی و تولید محصولات و ... استفاده می‌شود.

.

.

تست شخصیت شناسی ؛اگه میخوای بدونی چه جور دوستی هستی یک تصویر و انتخاب کن

.

.

در پاسخ به سوال «آیا من باهوش هستم؟» به دو شکل می‌توان پاسخ گفت؛ شکل اول این است که با پاسخگویی به تست‌هایی که برای اندازه‌گیری IQ یا هوش ساخته شده‌اند میزان عددی هوش خود را بفهمید ولی مطالعات نشان داده که افراد باهوش دارای ویژگی‌های شخصیتی یا عادات رفتاری متمایزی نیز هستند. ما در نوشتاری که در زیر می‌آید با اشاره به این ویژگی‌ها شما را به شکل دیگری در پاسخ به سوال آیا من باهوش هستم یا نه یاری می‌کنیم.

افراد باهوش چه ویژگی‌هایی دارند؟

هوشمندانه تصمیم می‌گیرند

  •     توانایی اتخاذ تصمیم‌های درست و هوشمندانه، به داشتن نظم و تمرکز دائمی نیاز دارد. افراد باهوش به خوبی می‌دانند هر کاری انجام دهند، عواقبی در پی دارد و هر تصمیمی که در هر لحظه از زندگی خود می‌گیرند، باید نتایج ثمر بخشی برای کسب و کارشان داشته باشد.

از اشتباهات گذشته خود درس می‌گیرند

  •     همه ما در زندگی اشتباهاتی داشته ایم ولی همه ما نمی‌توانیم از تجربیاتی که به دست آورده‌ایم به خوبی استفاده کنیم تا از آنها درس گرفته و تجربه کسب کنیم. انسان‌ها از اولین تا آخرین گام در زندگی خود، همه چیز را با آزمون و خطا یاد گرفته‌اند. افراد باهوش با قضاوت منصفانه و روبرو شدن با واقعیت از اشتباهات خود درس می‌گیرند و کارهای بعدیشان را بهتر انجام می‌دهند.

جواب همه چیز را نمی‌دانند

  •     افراد باهوش برای نشان دادن استعداد خود به دیگران وانمود نمی‌کنند که همه چیز را می‌دانند، و در عوض به اندازه کافی باهوش هستند که بدانند چه چیزهایی نمی‌دانند. افراد باهوش از این نمی‌ترسند که بگویند «من نمی دانم» و اگر چیزی را ندانند سعی می‌کنند آن را یاد بگیرند. وقتی با یک مفهوم خاص آشنا نیستند می‌توانند آن را بپذیرند و با آن کنار بیایند.

آنها کنجکاوند و سؤال های خوب می‌پرسند

  •     روانشناسان می‌گوید تفاوت اصلی بین افراد واقعا باهوش و دیگران توانایی پرسیدن سوال‌های درست است. افراد باهوش می‌دانند که پرسیدن سوال‌های کنجکاوانه به اندازه ارایه جواب مهم است. این بدان دلیل است که سوال‌ها می‌توانند ذهن شما را به چالش بکشند و به شما کمک کنند که راه حل‌های جدید برای مشکلات قدیمی پیدا کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • علی رضا
    0

    سلام خوب است
    ولی اگه همه نوشتارها پشت سرهم باشه وتبلیغ وسطهای نباشه خیلی بهتره