اگه ماشینت این نشونه هارو داره بدون وقت عوض کردن لاستیک ها شده | اینجوری زمان تعویض لاستیک ماشین تشخیص بده

یکی از چالش‌های رانندگان خودرو، عدم تشخیص زمان صحیح تعویض لاستیک می‌باشد. لاستیک‌ها پیچیده‌تر از آن چیزی هستند که به نظر می‌رسند، در این مقاله می‌خواهیم زمان صحیح تعویض لاستیک را برای شما شرح دهیم.

کدخبر : 18649
سایت سرگرمی روز :

زمان تعویض لاستیک:

برای دستیابی به زمان درست تعویض لاستیک، باید سوالات زیر را در نظر داشته باشید.

زمانی که لاستیک پنچر بوده، رانندگی کرده‌اید؟

دیواره جانبی (قسمتی که با سطح جاده در ارتباط نمی‌باشد) لاستیک آسیب دیده است؟

عمق سوراخ ناشی از پنچری کمتر از ¼ اینچ است؟

لاستیک‌ها کمتر از یک و نیم میلی‌متر آج دارند؟

اگر پاسخ یک یا چند سوال بالا مثبت باشد به احتمال زیاد زمان تعویض لاستیک فرا رسیده است.

تست عمق آج لاستیک

یک سکه بردارید و آن را در کم عمق ترین شیار آج قرار دهید ببینید تا کدام بخش از سکه پوشیده می‌شود، در نظر داشته باشید که حداقل عمق شیار تایرها مطابق آیین نامه راهنمایی و رانندگی ایران، یک و نیم میلی‌متر می‌باشد.

میله‌های سایش لاستیک

به لاستیک خود نگاه کنید. به خطوط افقی که از شیارهای عمودی در طول سطح تایر عبور می‌کنند، میله‌های سایش تایر شما هستند. آن‌ها به راحتی به شما نشان می‌دهند که تایر شما چقدر به عمق ۲/۳۲ اینچ نزدیک است که حداقل قانونی است. اگر می‌توانید این میله‌ها را ببینید، لاستیک شما باید در اسرع وقت تعویض شود.

در زیر به تشریح حالت‌های مختلف تعویض لاستیک می‌پردازیم.

تعویض یک لاستیک

برای خرید لاستیک جدید، مشخصات لاستیک کهنه با لاستیک جایگزین تطابق داده شود. نام تجاری، مدل، رتبه بندی سرعت و ظرفیت بار باید دقیقا با مشخصات لاستیک کهنه تطابق داشته باشد، در غیر این صورت احتمالا شرایطی مانند هندلینگ ضعیف، کشیدن فرمان به سمت چپ یا راست و ترمز ضعیف را تجربه خواهید کرد. بهتر است لاستیک‌های دو طرف یک محور از خودرو را هم‌زمان با نمونه جدید آن جایگزین کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: