کلیپ جدید ساسی مانکن و افشای پشت پرده آن | آهنگ جدید ساسی مانکن با کی کار داره؟
ابتذال شاید کمترین واژهای باشد که بتوان برای ساسی و آهنگهایی که میخواند به کار برد. انحطاط و تبلیغ منکر و فساد فی الارض را شاید بتوان اندک کاربرد کلیپهای ساسی دانست. با این حال در این خبر به پشت پرده این ابتذال پرداختهایم تا با جهاد تبیین بتوانیم، جامعه را به آنچه که در فرامتن میگذرد، هوشیار سازیم.
میکرومستند تبیان درباره شبکه پیچیدهای که چند سال است موزیک ویدیوهای جنجالی ساسی مانکن را برای کودکان ایرانی میسازند:
سایت مشرق هم چندی پیش نوشته بود: یکی از اسپانسرهای اصلی موزیک ویدیوهای ساسی مانکن که کودکان ایرانی مخاطب اصلی آنها بود یک یهودی ایرانی_اسرائیلی به نام جاناتان مهدیان بود که از اعضای خیریه «whith you» است و آنطور که از ویدئوهای اینستاگرامیاش معلوم است در پشتصحنه کنسرت «زندگی برای آزادی» هم حضور پررنگی داشته است.
ابتذال ساسی و انفعال مسئولان فضای مجازی
خبرگزاری رسا هم درباره کلیپ قبلی این خواننده مبتذل نوشته بود: فارغ از عملکرد ساسان حیدری، چه چیزی منجر به این حجم از اشتیاق میان نوجوانان ما میشود تا شاهد این میزان از دیده شدن این موزیک ویدیو در زمان کوتاه باشیم؟!
همچنین بخوانید: دعوای تند عمو پورنگ و ساسی بر سر کلیپ مبتذل
روزنامه فرهیختگان در همین رابطه نوشت: شاید اولین بار انتشار فیلمهایی از همخوانی دانشآموزان در مدارس با آهنگ «جنتلمن» ساسی بود که زنگ خطری را درباره ذائقه نوجوانان جامعه ایرانی به صدا درآورد. امری که شاید پیش از آن کمتر به آن توجه میشد. نکته نگرانکننده در این میان شنیدن آهنگی از خواننده بهاصطلاح آنور آبی نبود، بلکه محتوایی بود که مورد پسند قشر نوجوان جامعه قرار میگرفت، موضوعی که این نگرانی را به وجود میآورد که ذائقه نسل نوجوان به سمت محتواهایی گرایش پیدا کرده است که فارغ از چهارچوب اعتقادی جامعه ایرانی، در چهارچوب قواعد اخلاقی مورد پذیرش قرار نمیگیرد و اصطلاحا رکیک است. سوالی که در این میان ایجاد میشد این بود که چرا و به جهت این محتواها مورد پسند نوجوانان قرار میگرفت. امری که شاید در پاسخ به آن بتوان از ریتم و فرم و استفاده از محتوای جنسی برای جذب مخاطب نام برد. اما این نوعی سادهانگاری است اگر تصور کنیم این محتوا بدون شناخت مخاطب و صرفا با استفاده از فرم و ریتم، مخاطب را جذب میکند. استفاده از محتوا و فضاهایی که در ذهن مردم ایران تبدیل به نوستالژی شده و ساخت کلیپها با استفاده از آن محتوا و طعنهها و تمسخرهایی که در فرم انتخاب شده به جامعه و چهارچوب اعتقادی آن طعنه میزند از جمله مواردی است که میتوان گفت؛ آهنگهای ساسی مانکن با شناخت مخاطب و به شیوه مهندسیشده تولید و به مخاطب عرضه میشود. در همین چهارچوب و با در نظر گرفتن این موارد، آهنگ جدید این خواننده خارجنشین با داشتن همان ویژگیهای قبلی منتشر شده است. در این میان نگرانی جدی بعد از انتشار این کلیپ، مورد توجه قرار گرفتن آن توسط قشر نوجوان جامعه ایرانی است، امری که به نظر میرسد ساسی مانکن و سازندگان کلیپهای او تمرکز قابلتوجهی بر این قشر و تغییر ذائقهاش در موسیقی گذاشتهاند. موضوعی که به نظر میرسد در فقدان وجود یک برنامهریزی و سیاستگذاری دقیق و شناخت نیازهای آنان برای تولید محتوا در چهارچوب اعتقادی و اخلاقی جامعه ایرانی در حال محکم کردن جای پای خود در میان نوجوانان است.
ضعف موسیقی که با محتوای رکیک پوشانده میشود
ساسی در آهنگهای پیشین خود از هر محتوا و قالبی برای تولید آهنگهای خود استفاده میکرد و میکند. استفاده از محتوای فیلم «ابد و یک روز» تا برنامههایی کودکانهای که جوانان دهه 70 و 80 با آن خاطره دارند، فرمهایی هستند که در چند آهنگ اخیر ساسی، مورد استفاده قرار میگیرد و چاشنی همه این قالبها نیز شوخیها و الفاظ رکیک جنسی است. بخش بیشتری از جذابیت آهنگهای ساسی در ویدئوکلیپهای او صورت میگیرد و در واقع ضعف آهنگ و شعر را با استفاده از تصاویر و موقعیتهای ساختهشده میپوشاند. چیزی که در آهنگ جدید ساسی جدای از آهنگهای قبلی موردتوجه قرار گرفته است فارغ از محتوای رکیکی که در همه آهنگهای او وجود داشته و دارد وهن و تمسخر بخشی از مفاهیم اعتقادی جامعه ایرانی است. اگر در کلیپهای پیشین محتوای غیراخلاقی که در کلیپ ساسی مخاطب آن را در فرم و محتوای غیراخلاقی مثلا در قاب تلویزیون میدید مشاهده میشد، این بار به نظر میرسد تمرکز این کلیپ بر مورد حمله و تمسخر قراردادن مفاهیمی است که در نگاه تمام مردم جامعه مقدس است. در این میان اهمیتی ندارد که آهنگ جدید در فرم و محتوای موسیقی ضعف دارد، آنچه مهم است این است که این محتوا مورد توجه مخاطب قرار میگیرد. با این حال همچنان این سوال وجود دارد که چه وجهی از مخاطبشناسی برای ساخت این کلیپها مورد توجه قرار میگیرد که انتشار آن با واکنش جامعه همراه میشود. برای بررسی این موضوع با فرزانه فخریان، پژوهشگر و زبانشناس فرهنگی گفتوگو کردیم که در ادامه میخوانید.
یک پردهدری و بیپروایی تیز در این آهنگ وجود دارد
فخریان ابتدا در پاسخ به اینکه چرا این محتواها مورد توجه مخاطب قرار میگیرد، میگوید: «قبل از هر تحلیل محتوایی این را در نظر بگیریم که دانستن قاعده بازی این بازار مهمترین مزیتی است که باعث میشود به چنین آهنگی توجه شود، یعنی روی فاصله بین پخش قطعات دقت کردهاند و مخاطب منتظر است. تبلیغات تیزری و شمارش معکوس برای انتشار کامل صوتی هم کاملا دقیق و گسترده پیش رفته، حتی به گمانهزنی درمورد زمان پخش نسخه تصویری هم با مهندسی مصرف دامن زده میشود! این نحوه تبلیغات را مثلا در مورد واردشدن یک نسخه جدید از تلفن هوشمند در دنیا میبینیم. آهنگهای ساسی هم در فضای مجازی حسابی پخش میشود اما در زندگی روزمره و البته خصوصیتر بخش مهمی از مردم جا باز میکند، کجا؟ در خودروها، در دورهمیها و میهمانیها، در وقتگذرانیها، در پارک، سفر و فراغت.»
او به بررسی چندلایه از آهنگ جدید ساسی میپردازد و یکی از وجههای مورد توجه قرار گرفتن این موسیقی را ارجاعات و نکاتی میداند که در آهنگ به خورد مخاطب داده میشود و میگوید: «لایه اول، متن آهنگهاست که برای عموم هم قابلفهم است هم قابل خواندن. این سادگی را که بهخصوص در بخشی از متن تکرار میشود، میبینیم. همین را مقایسه کنید با قطعات متعددی که به این نسبت در خاطر شنونده نمیماند و نمیتوانند تکرارش کنند. در لایه دوم متن، باز ارجاعها و نکاتی وجود دارد که باعث میشود شنونده احساس کند چیزی را میشنود که با رندی برایش حرفهایی دارد، مثلا قسمتی که اشاره به دورویی میکند. پس آهنگ در جای خودش ضربات محتوایی هم به ذهن مخاطبش میزند. از همه مهمتر، یک جور پردهدری روشن و بیپروایی تیز در این قطعه هم هست و متاسفانه موردپسند واقع میشود. دلیلش این است که بیان این محتواها هنوز در جامعه ما حرمت دارد و شنونده در یک آهنگ، احساس اقناع بیانی میکند؛ هرچند در طول زندگیاش، هرگز چنین عباراتی را خودش یا نخواهد یا نتواند استفاده کند.»
همراهی و جذب اینطور قطعات دفعتی است
فخریان در پاسخ به این سوال که چرا بیشتر آهنگهای ساسی مورد توجه قشر نوجوان قرار میگیرد، توضیح میدهد: «دلیل اقبال قشر نوجوان به این قطعات را همین اشاره به مفاهیمی میدانم که بیانش معمول نیست و گویا برایشان مفر است. در نوع آهنگسازی و تنظیم و تنوع درونی قطعه همچنین آزادی را میتوان تحلیل کرد: نوجوان و جوان چیزی را میشنود که برای ذائقه تربیتنشده او خوراک دارد. هم میتواند تکرارش کند، هم با آن دابسمش بسازد و در شبکههای اجتماعی احساس نقشآفرینی کند.» فخریان در ادامه به این موضوع نیز اشاره میکند که اهمیتی ندارد این کلیپ چقدر ماندگار است، بلکه آن تاثیر آنی خود را میگذارد و میگوید: «همراهی و جذب اینطور قطعات دفعتی است و ادامه بعدش دیگر مهم نیست، چون خیلی عمیق جای خودش را باز میکند. با این معیار نسنجیم که تا چه زمانی این قطعه هر روز شنیده میشود بلکه در نظر بگیریم که این قطعات طوری نفوذ میکنند که هرگز فراموش نمیشوند و حرفی که در آن میزنند هرچند سخیف است اما در حافظه جمعی نوجوان و جوان با تمام جزئیات ماندگار است.» این پژوهشگر حوزه فرهنگی در ادامه این نکته را مورد اشاره میدهد که محتواهایی که بعضا توسط این خواننده تولید میشوند، بیمحتوا نیستند و توضیح میدهد: «یک وقتی ما به یک محصولی میگوییم بیمحتوا، یعنی حرف ارزشمندی برای گفتن ندارد اما درمورد این قطعات چنین تحلیلی دیگر جواب نمیدهد چون مردم این محصول را بههرحال میشنوند. پس در حال انتقال یک محتوایی است. این محتوایی است که ما به آن میگوییم رکیک و عدهای به آن میگویند باحال و راحت با آن میخندند و سرخوش میشوند. اینکه گمان کنیم ساسی آهنگی را میدهد که وجه حرفهای موسیقی و ماندگاری کلش مهم باشد یک خطای بزرگ تحلیلی است. به ترجیعبند این آهنگ نگاه کنید: همین که «آمین یا ربالعالمین» را به این فضا و بیان پردهدر کشانده، برایش کارکرد موثر دارد. یا مشابهت لحن «وای ساسی کشته شد» به «وای حسین کشته شد» را ببینید که چطور به یک بخش محترم در حافظه مذهبی جامعه، ضربه میزند. برای ساسی اصلا مهم نیست که این آهنگ بماند یا نماند یا اینکه چقدر گوش بدهند یا ندهند. برای او مهم این است که از اینجا به بعد کسانی که این آهنگ به گوششان خورده عبارت آمین یا رب العالمین به این آهنگ و موقعیت تلنگر میزند و دیگر یاد یک امر مقدس، محترم و ارزشمند نیست. حتی آن لحنی که میگوید وای ساسی کشته شد یادآور دیگر گزاره دینی و مذهبی ماست و این آهنگ میخواهد این عبارت را هم از آن خودش بکند، یعنی ارزش و اختصاصی بودن آن برای یک فضا را هم از آن بگیرد و مال خودش بکند. چه کسی این عبارت را شنیده باشد و چه نشنیده باشد هربار آن عبارت اصلی را بشنود یاد این موسیقی و فضای مبتذل میافتد.»
فخریان درباره اینکه آیا این کلیپ نیز مورد توجه مردم در جامعه قرار خواهد گرفت نیز میگوید: «برای اینکه این برداشت را کنیم زود است. به نظر من فرصت بدهیم یک آخر هفته دیگری هم بگذرد و اینکه چقدر در میهمانیهای مشروع یا نامشروعی که برگزار میشود این آهنگ پخش میشود. اما آهنگهای ساسی زمانی ضربه اصلی را میزنند که نسخه تصویری منتشر میشود. بعد از آن این نسلی که دربارهاش حرف میزنیم سکوت میکند و یواشکی بین جمع خودش میخندد یا آنجایی که میخواهد دورویی یک خانم را نشان دهد احساس میکند که دارد حرف جامعه را میزند درحالی است که دارد یک واقعیت زننده را میگوید اما هنوز برای قضاوت اینکه وایرال میشود یا نه زود است. هنوز توی فلشها و موبایلها ریخته نشده. هنوز توی ماشینها نرفته است.»
منابع:
- تبیان
- مشرق
- روزنامه فرهیختگان
- خبرگزاری رسا
فقط یکی فقط یکی از مراجع تهدید کنه اگر به این کار ادامه بده فتوای قتلشو میده سیفونش کشیده میشه
لیلی در غار زندگی میکنی ؟! آ😂
لیلی جان همین افکار شما باعث میشه جامعه به این سمت و سو بره بجای آموزش همه کارتون رو میخوایید با تهدید و آدم کشی انجام بدید البته دیگه جواب نمیده
وظیفه هر پدر و مادر ی هست توضیح بده به بچه اش
واقعا آدم منحرفی است
ممنون بابت روشنگری که انجام دادید
خدا پدر شما رو بیامرزه که دارید از دین خدا دفاع میکنید. یکسری از سایت ها دارن تبلیغ این فاسد رو میکنند. در عجبم
کلیپ مناسبی برای کودکان نیست
هر کی دوست داشت آهنگو گوش میده هر کی دوست نداشت گوش نده
این که نشد استدلال! همه توی یک کشتی نشستیم
ای روزگار
چرا بعضی ها نمیفهمند!
همونجور که روح اله زم اورده شد ایران، این بی خانواده بی همه چیز رو هم میشه اورد به ایران، منتظر او تایم هستیم، منتظر خانواده های با اصالت ایران برای حمایت از استرداد این بی خانواده هستیم
کاشکی آنقدر که به فکر جلب توجه هست یکم به خدا واخرتش فکر میکرد.
😐من طرفدار ساسی نیستم ولی ابی چه میگه این وسط😯
خیلی مبتذل است. امان میبرم به خدا
خانم خجالت بکش. هی داری کلمههای رکیک استفاده میکنی. برو دهنتو آب بکش. خدایا توبه
این میمون رزونانس دوباره اومد؟
بد ترکیب و به درد نخور. مثل همیشه
چقدر جالب که یک موزیک ویدیو می تواند روح و روان و فکر یکسری آدم را درگیر کند .
چون هدفشون همینه
مسئولین فضای فرهنگی کشور رو رها کرده اند. تا فرهنگ ساخته نشود، پیشرفت نمی کنیم
کجا جالبه بچه ای که بی ادب وفحش بلد باشه دیگه
چی کارش میشه کرد ذهنشو شستو شو بدن
که اصلا نمیشه تا آخر عمر حرف های بد توذهنشه
ما از اول به این خواننده ها فحش دادیم و بدتر شدن
هر کار کنی به پای خودته
نه من با تو تو یک گور میرم
نه تو با من تویک گور میری
بجای گوش دادن به آهنگ های بی محتوای ساسی دسته گل هاتون رو بفرستید کلاس های قرآن
تو نگاه نکن
اینا هنرمند نیستند... فقط دارن اسم هنر و خوانندگی رو خراب میکنند
سوال اینه چرا باید فرهنگ ما اینقدر آسیب پذیر باشه؟
چرا ساسی با یه آهنگ همه چی رو زیر سوال میبره؟
چرا بستر کلاهبرداری مهیاست؟
اما از حق نگذریم واقعیت جامعه ما رو از مسوولان ما بیشتر درک میکنه
پس چرا از سرمایه گذار داخلی آن حرفی نزدید....
غصه نخور میرن جهنم تو میری بهشت
همه چیز این مملکت از ریشه غلطه
مخالفم
میدونید چرا این اتفاق میوفته ؟؟چون اصولاً مسئولان ما خط مشی اساسی ندارن چون همش شعار میدن هیچ عملکرد مناسبی مادر فرهنگ ندیدیم تویی که میگی این رو نبین اونو گوش نکن خودت چی داری بهر حال میدان رغابته چطور میتونی جوان مملکت رو هدایت کنی
مستند دقیق و روشنگرانه ای بود
حیف که بعضی میخواهند ایران رو به نابودی بکشونند
و بعضی مسئولینی که خودشون رو به خواب می زنند.
ههه کلا فکر و عقلتون همینه دیگه بلد نیستین نوجوان رو تربیت کنید بلد نیستین کار واثر خوب بسازید میگید بقیه باید کشته بشن....
دیگه کسی مونده ازش ایراد بگیری؟!
همین داخلی ها خودشون از همه منحرف تر هستن
ساسی اساسی دیوانه اس
در ادامه ، اینو باید اول میگفتم ، با خودتون فکر کنید که چی میشه در مملکتی با پشتوانه هزاران سال فرهنگ و هنر و اینهمه موسیقیدان جوان و پیر اونم در تمام سبکها و ژانرها ، چند تا موزیک ویدیو معضل فرهنگی و اجتماعی میشه... واقعا خسته نباشید.
مگه تو این چهل و چند سال چه کاری برای موسیقی فاخر انجام شده وقتی از پخش یک ساز هم عاجز هستند به هر کسی توی بازار موسیقی بازنده اند
جامعه عوام که ما هم جزئی از اون هستیم خوراک موسیقایی میخواد و وقتی متولی این کار بیسواد یا کم سواده اوضاع به همین منوال هستش
مطلب بسیار خوبی بود
تشکر
تشکر
من از اهنگش خوشم نیومد
این نوع حملات به ظاهر فرهنگی از طرف این افراد معلوم الحال بدترین نوع حملات به نوجوانان معصوم است.... به این سادگی نباید از کنار ان گذشت...... امثال این شبیه ادم و ابی و حامیان انها باید تاوان سختی بپردازند.... که کمترین ان تو گونی به مقصد تهران باشد..
خدا لعنتش کنه
این حرفا همه حرفن ای کاش تمام مشکلات این بود
بیز نینیاخ
مرگ بر آمریکا واسرائیل و انگلیس وداعش منافق
هیچ غلطی نمی تواند بکنند
این همه فساد و رانت فحشا و بی بندوباری
ساسی مانکن بره گمشه
کثافت
👎👎👎👎👎👎
اع میگم چرا بعضی وقت ها یک مسابقه هست چند تا خواننده داخل ماهواره مثل آبی و ساسی اهنگ هاشونو داخل مسابقه پخش میکنن نگو اینا یک باند هستن که فکر بچه های مردم رو خراب میکنن ماکه ماهواره نداریم اما دیدم یک مسابقه ای هست چند تا خواننده با ابی و ساسی اهنگ ها و فیلم هاشونو میزارن
اصلا بخ ما ربطی نداره قانون هر کشوری یک جوریه ولی واسم سواله ابی چرا
آهنگای ساسی جالب نیست
من که نمیزارم بچه م گوش بده ولی خوب مسئله اینه که تاکی میتونه این رویه ادامه داشته باشه؟
اللهم عجل لولیک الفرج
خدامرگ بده به اینا که میخوان بچه های مارا به فساد و تباهی بکشن!!!
به زودی نقشه های شوم از بین میره و مکر هدا ظاهر میشه
کارشناس های مثلاً فرهنگی ما سرشان زیر برف گیر کرده و چشم بسته چیزهایی که هرگز درک نمی کنند را تکرار می کنند. وقتی عرصه هنر تا این حد تنگ و از هنرمندان برجسته خالی میشه باید منتظر خودنمایی ساسی مانکن ها و تتلوها باشیم!
اینهایی که میگن باید کشت. نباید دید و... باید بدانند با کشتن و حذف کردن ها سر از اینجا درآوردیم که حتی نمی تونیم با افرادی مثل ساسی رقابت کنیم.
جای تامل و تفکر دارد
ماشالله به این همه تلاش. جالبه نشنوی آهنگو چطور میتونی درموردش حرف بزنی؟
کاش مشکل مملکت ومردممون فقط آهنگ های ساسی بود.
منم موافقم
آهنگ های ساسی واقعاً به من انرژی منفی میده
متاسفانه همه آهنگ درسته
زشت بود
خدا ساسی را لعنت کند
. آمین
الان شما مسکن مهر دومیلیاردی و گرونیووو بیکاری و بدبختی مردم رو ول کردید چسبیدید به ساسی
ازقیمتهایابوبرقوگازومایحتاجمردمخبرداری؟
مانلی چطور این قدر مبتونی کج فهم باشی . بحث شر کودکانه نا بزرگسالان . این استدلال تو در هیچ دنیا برای کودکان کاربرد نداره
آقای خواننده بی هویت، فاضلاب رو توی شهر رها کردی بعد به مردم میگی شما مراقب لباستون باشید که کثیف نشید.
