علائمی که کمتر کسی می‌داند نشانه ناراحتی قلبی است | این علائمو جدی بگیر

یک فوق تخصص نارسایی قلبی با اشاره به شایع‌ترین علائم نارسایی قلب گفت: از هر پنج نفر، یک نفر به نارسایی قلبی مبتلا می‌شود. ایشان با بیان اینکه وظیفه قلب رساندن خون، اکسیژن و مواد غذایی به سراسر بدن است، عنوان کرد: وقتی که قلبی نارسا می‌شود، آنگونه که باید نمی‌تواند خون را پمپاژ کند.

کدخبر : 5496
سایت سرگرمی روز :

یک فوق تخصص نارسایی قلبی با اشاره به شایع‌ترین علائم نارسایی قلب گفت: از هر پنج نفر، یک نفر به نارسایی قلبی مبتلا می‌شود. ایشان با بیان اینکه وظیفه قلب رساندن خون، اکسیژن و مواد غذایی به سراسر بدن است، عنوان کرد: وقتی که قلبی نارسا می‌شود، آنگونه که باید نمی‌تواند خون را پمپاژ کند.

ایشان با بیان اینکه وظیفه قلب رساندن خون، اکسیژن و مواد غذایی به سراسر بدن است، عنوان کرد: وقتی که قلبی نارسا می‌شود، آنگونه که باید نمی‌تواند خون را پمپاژ کند.

وی شایع‌ترین علائم نارسایی قلبی را تنگی نفس دانست و گفت: سرفه به خصوص شب‌ها بعد از دراز کشیدن، خستگی و کاهش انرژی، ورم پاها، ورم شکم، مشکلات خواب و... از دیگر علائم نارسایی قلبی است.

به گفته این فوق تخصص نارسایی قلبی، از هر پنج نفر یک نفر به نارسایی قلبی مبتلا می‌شود.

وی اظهار کرد: شایع‌ترین علت نارسایی قلبی بیماری عروق کرونر (سکته قلبی) است و سایر علل مهم نارسایی قلبی شامل فشار خون بالا، مشکلات دریچه قلبی و انواع مادرزادی نارسایی قلبی، مصرف الکل، مواد مخدر و مواد روانگردان، بارداری، عفونت ویروسی و... است.

وی در خصوص درمان نارسایی قلبی نیز گفت: برای درمان این بیماری از درمان دارویی - بسته به نوع نارسایی قلبی- و یا کنترل عوامل خطر یا عوامل ایجاد کننده مانند کنترل قند، فشار خون، ترک سیگار و الکل و محدودیت مصرف نمک استفاده می‌شود.

منبع:طلا

مهم‌ترین علائم ناراحتی قلبی

معمولا علائم مشکل قلبی شامل موارد زیر است:

1. ناراحتی قفسه سینه

این مورد رایج‌ترین نشانه وجود مشکل قلبی است. اگر شریان مسدود شده داشته باشید یا دچار سکته قلبی شوید، ممکن است در قفسه سینه خود احساس درد، گرفتگی یا فشار کنید.

طبق گفته چمبرز، مدیر آزمایشگاه کاتترگذاری قلب در انستیتوی قلب و عروق ایالت پن در هرشی، توصیف افراد از این درد متفاوت است. بعضی از افراد معتقدند این درد مثل این است که فیلی روی آن‌ها نشسته است و بعضی دیگر درد را سوزشی توصیف می‌کنند.

این احساس معمولا بیش از چند دقیقه طول می‌کشد. همچنین ممکن است هنگام استراحت یادر حین فعالیت بدنی اتفاق بیفتد. چمبرز معتقد است اگر درد مختصر است یا هنگام لمس و فشار بیشتر می‌شود، مشکل از قلب نیست. با این وجود باید توسط پزشک قلب و عروق معاینه شوید. اگر علائم شدید هستند و پس از چند دقیقه برطرف نشدند، باید با اورژانس (شماره 115) تماس بگیرید.

همچنین به خاطر داشته باشید که مشکلات قلبی، حتی حمله قلبی، لزوما با درد قفسه سینه همراه نیستند. این مورد به ویژه در میان زنان بسیار شایع است.

۲. حالت تهوع، سوء هاضمه، سوزش سر دل یا درد معده

مشکلات گوارشی هم از علائم ناراحتی قلبی هستند. بعضی از افراد هنگام بروز مشکل قلبی حالت تهوع، سوء هاضمه، سوزش سر دل یا درد معده دارند. حتی گروهی از بیماران ممکن است استفراغ کنند. طبق اطلاعات به دست آمده، زنان بیشتر از مردان این نوع علائم را گزارش می‌کنند.

ناراحتی معده می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که بسیاری از آن‌ها هیچ ارتباطی با قلب ندارند. شاید این درد به خاطر غذایی است که خورده‌اید. اما باید توجه کنید که می‌تواند از علائم حمله قلبی هم باشد. بنابراین اگر چنین احساسی دارید و در معرض ابتلا به مشکلات قلبی هستید، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید.

۳. درد گسترش یافته به سمت بازو

یکی دیگر از علائم رایج حمله قلبی دردی است که به سمت چپ بدن گسترش می‌یابد. طبق تجربیات چمبرز، این درد تقریبا همیشه از قفسه سینه شروع شده و به سمت خارج حرکت می‌کند. اما بعضی از بیماران ​​عمدتا در ناحیه بازو درد دارند که این خود نشان‌دهنده حملات قلبی است.

۴. احساس گیجی یا سبکی سر

در بسیاری از موارد، احساس گیجی باعث از دست دادن لحظه‌ای تعادل یا احساس ضعف می‌شود. البته گاهی اوقات این اتفاق به علت نخوردن غذا یا نوشیدنی کافی یا برخاستن از جای خود به طور ناگهانی رخ می‌دهد. اما اگر همراه با سبکی سر، احساس ناپایداری، ناراحتی قفسه سینه یا تنگی نفس است، بلافاصله با پزشک تماس بگیرید. این عارضه می‌تواند به این معنی باشد که فشار خون شما کاهش یافته است. از این‌رو، قلب قادر به پمپاژ موثر خون نیست.

۵. درد گلو یا فک

معمولا درد گلو یا فک مربوط به قلب نیست. به احتمال زیاد، علت آن اختلال ماهیچه‌ای، سرماخوردگی یا مشکل سینوسی است. اما اگر در مرکز قفسه سینه خود هم حس درد یا فشاری دارید که به داخل گلو یا فک گسترش یافته است، می‌تواند نشانه حمله قلبی باشد. در چنین شرایطی بهتر است برای اطمینان با اورژانس تماس بگیرید و درخواست کمک کنید.

۶. خستگی زودرس

اگر بعد از انجام کاری که در گذشته مشکلی برای انجام آن نداشتید، مانند بالا رفتن از پله ها یا حمل مواد غذایی از ماشین به منزل، ناگهان احساس خستگی یا کوفتگی کردید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. این نوع تغییرات قابل توجه برای پزشکان بسیار مهم‌تر از هر گونه دردی است که ممکن است بیمار احساس کند. خستگی مفرط یا ضعف غیرقابل توجیه، گاهی اوقات به مدت چند روز، می‌تواند یکی از علائم ناراحتی قلبی باشد. این نشانه به ویژه در خانم‌ها بسیار شایع است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: