این دانه طلایی در ناشتای صبح کبد را صفر شویی و 120 ساله می کند

تخم شربتی سرشار از آنتی اکسیدان‌ فلانوئید است که بدن را در برابر رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند و از ابتلا به سیروز کبدی و سرطان کبد می‌کاهد.

کدخبر : 6310
سایت سرگرمی روز :

یکی دیگر از خواص تخم شربتی کمک به درمان و پاکسازی کبد است.

علت ایجاد کبد چرب تجمع بیش از حد چربی در کبد است و برای مقابله با کبد چرب کاهش چربی خون و تغذیه سالم لازم است. فیبر از موادی است که می‌تواند به کنترل سطح کلسترول و قند خون کمک کند و تخم شربتی سرشار از فیبر است؛ همچنین پکتین موجود در دانه‌های تخم شربتی موجب کاهش جذب کلسترول در روده می‌شود.

مصرف مداوم از تخم شربتی موجب کنترل سطح کلسترول می‌شود و این کنترل موجب کاهش تجمع چربی در کبد شده و در نتیجه کبد چرب را پیشگیری و درمان می‌کند. همچنین از دیگر خواص تخم شربتی کنترل قند خون است که می‌دانید یکی دیگر از دلایل ابتلا به کبد چرب قند خون بالا است و از این طریق نیاز به سلامت کبد کمک می‌کند.

ترکیب ترنجبین با تخم شربتی به پاک‌سازی کبد کمک می‌کند. همچنین ترکیب دیگری که برای کبد چرب مناسب است و توصیه می‌شود ترکیب تخم

درمان سرماخوردگی

در طب سنتی از تخم شربتی برای درمان سرماخودگی استفاده می شود. تخم شربتی حاوی مقادیر غنی از فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان های مفید است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و به همین جهت برای پیشگیری و درمان سرماخودگی مفید است.

ضد آفتاب قوی و طبیعی

تخم شربتی سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که همین امر باعث شده است تخم شربتی به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی شناخته شود. برای محافظت از پوست در مقابل اشعه های مضر نور خورشید باید از تخم شربتی به صورت موضعی استفاده شود.

فواید تخم شربتی برای دهان و دندان

یکی دیگر از فواید تخم شربتی این است که به دلیل اینکه خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد می تواند باعث پیشگیری از پوسیدگی دندان ها شود. ضمن اینکه مصرف تخم شربتی باعث از بین رفتن بوی بد دهان و خوش بوتر شدن بوی دهان نیز می شود.

PR3hgfa

بهبود اسهال و یبوست

تخم شربتی پس از مخلوط شدن با آب یک لایه ژله ای ایجاد می کند که این لایه حاوی مقادیر غنی از فیبر است ، به همین جهت تخم شربتی می تواند باعث بهبود حرکات و پاکسازی روده شود. در نتیجه می تواند به درمان یبوست و اسهال کمک شایانی کند.

رژیم های لاغری و کاهش وزن

تخم شربتی حاوی مقادیر غنی از ویتامین ها ، اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین است که به همین جهت می تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شود و در نتیجه به کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این تخم شربتی کالری پایینی دارد.

تخم شربتی پس از ورود به معده با جذب آب حجم بیشتری از معده را پر می کند و باعث می شود فرد احساس سیری کند. ضمن اینکه تخم شربتی حاوی مقادیر غنی از فیبر است که پس از مصرف باعث کاهش یافتن اشتها و در نتیجه جلوگیری از پرخوری می شود.

رفع چین و چروک های پوست با تخم شربتی

همانطور که می دانید رادیکال های آزاد اگر کنترل نشوند می توانند باعث ایجاد چین و چروک های متعدد روی پوست صورت و گردن شوند. تخم شربتی با دارا بودن مقادیر غنی از فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها می تواند رادیکال های آزاد را کنترل کند و باعث جوان سازی و رفع چین و چروک روی پوست شود.

شربتی و خاکشیر است. طب سنتی معتقد است که خاکشیر  ضد بلغم و ضد سودا است و می‌توان برای سلامت کبد از آن استفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: