کارکنان دولت | حقوق کارمندان

فوری/پرداخت فوق العاده ویژه به کارکنان دولت | سورپرایز بزرگ دولت با واریزی جدید برای کارمندان

معاون شهردار تهران از واریز مبلغ ۲۵ میلیون تومان به صورت علی‌الحساب از معوقات ترمیم حقوق کارمندان ثابت شهرداری، خبر داد.

کدخبر : 18496
سایت سرگرمی روز :

مجید باقری اظهار داشت: با توجه به تنوع و تعدد احکام و زمان‌بر بودن فرایند اصلاح و در عین حال، تقاضای کارکنان دولت و نیز آغاز فصل تابستان، در راستای اقدامات حمایتی از معیشت همکاران، بخش اولِ پرداخت معوقات ترمیم به صورت علی‌الحساب و به مبلغ ۲۵ میلیون تومان واریز می‌شود.

معاون شهردار تهران در جمع تعدادی از مدیران حوزه سرمایه انسانی گفت: پس از اجرای ترمیم و جاری شدن احکام در حقوق همکاران ثابت از ابتدای سال جاری، فرایند ترمیم و سپس معوقات آن با رویکرد «دقت در محاسبات» برای پیشگیری از تضییع حقوق همکاران آغاز شد.

وی با اشاره به تقاضاهای همکاران در ملاقات‌های حضوری در خصوص پرداخت معوقات، افزود: با توجه به ضرورت اصلاح احکام برای پرداخت معوقات از تاریخ یک مهرماه ۱۴۰۱، حدود ۱۴۰ هزار حکم باید مورد اصلاح قرار می‌گرفت که در اداره‌کل سرمایه انسانی در حال انجام است.

باقری با بیان این‌که اصلاح این میزان از احکام متنوع در تاریخ شهرداری تهران بی‌سابقه است، گفت: از آن‌جا که تنوع احکام مشمولین زیاد است و هر همکار ممکن است در طول این مدت چندین نوع حکم اصلاحی داشته باشد، مجموع این احکام به ۱۴۰ هزار حکم رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به تنوع و تعدد احکام و زمان‌بر بودن فرایند اصلاح و در عین حال، تقاضای کارکنان و نیز آغاز فصل تابستان، در راستای اقدامات حمایتی از معیشت همکاران، بخش اولِ پرداخت معوقات ترمیم به صورت علی‌الحساب و به مبلغ ۲۵ میلیون تومان واریز می‌شود.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: پس از صدور کامل احکام و اتمام نهایی محاسبات، مابه‌التفاوت معوقات که مبلغ آن بسته به تنوع و تفاوت احکام برای همکاران متفاوت است، نیز پرداخت خواهد شد.

هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح اصلاح مواد ۱۹ و ۲۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. بر اساس این قانون، احراز هویت در انتخابات پیش‌رو علاوه بر شناسنامه با کارت ملی هم انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش دوم لایحه بودجه نیز مورد بررسی قرار گرفت و مواردی نسبت به آن وجود داشت که به مجلس ارائه شد، نمایندگان محترم مواردی را رفع کردند و در یک مورد اصرار ورزیدند که این مورد به مجمع ارجاع شد که روز چهارشنبه هفته گذشته جلسه‌ای که داشتند این ایراد هم برطرف شد و می‌توان گفت که بخش دوم لایحه بودجه نیز رفع ایراد شده و آماده ابلاغ است.

سخنگوی شورای نگهبان یادآور شد: لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت و اطلاعات با فدراسیون روسیه و همچنین لایحه موافقتنامه همکاری‌های امنیتی انتظامی بین ایران و قرقیزستان به تأیید شورای نگهبان رسید. طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی که درباره جرایم قابل گذشت و غیرقابل گذشت بود، پس از اصلاحات، خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و جهت اجرا، مراحل ابلاغ را طی خواهد کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه خاطرنشان کرد: بررسی طرح استفساریه ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی از دیگر مواردی است که در شورای نگهبان مورد رسیدگی قرار گرفت که زمان لازم‌الاجرا دانستن این مصوبه مورد ایراد قرار گرفت و خلاف اصل ۷۳ تشخیص داده شد. همچنین طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی نیز با وجود اصلاحات مجلس هنوز ایراداتی دارد که به مجلس بازگردانده شد.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی پیرامون نظر شورای نگهبان نسبت به لایحه تعطیلی آخر هفته یا مصوبه موسوم به تعطیلی شنبه‌ها، گفت: واقعیت این است که ما در روز‌های پایانی مجلس یازدهم مصوبات زیادی را دریافت کردیم و ما تاکنون نتیجه حدود ۱۲ مورد را اعلام کردیم و ۷-۸ مورد باقی مانده که یکی از آن‌ها همین مصوبه‌ای ست که اشاره فرمودید، بررسی مصوبات همچنان ادامه دارد و ان‌شاءالله در روز‌های آینده در این رابطه هم با پایان بررسی اعلام نظر خواهیم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: