ترفند | ترفند آشپزی | ترفند خانه داری

یک عمر اشتباهی تن ماهی و گرم می کردیم | روش درست گرم کردن تن ماهی

هرگز تن ماهی رو داخل مایکروفر گرم نکن !

کدخبر : 19070
سایت سرگرمی روز :

اگه شما هم برای گرم کردن تن ماهی از مایکروفر استفاده می کنید بدانید که این کار بسیار خطرناک است. تخم مرغ، تن ماهی، میگو، گوجه‌فرنگی و هویج از جمله مواد غذایی هستند که هرگز نباید برای گرم کردن آن‌ها از مایکروفر استفاده نمود.

هرگز برای گرم کردن تن ماهی از مایکروفر استفاده نکنید. مایکروفر یکی از محبوب‌ترین لوازم برقی است که به منظور گرم کردن غذا، نان و … مورد استفاده بسیاری از خانواده‌ها قرار می‌گیرد. در زمان‌های کمی دورتر مادر خانواده برای گرم کردن غذا باید حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه را پای گاز می گذراند. اما امروزه با استفاده از مایکروفر می‌توان بین ۲ تا ۳ دقیقه به راحتی غذا را گرم نمود.

نکته قابل توجه این است که تمام مواد غذایی را نمی‌توان داخل مایکروفر گرم کرد. زیرا برخی از مواد غذایی داخل مایکروفر می‌ترکند و به دیواره‌های آن می‌چسبند. ترکیدن ماهی و تن در مایکروفر بسیار خطرناک است، بنابراین به هیچ عنوان نباید غذایی که حاوی این مواد هستند را داخل مایکروفر گذاشت. به طور کلی در ادامه شما را با دلیل ترکیدن ماهی تن در مایکروفر آشنا خواهیم کرد.

شاید بارها شنیده باشید که هرگز نباید تن ماهی را داخل مایکروفر قرار داد. حتی غذاهایی که حاوی مقدار کمی از این ماده غذایی هستند را نیز نباید درون مایکروفر گذاشت. ممکن است برای شما این سوال ایجاد شود که چرا نباید این کار را کرد؟ یا چرا این ماده غذایی در مایکروفر می‌ترکد؟ بافت این نوع ماهی نسبت به سایر گوشت‌های قرمز و سفید نرم‌تر است. به همین دلیل به راحتی از یکدیگر جدا شده و له می‌گردند. با توجه به این موضوع هنگامی که این ماده غذایی را داخل مایکروفر می‌گذارید، بافت آن به دلیل حرارت بالا از یکدیگر جدا شده و به دیواره‌های مایکروفر می‌چسبد.

علاوه بر نرمی گوشت، چربی بالای تن ماهی نیز در ترکیدن آن بی‌تاثیر نیست. از آنجایی که چربی این گوشت بسیار بالا می‌باشد، بافت آن در صورت مواجه شدن با حرارت واکنش نشان داده و متلاشی می‌شود. به همین دلیل بهتر است برای گرم کردن این گوشت هرگز از مایکروفر استفاده نکنید و آن را روی حرارت ملایم گاز گرم نمایید. در صورتی که می‌خواهید سریعا آن را گرم کنید باید تمامی شرایط لازم را رعایت نموده و سپس ماهی تون را داخل مایکروفر قرار دهید.

تن ماهی یکی از سالم‌ترین غذاهایی است که می‌توانید جایگزین غذاهای مضر نمایید. البته کیفیت کنسرو نمودن ماهی تون نقش بسیار زیادی در میزان سلامتی آن دارد.

کنسرو تن ماهی یکی از بهترین، قابل دسترس‌ترین، سریع‌ترین و مفیدترین غذاهایی می‌باشد که مورد استقبال افراد پرمشغله قرار گرفته است. اما نکته قابل توجه در رابطه با این ماده غذایی اهمیت گرم کردن و جوشاندن آن است. از آنجایی که مسمومیت این ماده غذایی بسیار خطرناک می‌باشد، گرم کردن و طبخ صحیح آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بهترین روش برای گرم کردن آن جوشاندن قوطی کنسرو می‌باشد. پیش از آنکه قوطی را باز کنید آن را داخل آب جوش قرار داده و بگذارید حداقل ۲۰ دقیقه بجوشد. توجه داشته باشید که بهترین و مناسب‌ترین زمان برای جوشاندن کنسرو ماهی، هنگام استفاده از آن است.

با توجه به خطرناک بودن مسمومیت تن ماهی بهتر است آن را در دمای بالایی جوشانده یا تفت دهید. بهترین دما برای نابود کردن میکروب‌های موجود در این کنسروها ۱۰۰ تا ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. فراموش نکنید که میکروب‌ها به راحتی می‌توانند داخل قوطی کنسرو رشد کرده و ماده غذایی را مسموم نمایند. سم تولید شده از این میکروب‌ها بسیار آسیب زننده می‌باشد و باید پیش از مصرف آن را از بین برد.

بهترین روش برای از بین بردن میکروب‌های تن ماهی نیز قرار دادن آن در برابر حرارت بالای ۱۰۰ درجه می‌باشد. با توجه به این موضوع بهترین روش برای گرم کردن ماهی تون قرار دادن قوطی کنسرو داخل آب جوش و جوشیدن آن به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است.

اگر زمان کافی برای جوشاندن و گرم کردن تن ماهی ندارید و اصرار دارید آن را داخل مایکروفر گرم کنید، بهتر است به برخی نکات توجه داشته باشید. اولین نکته این است که قوطی کنسروهای ماهی فلزی هستند. بنابراین ممکن است در برابر حرارت بالای مایکروفر آسیب ببینند و ساختار آن‌ها تغییر کند. به همین دلیل هنگام گرم کردن ماهی تون با استفاده از مایکروفر، حتما باید آن را از قوطی فلزی خارج کنید.

از طرفی پس از آن که تن ماهی را طعم‌دار کردید، آن را داخل یک ظرف کاملا گود گذاشته. سپس روی ظرف را به طور کامل با استفاده از سلفون بپوشانید. در نهایت ظرف را داخل مایکروفر قرار دهید تا ماهی تون به میزان دلخواه شما گرم شود. در این صورت احتمال پاشیدن و چسبیدن ماهی به دیوارهای مایکروفر به صفر می‌رسد.

توجه داشته باشید که برای حفظ بافت ظاهری ماهی تون بهتر است از گرم کردن بیش از اندازه آن اجتناب نمایید. زیرا با حرارت بالا و طولانی مدت شاید ماهی به دیوارهای مایکروفر نچسبد، اما قطعا بافت آن متلاشی خواهد شد.

 

منبع: دلگرم
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: