با این سبزی خوش طعم قند خون تان را کنترل کنید!

پیازچه علاوه بر خوش طعم کردن غذا‌ها خواص درمانی بسیاری دارد؛ این نوع سبزی در حفظ سلامت قلب، تقویت استخوان‌ها بسیار مفید است

کدخبر : 7215
سایت سرگرمی روز :

پیازچه علاوه بر خوش طعم کردن غذا‌ها خواص درمانی بسیاری دارد؛ این نوع سبزی در حفظ سلامت قلب، تقویت استخوان‌ها بسیار مفید است

▫️همچنین برای پوست، بهبود سرماخوردگی، حفظ سلامت چشم ها، کاهش ریسک سرطان، کنترل قند خون، سلامت گوارش، برطرف کردن عفونت‌ها بسیار مفید است و می‌توان از آن بهره‌های زیادی بر

 خواص پیازچه برای نوزادان و کودکان

از دیگر خواص پیازچه می‌توان به فواید بی‌نظیر آن برای کودکان و نوزادان است. پیازچه دارای مقادیر بالایی از  آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C که بوده و با داشتن این آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان می‌شود و با تقویت ایمنی آن‌ها  خواص پیازچه برای سرماخوردگی، آنفلونزا و بیماری‌های عفونی می‌شود. پیازچه همچنین دارای مواد معدنی مانند کلسیم و ویتامین‌ها مانند ویتامین C و ویتامین A بوده و موجب بهبود رشد نوزادان و کودکان می‌شود.

 خواص پیازچه برای کبد

از دیگر خواص پیازچه می‌توان به کمک به حفظ سلامت کبد اشاره کرد. پیازچه منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات گوگردی است و از طریق آن‌ها موجب خنثی سازی و کاهش رادیکال‌های آزاد در بدن شده و علاوه بر این موجب کاهش خطر رسوب چربی در کبد و درنتیجه از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند.

خواص پیازچه برای کم‌خونی

پیازچه دارای مقادیر بالایی از آهن است و به همین دلیل پیازچه می‌تواند موجب افزایش تولید هموگلوبین و گلبول‌های قرمز خون شده و از این طریق می‌تواند باعث کاهش خطر ابتلا به کم خونی فقر آهن یا آنمی شود.

6915331_122

خواص پیازچه برای چشم

کمک به تقویت بینایی از دیگر خواص پیازچه است. پیازچه با داشتن مقادیر بالایی از ویتامین A برای تقویت بینایی مفید و کمک کننده است و همچنین مصرف پیازچه می‌تواند موجب کاهش خطر ابتلا به زخم‌های قرنیه، دژنراسیون ماکولا و آب مروارید می‌شود.

خواص پیازچه برای حساسیت

پیازچه حاوی یک آنتی هیستامین طبیعی به نام کورستین که می‌تواند موجب کاهش خطر ابتلا به واکنش پ‌های آلرژیک مانند آسم شود.

خواص پیازچه برای مردان

یکی دیگر از خواص پیازچه این است که مصرف پیازچه موجب تقویت قوای جنسی مردان شده و همچنین می‌تواند کیفیت اسپرم را تقویت کرده و و میزان تولید اسپرم را افزایش دهد.

خواص پیازچه برای پیشگیری از سرطان

از دیگر خواص پیازچه می‌توان به تاثیر آن در پیشگیری از سرطان اشاره کرد. پیازچه منبعی غنی از  فلاونوئید است. فلاونوئید از خود آنزیمی  ترشح می‌کند که رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده و در نتیجه مانع از رسیدن آسیب  به DNA می‌شود. همچنین پیازچه دارای مقادیر بالایی از ویتامین A است. برای محافظت از سرطان ریه ترکیبی از ویتامین A و نوعی فلاونوئید مانند لوتئین و یا کاروتن مفید و موثر خواهد بود.

خواص پیازچه در بارداری

یکی دیگر از خواص پیازچه این است که مصرف پیازچه می‌تواند در خانم‌های باردار موجب درمان  ادم و تورم پاها شود. پیازچه منبعی غنی از  گوگرد و کورستین است و از این رو دارای خواص ضد التهابی است و به دفع آب اضافی بدن و کاهش ورم پاها کمک می‌کند. پیازچه همچنین دارای مقادیر بالایی از اسید فولیک بوده که موجب کاهش خطر ابتلا به نقص لوله عصبی در جنین می‌شود. همچنین مصرف پیازچه در دوران بارداری به علت وجود ویتامین B3 در پیازچه می‌تواند موجب بهبود رشد جنین شود. وجود مقادیر بالایی از ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها در پیازچه موجب سیستم ایمنی بدن زنان باردار می‌شود. پیازچه با داشتن فیبر فراوان به بهبود حرکات روده کمک کرده و موجب پیشگیری از ابتلا به یبوست در دوران بارداری می‌شود.

خواص پیازچه برای دیابت

وجود مقادیر بالای ترکیبات گوگرد در پیازچه می‌تواند موجب افزایش سطح انسولین و کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ شود. همچنین تحقیقات و مطاعات نشان داده‌اند که افزودن پیازچه به رژیم غذایی می.تواند موجب کاهش خطر ابتلا به دیابت شود.

خواص پیازچه برای فشار خون

پیازچه حاوی آلیسین است که آلیسین می‌تواند موجب کاهش فشار خون شده و عوارض ناشی از فشار خون بالا همانند سکته مغزی را کاهش دهد.

خواص پیازچه برای تنظیم کلسترول و سلامت قلب

از دیگر خواص پیازچه می‌توان به تاثیر آن در کاهش کلسترول بد خون اشاره کرد. پیازچه منبعی غنی از فیبر بوده و موجب کاهش کلسترول و تری گلیسیرید بالای خون می‌شود و همچنین می‌تواند موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی شود. علاوه بر این  عصاره‌ی پیازچه می‌تواند جریان خون در بدن را بهبود بخشیده و از این طریق خطر حمله‌ی قلبی را کاهش دهد. از دیگر خواص پیازچه این است که با داشتن ویتامین K از سفت شدن سرخرگ‌ها و رسوب کلسیم روی دیواره شریان‌ها جلوگیری می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. پیازچه همچنین حاوی آلیسین است که آلیسین می‌تواند با آزاد کردن اکسید نیتریک سفتی عروق خونی را کاهش داده و از لخته شدن خون و در نتیجه سکته قلبی جلوگیری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: