تولید انسولین برای کنترل قند خون را به این سبزی پادشاه بسپارید

مطالعات زیادی برای فهمیدن اینکه آیا رابطه ای بین شوید و قند خون وجود دارد, انجام شده است.این رابطه بسیار نزدیک و قوی است چون شوید می تواند در مدیریت تولید انسولین کمک کند.

کدخبر : 12803
سایت سرگرمی روز :

کاهش یافتن سطح قند خون با شوید

برگ‌های شوید حاوی نوعی روغن ضروری به‌ نام اوژنول است که کاربردهای درمانی وسیعی در روند درمان بسیاری از بیماری‌ها دارد. مطالعات متعددی تایید کرده‌اند که شوید، سطح قند خون را کاهش می‌دهد و مقاومت به انسولین را هم در افراد مبتلا به بیماری دیابت کمتر می‌کند.

بهبود کیفیت خواب با شوید

وجود انواع فلاونوئیدها و ویتامین‌های B در برگ‌های شوید، این گیاه را به یکی از بهترین داروهای طبیعی برای مقابله با بی‌خوابی تبدیل می‌کند. شوید،‌ اثر آرام‌بخش خاصی برای مغز و بدن دارد و این کار را از طریق فعال کردن هورمون‌ها و آنزیم‌های موثر در خواب شبانه انجام می‌دهد.

حفظ تعادل هورمونی

برگ‌های شوید به‌ دلیل داشتن فلاونوئیدها و مواد مغذی ضروری، ترشح هورمون‌هایی را تقویت می‌کند که همگی در تنظیم چرخه قاعدگی نقش مهمی ایفا می‌کند. مطالعات علمی هم تایید کرده‌اند که مصرف بیشتر شوید، سطح هورمون پروژسترون را در خون افزایش و درنتیجه دوره‌های قاعدگی نامنظم را کاهش می‌دهد و حتی به‌عنوان نوعی عامل ضد ناباروری عمل می‌کند.

منبع: صد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • هاشم
    0

    شوید برای پایین اوردن قند خون مفیده ولی خوردن زیادش فراموشی میاره.