اون آدم هرآهنگی بخونه اهمیتی نداره واین خانوم بااین کارش فقط داره ابلیغ ایشونو میکنه.
برای رفع خستگی تان همه بفرمایید یه لیوان چایی هفتادهزار میلیارد تامنی
سانسورنکنیدا
بدجور گند زده
آدم مذهبی نیستم اما اینو از روی دشمنی نمیگم. چرا فکر میکنید مردم این کاراکترها رو در تلویزیون مسخره نمیکنند؟
...ای قوم به حج رفته کجایید ؟
👌👌
دلقک عوضی
یعنی آهنگ دیگه نیست که به این یارو گوش بدیم فقط خاطرات کودکی ما دهه 80ها رو از بین برد کسی که آهنگش نه قافیه نه در وزن داره نه... خوب معلوم چیه
خجالت بکش 🤣😂
بی معنی و مبتذل
چه کامنتهای خوبی
مطلب خوب و دقیق بود
وقتی احمقها بزرگانی چون شجریان رو کنار میگذارند این اتفاق می افتد.وقتی فرهنگ غنی ایرانی را با فرهنگ من در آوردی جایگزین میکنید این میشود نتیجه کار.منتقدان این گونه موزیک ها لطفا دهانشان را ببندند و انگشت اتهام را به سمت خودشان بگیرند.
جالبه که همه افراد مخالف آهنگ رو گوش کردن واقعا .
حیف هنرموسیقی وخوانندگی که ی انگل بیماری مثل توروراه داده به این عرصه توی بیمارعقده ایی که بایددرمانش بشی توچه به موسیقی وخوانندگی
بیشرف بی ذات غلط میکنی اسم خداااروداخل شعرای کثیف بی بندوبارت میاری بی همه چیزعوضی خدااانابودت کنه جزفسادبی بندوباری چیزی بلندنیستی
بابا بسه دیگه
من اصا با ساسی و آهنگاش کاری ندارم
داداش پیامهارو سانسور نکن اگه میتونی همه پیامهارو هم مخالف ساسی هم موافق ساسی رو بزار هر چند کار بیهوده میکنید چون با یه صفحه از این سایت نمیشه طرفدارای یه خواننده رو نظرشو برگردونید ساسی یا تتلو تو ایران کلی طرفدار داره از ما گفتن بود خودتونو خسته نکنید
خودتون بزرگ و مهمش میکنید. باعث میشین فک کنه کارش خیلی خفن بوده. اشتباه از شماست
ساسی. خب ساسی که اول ایران بود چرا جا تشویق و حمایت. تنبیح کردین. تتلو اول ایران بود. برا امام حسین. امام رضا شهدا انرژی هستی. خوند حتی. رو ناو جنگی راهش دادین. حتی. کنار ابراهیم رئیسی بود. چرا یه ادم خوب رو به بد تبدیل میکنید بعد. میخاین با شما خوب باشه. اکثر رپر هایه ما. زندان رفتن گناهشون اینه خواننده ای هستن که شما دوسشون ندارین
من خودمم از چرت و پرتی های ساسی خوشم نمیاد ولی ابی چه ربطی به ساسی داره؟ کسی هم دوست نداری گوش نده به شما چه اگه کسی گوش نده
چه چیزا😂😂😂
این ویدیو درباره ساسی بود یا ابی
بعدش هم همچیو دست آخر وصل میکنین به اسراییل و آمریکا 😂
اینا مال ایرانه هر کاری میکنن که همه رو بد نام کنن بعد خودشون خوب در بیان
😔😂
اینها همه حساب شده هست جوانان ما رو با گل و مواد مخدر آشنا میکنن تا فکر دیگه نکنه
ساسی بده یا خوبه؟ هرچی که هست توانایی این داره که کلی نظر مخاطب بسمت خودش جلب کنه ، حالا شمایی که دوست نداری و میگی بده و با محتوای اهنگ ساسی حال نمیکنی، برو دنبال اهنگ ها و خواننده هایی که دوست داری ؛
آهنگم آهنگ های قدیمی سر و ته داشت همش مهر ومحبت توش بود. الان شده جلف بازی. واس برگشت به اصل خویش و به فرهنگ اصیل ایرانی با قدمت چندین هزار ساله
دیرین دیرین دیرین دیرین😂
خدا ساسی و ارباباشو لعنت کنه سالی یه بار لجن پراکنی می کنه تو جامعه ما
ناراحتتون میکنه گوش ندید آقایون خانمها .