با این روغن گیاهی دیگه سکته نمیکنی!

این روغن گیاهی از سکته قلبی جلوگیری می‌کند.

کدخبر : 9646
سایت سرگرمی روز :

سکته قلبی و مغزی شایعترین علت مرگ و میر است.

سکته قلبی و مغزی شایعترین علت مرگ و میر است. در سکته قلبی و مغزی به علت تصلب شرائین و یا لخته شدن خون در یک یا تعداد بیشتری از شریان هایی که به عضله قلب یا مغز خون را انتقال می دهند خونرسانی به قلب یا مغز مختل و این باعث مرگ سلول های عضله قلب یا مغز می شود.

روغن زیتون به علت داشتن اسیدهای چرب غیراشباع مانع از تصلب شرائین و لخته شدن خون می شود و به همین علت است که روغن زیتون از سکته قلبی و مغزی پیشگیری می کند.

پیشگیری از سکته قلبی در خواب

برای پیشگیری از سکته قلبی در خواب چند نکته زیر را اجرا کنید:

علائم اختلالات احتمالی خواب را بررسی کنید

یک برنامه منظم پیش از خواب داشته باشید

بیشتر ورزش کنید و هنگام خواب آب بنوشید

تحت نظر پزشک قرص ضد انعقاد خون مصرف کنید

جلوگیری از سکته قلبی فوری

درصورتی‌که بیمار علائم سکته قلبی را داشته باشد، سریع‌ترین و موثرترین کاری که در این لحظات حساس می‌توانید برای پیشگیری از سکته قلبی انجام دهید، دادن یک قرص آسپرین به او است. آسپرین رقیق‌کننده خون است و بلافاصله لخته خون را از بین برده و از بروز حمله قلبی جلوگیری می‌کند.

چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا سکته قلبی قرار دارند؟ به گفته‌ی وب‌سایت mayoclinic افرادی که در یک یا چند مورد از گروه‌های زیر قرار می‌گیرند، بیشتر در معرض خطر بروز سکته قلبی قرار دارند:

مبتلایان به دیابت نوع یک

مردان و زنانی که مبتلا به فشار خون بالا هستند

سالمندان

افرادی که سطح کلسترول HDL آن‌ها کمتر و سطح تری گلیسیرید و کلسترول LDL در آن‌ها بالا‌تر است

افرادی که سابقه خانوادگی عارضه قلبی دارند. به‌خصوص اگر بیماری قلبی پیش از ۵۵ سالگی شروع شود، این مورد قوت می‌گیرد

زنانی که یائسه شدند. زنان پیش از یائسگی کمتر از مردان در معرض ابتلا به سکته قلبی قرار دارند

این افراد باید بیشتر به سبک زندگی خود توجه کنند و اقداماتی را برای پیشگیری از سکته قلبی انجام دهند

برای جلوگیری از سکته قلبی چه بخوریم؟

پیروی از یک رژیم غذایی سالم، تأثیر بسزایی در جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی و حمله قلبی دارد. هرچه غذاهایی که می‌خورید سالم‌تر باشند، کمتر در معرض ابتلا به حمله قلبی قرار خواهید گرفت. یک رژیم غذایی خوب برای حفظ سلامت قلب و عروق و پیشگیری از سکته قلبی شامل مواد غذایی زیر است:

ماهی

حبوبات

آجیل

میوه

سبزیجات

پروتئین‌های حیوانی فاقد چربی

توت‌ها

توت‌ها یکی از میوه‌هایی هستند که می‌توانند به حفظ سلامت قلب و عروق کمک کنند. هر نوع توتی سرشار از مواد مغذی است. توت‌ها حاوی فیبر محلول هستند و برای قلب بسیار مفیدند. توت فرنگی، زغال اخته، تمشک و شاتوت ازجمله توت‌های مغذی هستند که توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامت قلب و عروق مصرف کنید. شما می‌توانید انواع توت را با ماست یا غلات ترکیب کنید و به‌عنوان میان وعده یا وعده پس از ورزش میل کنید.

دانه کتان

دانه کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، فیتواستروژن و فیبر است. بنابراین این دانه‌های کوچک می‌توانند به حفظ سلامت قلب و عروق شما کمک کرده و از بروز حمله قلبی در شما جلوگیری کنند. دانه‌های کتان در طب سنتی به‌عنوان تقویت‌کننده قلب معرفی می‌شوند. این دانه‌ها را نمی‌توانید به‌صورت کامل مصرف کنید، لازم است دانه کتان را آسیاب کرده و سپس میل کنید.

دانه چیا

دیگر دانه مغذی که می‌تواند در تقویت قلب و پیشگیری از سکته قلبی موثر باشد، دانه چیا است. دانه چیا همانند دانه کتان بمب پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب امگا ۳ است. شما می‌توانید این دانه‌های گرد و کوچک را به‌صورت کامل مصرف کنید. دانه چیا را به ماست اضافه کنید، یا با دانه شیر ترکیب کرده و میل کنید.

ماهی

ماهی‌هایی که سرشار از امگا ۳ هستند می‌توانند به بهبود وضعیت قلب شما کمک کنند و ریسک بروز حمله قلبی را در شما کاهش دهند. ماهی تن، سالمون، خال‌مخالی، قزل‌آلا و شاه‌ماهی ازجمله ماهی‌هایی هستند که در حفظ سلامت قلب و عروق شما تأثیر خواهند داشت.

حبوبات

هر نوع حبوباتی ازجمله عدس، لوبیا، لوبیاچیتی، لوبیا چشم‌بلبلی و لوبیا سیاه سرشار از فیبر، ویتامین B، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی هستند. حبوبات ازجمله مواد غذایی هستند که مکرراً توسط پزشکان جهت حفظ سلامت قلب و معده توصیه می‌شوند.

منبع:هومکا

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: