امشب ؛واریز 1 میلیون و 200 هزار تومانی رمضان برای این دهک ها | شارژ کالابرگ رمضان شروع شد
آخرین اخبار از واریز کالابرگ یارانه ای را در سرگرمی روز بخوانید.
مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در مرحله نخست، کالا برگ الکترونیک برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان فعال شده است.
احمد خورشیدی افزود: اعتبار کالابرگ برای خانوارهای دهک یک تا ۳ با فاصله ۵ روز، به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و خانوارهای دهک چهار تا ۷ نیز، پنج روز پس از واریز اعتبار نوبت دوم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اختصاص مییابد.
وی گفت: این اعتبار به کد ملی سرپرستان خانوار اختصاص یافته و خانوادهها میتوانند با هر کارت بانکی متعلق به سرپرست خانوار خرید کنند.
بیشتر بخوانید: اجرای طرح کالابرگ دهکهای ششم و هفتم از امروز در هرمزگان
مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی در سه گروه پروتئین، لبنیات و خواروبار عرضه میشود.
خورشیدی افزود: خانوادهها میتوانند بدون محدودیت حداقل سه قلم از کالای اساسی را خریداری کنند.
وی با اشاره به رایگان بودن اعتبار اختصاص یافته گفت: نیازی به سهم خانوار نیست و تنها مبلغ ۵ هزار تومان در هر مرحله از خرید، برای تایید هویت درگاه خرید، از مبلغ کل فاکتور کسر میشود.
مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: مشمولان از زمان اجرای مرحله نخست بمدت ۶۰ روز برای استفاده از طرح کالا برگ مهلت دارند.
خورشیدی افزود: در این طرح ۴ چهار هزار و ۴۵۵ فروشگاه بزرگ و خرد فعالیت دارند و خانوارها میتوانند با مراجعه به نشانی hemayat.mcls.gov.ir و یا تماس با شماره ۰۲۱۶۳۶۹ از دهک درآمدی خانواده خود آگاهی یابند.
وی گفت: بیش از یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن در استان مشمول طرح کالابرگ الکترونیک هستند.
مرحله اول طرح کالابرگ الکترونیکی با واریز اعتبار به حساب سرپرستان خانوار تحت پوشش سازمانهای حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) آغاز شد. در این مرحله از طرح، خانوارهای مشمول میتوانند از اعتبار تخصیصی برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند.
این طرح با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهکهای اول تا هفتم اجرا میشود. بر این اساس، دهکهای اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهکهای چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد. این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص مییابد.
• ویژگیهای طرح کالابرگ الکترونیک
ـ مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی میتوانند متناسب با نیازشان کالاهای تعیینشده را (حداقل سه نوع کالای مختلف) خریداری کنند.
ـ محدودیتی در مقدار خرید هر کالا وجود ندارد، در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابهالتفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.
ـ در صورت استفاده نکردن کامل از اعتبار مرحله اول، مانده اعتبار به دوره بعد منتقل خواهد شد.
ـ مشمولان میتوانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.
ـ خریداران میتوانند محصولات تولیدکنندگان مختلف را از گروههای کالایی مدنظر انتخاب کنند.
ـ اعتبار کالابرگ الکترونیک تا پایان خردادماه ۱۴۰۴ قابل استفاده است.
طرح کالابرگ الکترونیکی در بیش از ۲۳۰ هزار فروشگاه عمده، خرد و ۱۳ فروشگاه زنجیرهای (افق کوروش، اتکا، ترقی، جانبو، دیلی مارکت، رفاه، گندم، محسن، مینومارت، هایپراستار، هایپر فامیلی، هفت و والمارکت) اجرا میشود. علاوه بر این، خرید اینترنتی از طریق «اسنپمارکت» و «دیجیکالا» نیز امکانپذیر است.
مشمولان این طرح میتوانند برای مشاهده فروشگاهها و اطلاع از مانده اعتبار خود، اپلیکیشن «شما» را از خدماتدهندگانی، چون «بازار»، «مایکت» و سایت shoma.sfara.ir دریافت و نصب کنند.
همچنین امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* فراهم شده است. مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ آماده پاسخگویی به سوالات و درخواستهای مشمولان طرح است.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای هموطنان پیامکی مبنی بر افزایش یا برداشت اعتبار یا لینک برنامه ارسال نمیکند. به هموطنان توصیه میشود از ورود به لینکهای نامعتبر پرهیز کنند.