بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

تدوین پیش نویس همسان سازی حقوق بازنشستگان | زمان اجرای همسان سازی حقوق مشخص شد

تدوین پیش نویس همسان سازی حقوق بازنشستگان توسط وزارت کار و سازمان برنامه و بودجه انجام شد.

کدخبر : 18506
سایت سرگرمی روز :

- رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از تدوین پیش نویس همسان سازی حقوق بازنشستگان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه تدوین آیین‌نامه اجرایی همسان سازی حقوق بازنشستگان در مراحل پایانی قرار دارد، اعلام کرد: پس از تصویب این آیین‌نامه در هیات دولت، اجرای آن آغاز خواهد شد.

داود منظور در صفحه شخصی خودش در فضای مجازی نوشت: ‌تدوین آیین نامه اجرایی نحوه همسان سازی حقوق بازنشستگان عزیز توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه در مراحل پایانی قرار دارد. پس از تصویب این آیین نامه در هیات دولت، اجرای آن آغاز خواهد شد.

توییت خبر تدوین پیش نویس همسان سازی حقوق بازنشستگان:

بازنشستگان

بر اساس این گزارش، بر اساس بند الحاقی یک ماده ۲۹ لایحه قانون برنامه هفتم توسعه، به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد. این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد مابه‌التفاوت تا ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود. آیین‌نامه اجرایی این بند به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه بازنشستگان کشوری چون منابع‌ همسان‌سازی از آن یک درصد بود، همکاران ما در تلاش و پیگیری هستند که کار اجرای آن در همین دولت انجام شود‌. در حوزه بازنشستگان تامین اجتماعی تلاش می‌کنیم به یک شکلی تامین منابع کنیم و بعد از تامین منابع از سوی دولت این کار را انجام دهیم. زمان اجرای آن بستگی به منابع موجود دارد

به گزارش خبرنگار ایلنا، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان با توجه به این‌که ۳ ماه هم از سال گذشته و چیزی هم به روی کار آمدن دولت بعدی نمانده است، گفت: همه تلاش دولت این است که قانون را به احسن وجه اجرا کند. در حوزه بازنشستگان کشوری چون منابع‌اش از حدود آن یک درصد بود، همکاران ما در تلاش و پیگیری هستند که کار اجرای آن در همین دولت انجام شود‌.

وی ادامه داد: در حوزه بازنشستگان تامین اجتماعی تلاش می‌کنیم به یک شکلی تامین منابع کنیم و بعد از تامین منابع از سوی دولت این کار را انجام دهیم. زمان اجرای آن بستگی به منابع موجود دارد. مستحضرید قانون گذار بدهی و مطالبات را به قدری مشخص کرده است که تحقق پیدا کند.

مرتضوی ادامه داد: در عین حال ما ملزم به کمک به بازنشستگان هستیم و در این خصوص توجه ویژه‌ای صورت گرفته است . در بحث بیمه تکمیلی کار بزرگی هم از حیث بیمه و خدمات و پرداخت در بخش بیمه صورت گرفته است. هنگام مراجعه به مراکز درمانی ما برای تامین اجتماعی همه خدمات صفر تا صد رایگان است و براساس تعرفه‌های حداقلی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری بیمار نباید در کنار رنج بیماری رنج نداری را بکشد. وزیر محترم بهداشت گفتند حدود ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه های سازمان تامین اجتماعی هستند که می‌گوییم این عدد بیشتر است و نزدیک به  ۴۳ تا ۴۴ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش بیمه‌های سازمان تامین اجتماعی هستند و در تلاش هستیم بیمه پایه درمانی را برای آحاد جامعه اجرایی کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: