مصرف منظم این دانه ریشه بیماری قند خون را از بین می برد

مصرف منظم بادام زمینی به جذب کلسیم، چربی ها و کربوهیدرات ها از طریق منگنز که در بادام زمینی ها یافت می شود کمک می کند. سطح قند خون در بدن انسان تنظیم می کند.

کدخبر : 8330
سایت سرگرمی روز :

مصرف منظم بادام زمینی به جذب کلسیم، چربی ها و کربوهیدرات ها از طریق منگنز که در بادام زمینی ها یافت می شود کمک می کند. سطح قند خون در بدن انسان تنظیم می کند.

خواص بادام زمینی خام: منبع غنی پروتئین گیاهی

بادام زمینی خام یکی از سالم‌ترین انواع بادام زمینی است و خواص بادام زمینی خام بیشتر از سایر انواع است. البته بادام زمینی به صورت شور و بوداده نیز وجود دارد که بهتر است در حد تعادل مصرف شود. بنابراین بهتر است از بادام زمینی خام به همراه پوست در رژیم غذایی خود استفاده کنید چرا که پوست بادام زمینی نیز حاوی آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است که می‌توانند از سلول‌های بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کنند.

 فواید بادام زمینی: منبع طبیعی فیبر و کربوهیدرات

میزان کربوهیدرات موجود در بادام زمینی نسبتا پایین است. در واقع، محتوای کربوهیدرات این مغز تنها 13 تا 16 درصد از وزن آن را تشکیل می‌دهد. کربوهیدرات پایین و پروتئین، چربی و فیبر بالا باعث می‌شود بادام زمینی دارای شاخص گلیسمی پایین باشد که معیاری برای میزان ورود سریع کربوهیدرات‌ها به خون پس از مصرف غذا است.

 جدول غذایی فواید بادام زمینی

بادام زمینی منبعی خوب از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است که از جمله‌ی آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛ در ادامه به خلاصه‌ای ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید که در بافت بادام زمینی وجود دارد می‌پردازیم:

الف. بیوتین در بادام زمینی:

بادام زمینی یکی از غنی‌ترین منابع بیوتین است که برای دوران بارداری زنان می‌تواند بسیار مفید باشد.

ب. مس در بادام زمینی:

مس به عنوان یک ماده‌ی معدنی کمیاب در رژیم‌های غذایی اکثر افراد شناخته می‌شود. کمبود مس در بدن می‌تواند اثرات مخربی بر سلامت قلب داشته باشد.

پ. نیاسین در بادام زمینی:

این ویتامین که با نام ویتامین B3 نیز شناخته می‌شود، عملکردهای متنوع و مهمی در بدن انسان ایفا می‌کند. این ویتامین با کاهش خطر بیماری‌های قلبی مرتبط است.

ت. فولات در بادام زمینی:

این ویتامین نیز با نام ویتامین B9 یا اسید فولیک شناخته می‌شود و عملکردهای اساسی زیادی دارد و به ویژه در دوران بارداری برای زنان بسیار مهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    عالی بود ممنون