این نشانه ای خیلی ساده هشدار از ابتلا به دیابت میدهند | بیشتر مردم این علائم را دارند و نادیده میگیرند

این نشانه‌های ساده علامت مرض قند است

کدخبر : 5438
سایت سرگرمی روز :

این نشانه‌های ساده علامت مرض قند است

 تشخیص زودهنگام دیابت بسیار مهم است، زیرا بیماران بیشتر در معرض خطر برخی از عوارض کشنده از جمله بیماری قلبی و سکته هستند.

گرسنگی شدید، افزایش تشنگی، کاهش وزن ناخواسته، تکرر ادرار، تاری دید، خستگی و تغییرات خلق‌وخو از جمله نشانه‌های شایع در ابتلای افراد به دیابت یا مرض قند است، ولی محققان می‌گویند شواهدی کشف کرده‌اند که نشان می‌دهد خارش دست‌ها نیز ممکن است از جمله این نشانه‌ها باشد.

تشخیص علائم دیابت ممکن است دشوار باشد، زیرا به ندرت باعث می‌شود که واقعاً احساس ناخوشایندی داشته باشید، اما اگر احساس خارش غیرعادی داشته باشید، ممکن است در خطر ابتلا به این بیماری باشید.

به نوشته سایت پزشکی دیابتس انگلیس (Diabetes.co.uk) یکی از علائم هشدار دهنده کلیدی دیابت داشتن خارش خاص در ناحیه تناسلی است. گفته می‌شود بیماران دیابتی نیز بیشتر از بقیه افراد مستعد ابتلا به بیماری‌ها و عفونت‌های قارچی هستند.

در دیابت، سطح گلوکز خون می‌تواند به طور غیر طبیعی بالا برود، بنابراین می‌تواند شرایط ایده آلی را برای رشد مخمر طبیعی فراهم کند و همچنین توانایی بدن برای مبارزه با عفونت را کاهش می‌دهد. دیابت همچنین می‌تواند باعث افزایش گلوکز در ادرار شود.

تشخیص زودهنگام این بیماری بسیار مهم است، زیرا بیماران بیشتر در معرض خطر برخی از عوارض کشنده از جمله بیماری قلبی و سکته هستند.

دیابت چیست؟ (دیابت چیست به زبان ساده)

دیابت چیست به زبان ساده! هنگامی که قند موجود در خون شما زیادتر از حد طبیعی باشد، خون شما شیرین‌تر از حالت عادی است! پس بیماری قند گرفته‌اید!

دیابت نوعی بیماری متابولیکی (مربوط به متابولیسم بدن) و یکی از شایع ترین بیماری های غدد است که با سطح قند خون بالا (گلوکز) همراه است و به دنبال نقص در ترشح انسولین یا عملکرد آن یا هر دو ایجاد می‌شود. سطح بالای گلوکز خون (هیپرگلیسمی) می‌تواند منجر به مشکلات جدی در سلامت شود.

در واقع انسولین هورمونی است که از غدد پانکراس که واقع در پشت و زیر معده است ترشح می‌شود. پانکراس انسولین را به جریان خون منتقل می‌کند. انسولین در گردش باعث می‌شود، که قند وارد سلول‌های بدن شده و مقدار قند موجود در خون را کاهش می‌دهد. همانطور که میزان قند خون شما کاهش می‌یابد، ترشح انسولین از پانکراس نیز کم می‌شود.

از طرفی دیگر گلوکز (قند خون) برای سلامت شما حیاتی است، در واقع گلوکز ماده مغذی ضروری است که انرژی لازم برای عملکرد مناسب سلول‌های بدن را فراهم می‌کند. گلوکز همچنین منبع اصلی سوخت مغز شما نیز است.

گلوکز از ۲ منبع اصلی غذا و کبد شما تامین می‌شود. ذخایر کبد شما نیز گلوکز را تولید می‌کند. هنگامی که سطح گلوکز خون شما کم است، مانند زمانی‌که شما غذایی نخورده‌اید، کبد گلیکوژن ذخیره‌شده را به گلوکز تجزیه می‌کند تا سطح گلوکز خون را در حد نرمال نگه‌دارد.

هنگامی که قند خون افزایش می‌یابد (به عنوان مثال، پس از غذا خوردن)، انسولین از پانکراس آزاد می‌شود تا سطح گلوکز را با انتقال به سلول‌های بدن کاهش دهد. در بیماران دیابتی، عدم تولید کافی یا عدم پاسخ به انسولین موجب هیپرگلیسمی می‌شود. این بیماری مزمن است، بدین معنی که اگر چه می‌توان آن را کنترل کرد، اما تمام عمر با فرد همراه است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: