درمان خانگی | طب سنتی

این دانه خوشمزه مخصوص کسایی هست که زیاد با گوشی کار میکنن و تو فضای مجازی هستند

اگر زیاد با گوشی و فضای مجازی مثل تلگرام در روز مشغول هستید ، تخمه آفتاب‌گردان ( فاقد نمک ) بخورید !

کدخبر : 18767
سایت سرگرمی روز :

زیرا حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است که از خشکی چشم، تاری دید و دوربینی پیشگیری میکند.

خواص تخمه آفتابگردان 

فواید زیاد آفتابگردان شامل موارد زیر می‌شود:

1. کمک به کبد چرب

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که می‌تواند از کبد در برابر آسیب‌ها محافظت کند. تخمه آفتابگردان منبعی مغذی و خوش طعم از این ویتامین مهم است. شما می‌توانید تخمه آفتابگردان را برای میان‌وعده روزانه انتخاب کنید یا آن را روی سالاد بریزید و در کنار غذا نوش جان کنید.

2. آنتی اکسیدان بالا

پزشکان با تحقیق روی گیاه آفتابگردان فهمیده‌اند که این دانه دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی است. برای همین در کنار ویتامین E ، سلنیوم موجود در دانه آفتابگردان را منبع خوبی برای سلامت بدن معرفی کرده‌اند. این خاصیت آفتابگردان به محافظت از قلب، ماهیچه‌ها و مغز کمک زیادی می‌کند.

3. ضد باکتری و قارچ

از فواید تخمه آفتابگردان می‌توان به خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی این دانه اشاره کرد که از عفونت جلوگیری می‌کند. دانه آفتابگردان به خاطر داشتن اسیدهای چرب ضروری به‌ نام‌های لینولئیک، اولئیک و پالمیتیک التهاب، آکنه و زخم‌ها را به سرعت التیام و بهبود می‌بخشد.

4. تقویت سیستم ایمنی بدن

تخمه آفتابگردان حاوی مواد معدنی و مواد مغذی مختلفی ازجمله روی و سلنیوم است که به بدن شما برای دفاع در برابر ویروس‌ها و باکتری‌ها کمک می‌کند. وجود این مواد معدنی مزایایی مانند حفظ سلول‌های ایمنی، کاهش التهاب، پیشگیری و بهبود عفونت و تقویت کلی ایمنی را برای فرد به همراه دارد.

5. کمک به سلامت قلب

فشار خون بالا یکی از عواملی است که احتمال بیماری قلبی را بالا می‌برد و می‌تواند منجر به حمله قلبی یا سکته شود. ترکیبی در تخمه آفتابگردان وجود دارد که آنزیمی را که باعث انقباض عروق خونی می‌شود، مسدود می‌کند.

در نتیجه، خوردن تخمه آفتابگردان می‌تواند به رگ‌های خونی شما کمک کند و فشار خون شما را کاهش دهد. همچنین منیزیم موجود در تخمه آفتابگردان نیز به کاهش سطح فشار خون کمک زیادی می‌کند.

به‌علاوه، تخمه آفتابگردان سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع به ویژه اسید لینولئیک است. بدن شما از اسید لینولئیک برای ساخت یک ترکیب شبیه به هورمون استفاده می‌کند که رگ‌های خونی را شل کرده و باعث کاهش فشار خون می‌شود. این اسید چرب در کاهش کلسترول نیز تاثیر چشمگیری دارد.

6. کمک به قند خون

 

برخی از تحقیقات پزشکی از اثرات مفید تخمه آفتابگردان بر قند خون و دیابت نوع 2 صحبت می‌کند و اینطور به نظر می‌رسد که در بهبود بیماری دیابت تاثیرگذار است.

این مطالعات نشان می‌دهد که افرادی که روزانه 1 اونس (30 گرم) تخمه آفتابگردان را به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم می‌خورند، در مقایسه با یک رژیم غذایی سالم بدون تخمه آفتابگردان، در عرض شش ماه قند خون ناشتای آنها را تا حدود 10 درصد کاهش می‌دهد.

7. مواد معدنی بالا

با یک نگاه به جدول ارزش غذایی تخمه آفتابگردان متوجه حضور شگفت‌انگیز مواد معدنی مفید در این دانه خوشمزه خواهید شد. سلنیوم، منیزیم، روی و مس موجود در این دانه کوچک سرشار از خاصیت برای سلامت بدن است و هرکدام یک بخش از سلامتی ما را تضمین می‌کند.

8. کمک به افراد دیابتی

مطالعات پزشکی نشان می‌دهد که اضافه کردن تخمه آفتابگردان به غذاهایی مانند نان ممکن است به کاهش اثر کربوهیدرات‌ها بر قند خون منجر شود. پروتئین و چربی دانه‌ها سرعت خالی شدن معده را کمتر می‌کنند و اجازه می‌دهند قند به تدریج از کربوهیدرات‌ها آزاد شود. با این حساب شما مدت زمان بیشتری سیر می‌مانید.

9. پیشگیری از سرطان

احتمالا برای شما هم عجیب است که بدانید یکی از خواص تخمه آفتابگردان، پیشگیری و درمان برخی از سرطان‌هاست. فیتوکمیکال‌های موجود در تخمه آفتابگردان عملکردهای شناختی را تقویت کرده و کلسترول بد را کاهش می‌دهد.

این ترکیبات شیمیایی که به صورت طبیعی در تخمه آفتابگردان وجود دارد، از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری و به مبارزه با سرطان روده بزرگ، پروستات و سینه کمک خوبی می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: