قیمت دلار | قیمت دلار امروز

افزایش قیمت دلار امروز در بازار | قیمت دلار امروز چند؟

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۶ هزار و ۱۶۷ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۳ هزار و ۱۰۶ تومان رسید.

کدخبر : 19031
سایت سرگرمی روز :

بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار امروز ۴۶ هزار و ۱۶۷ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۳ هزار و ۱۰۶ تومان اعلام شد.

قیمت دلار تیر ماه

عنوان قیمت

نرخ رسمی دلار ۴۶۰,۱۶۷ تومان

دلار در صرافی ملی ۴۵۵,۴۱۹

دلار در بازار متشکل ۴۶۰,۰۱۹

در تابلوی معاملاتی مرکز مبادلات ارزی در روز جاری، نرخ اسکناس یورو ۴۹ هزار و ۵۲۳ تومان و نرخ حواله یورو ۴۶ هزار و ۲۴۰ تومان اعلام شده است.

همچنین در مرکز مبادله ارز و طلا، نرخ اسکناس درهم ۱۲ هزار و ۵۷۱ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۷۳۷ تومان اعلام شده است.

حسن بهرامی ارض اقدس، مشاور وزارت نفت دولت اصلاحات و کارشناس ارشد حوزه بازرگانی گفت: به نظر می‌رسد که هژمونی دلار حذف شدنی نیست. دلار از چند جنبه بر اقتصاد ما چنبره دارد.

وی افزود: ما با بریکس و شانگهای که با تلاش زیاد عضو آن شدیم، نمی‌توانیم دلار را حذف کنیم زیرا همان کشورهای عضو هم اگر بخواهند با کشور ما با ارز ملی خود کار کنند، مجوز FATF را می‌خواهند.

بهرامی ارض اقدس گفت: برای همین هم علی‌رغم تبلیغات زیادی که انجام شده است، هنوز کاری با این پیمان‌ها از پیش نبرده‌ایم. شرکای به ظاهر دوست ما مثل چین و روسیه که منابع ایران پیش آن‌هاست، به‌ویژه چین؛ وقتی می‌خواهد پول‌های ما را پرداخت کند، این پرداخت را به همه بانک‌ها و همه کشورها انجام نمی‌دهد.

وی افزود: ما برای خرید از چین محدودیت داریم. در حوزه‌های محدود با کسب مجوز از آمریکا مبادله انجام می‌شود و باید مجوز اُفک را داشته باشیم. ضمن اینکه کالای خریداری شده نباید دو منظوره باشد یا نامش در لیست‌های ممنوعه باشد. ما می‌توانیم صرفا دارو و کالاهای اساسی خریداری کنیم.

بهرامی ارض اقدس گفت: با این محدودیت‌ها صرفا می‌توانیم بخشی از منابع خود را که آنجا سپرده است، با هزینه بالا تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: در چین اگر معادل ۶ میلیارد دلار سپرده داریم، این سپرده به یوان در بانک‌های این کشور وجود دارد. وقتی می‌خواهیم از بانک چینی منابع را دریافت کنیم، باید یوان را تبدیل به یورو یا دلار کنیم و از طریق آن بانک چینی، پول تبدیل شده را به طرف فروشنده کالا در اروپا پرداخت کنیم.

بهرامی ارز اقدس ادامه داد: به این ترتیب باید یک هزینه تبدیل و هزینه حمل و نقل بدهیم که خود این روند، حداقل ۱۵ درصد، هزینه‌های پرداختی ما را افزایش می‌دهد. این نگاهی که ما می‌توانیم دلار زدایی کنیم، منطقی نیست و شاید بتوان با افغانستان و پاکستان تهاتر کالایی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: