با این روغن قوای جنسیتو چند برابرکن | درمان ناباروری و کنترل فشار خون با این روغن معجزه آسا

▫️ مالیدن روغن سیاـہ دانـہ بر ڪمر سبب تمدد اعصاب شدہ و قدرت جنسے را افزایش مے دهد و باعث افزایش بارورے میشود.

کدخبر : 19124
سایت سرگرمی روز :

روغن سیاه دانه از جمله روغن‌هایی است که عوارض بسیار کمی در مصرف آن گزارش شده و دارای فواید و ویژگی‌های بی شماری است. از جمله خواص روغن سیاه دانه می‌توان به این موارد اشاره کرد:

1- برطرف کننده مشکلات پوستی

پسوریازیس نوعی بیماری پوستی خود ایمنی شایع است که می‌تواند موجب خارش و التهابات دردناک شود. در مطالعاتی مشخص شد که استفاده موضعی از روغن سیاه دانه بر روی پوست باعث افزایش محافظت از پوست در برابر آسیب‌های اشعه آفتاب، آلودگی‌های محیطی و کاهش علائم پسوریازیس می‌شود. در مطالعات متعدد دیگری مشاهده شد که استفاده موضعی و خوراکی از روغن سیاه دانه این اثر را بیشتر می‌کند.

در بسیاری از این مطالعات، مشخص شده است که روغن سیاه دانه به صورت موضعی در درمان آکنه ولگاریس خفیف یا متوسط مؤثر است و التهاب و ضایعه‌های پوستی را تا حدودی از بین می‌برد. علاوه بر این مشخص شده است که عوارض جانبی آن نسبت به سایر داروها و محصولات شیمیایی بسیار کمتر است.

از دیگر مشکلات پوستی، ویتیلیگو نوعی اختلال کاهش رنگدانه‌های پوست است که می‌تواند مشکلات روانی قابل توجهی در اکثر بیماران ایجاد کند. در مطالعات مشاهده شده است که روغن سیاه دانه که به صورت موضعی یا خوراکی استفاده می‌شود به کاهش ضایعات ویتیلیگو کمک چشم‌گیری می‌کند.

2- کنترل دیابت و تقویت گوارش

روغن سیاه دانه ممکن است خواص ضد دیابتی داشته باشد و سطح قند خون را بهبود بخشد. مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که این روغن ممکن است به کاهش گلوکز خون، هموگلوبین و مقاومت به انسولین در فرد کمک بسزایی داشته باشد.

این تحقیقات نشان می‌دهد که می‌توان از آن به عنوان درمانی طبیعی که عوارض کمتری را در پی دارد برای دیابت نوع 2 در کنار درمان‌های معمولی استفاده کرد.

خواص ضد‌التهابی موجود در روغن سیاه دانه همچنین ممکن است به کاهش و تسکین علائم آزار دهنده گوارشی مانند سوء‌هاضمه، حالت تهوع، اتساع شکم، نفخ، استفراغ، اسهال یا یبوست کمک کند.

طبق تحقیقات انجام شده بر این روغن، ثابت شده است این روغن حتی ممکن است اثر پیشگیرانه‌ای روی کولیت، پانکراتیت و سایر اختلالات گوارشی داشته باشد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تعیین فواید دقیق روغن سیاه دانه در این زمینه ضروری است.

3- کنترل فشار خون

روغن سیاه دانه می‌تواند به کاهش فشار خون در افرادی که دارای فشار خون بالا هستند کمک کند.

تحقیقات انجام شده بر تعدادی از افراد که دارای فشارخون بالا بوده و روغن سیاه دانه برای آن‌ها تجویز شده بود، به مرور نشان‌دهنده کاهش فشارخون سیستولیک و دیاستولیک در بین این افراد بود.

از سوی دیگر، تحقیقات در این زمینه بر افراد مسن مبتلا به فشار خون بالا نشان داد که کاهش فشار خون در میان شرکت‌کنندگانی که از روغن سیاه دانه مصرف کرده بودند در مقایسه با گروهی که تحت درمان دارویی قرار گرفته بودند، نتیجه بهتر و سریع‌تری مشاهده شد.

البته ذکر این نکته ضروری است که در برخی موارد ممکن است فشار خون پایین در نتیجه آن تجربه شود به همین خاطر بهتر است قبل از استفاده از آن برای کاهش فشار خون خود با پزشک مربوطه مشورت کنید.

4- جلوگیری و درمان سرطان

مطالعات انجام شده بر مصرف روغن سیاه دانه نشان داده است که تیموکینون موجود در این روغن می‌تواند بر مرگ برنامه‌ریزی شده سلولی در چندین نوع سلول سرطانی تأثیر بگذارد. این تأثیرات بر روی انواع سرطان‌ها شامل سرطان مغز، لوسمی و سلول‌های سرطان سینه می‌تواند باشد.

5- درمان ناباروری

تحقیقات و مطالعات در مردان مبتلا به اسپرم غیرطبیعی و ناباروری مشخص شده است که روغن سیاه دانه ممکن است حرکت اسپرم را بهبود بخشد و تعداد اسپرم و حجم منی را افزایش دهد.

یافته‌های جدیدتر در مطالعات سال 2018 روی موش‌های نر تأیید می‌کند که عنصر کلیدی تیموکینون می‌تواند به افزایش کیفیت، تحرک، زنده ماندن و تعداد سلول‌های موجود در اسپرم کمک کند.

6- تسریع در التیام زخم‌ها

روغن سیاه دانه ممکن است بتواند روند بهبود زخم‌ها و جراحات را تسریع بخشد.

علم دقیق نحوه عملکرد این روش مشخص نیست، اما محققان بر این باورند که ممکن است به خواص آنتی اکسیدانی و ضد‌التهابی تیموکینون مرتبط باشد.

علاوه بر این، کلاژن‌سازی را نیز افزایش می‌دهد. این به همراه فواید زیبایی که دارد می‌تواند به بهبود زخم کمک کند.

7- مؤثر در کاهش وزن

طبق مطالعات و گفته‌های دانشمندان بر روغن سیاه دانه، گفته می‌شود ممکن است به کاهش شاخص توده بدنی (BMI) و کاهش سایز شکم و دور کمر افراد کمک کند. شرکت کنندگان در مطالعات در این زمینه هیچ عارضه جانبی جدی و شدیدی را از مصرف این مکمل گزارش نکردند و کاملاً مصرف این روغن ایمن تلقی می‌شود.

همچنین در تحقیقات به عمل آمده بر روی موش‌هایی که از رژیم غذایی که در آن روغن سیاه دانه وجود داشت نشان می‌دهد که مصرف این روغن ممکن است به کاهش وزن بدن و افزایش مقاومت به انسولین کمک کند.

8- تقویت عملکرد کبد و کلیه

خواص آنتی اکسیدانی موجود در روغن سیاه دانه می‌تواند اثر محافظتی قوی بر روی کبد و کلیه‌ها داشته باشد.

مکانیسم‌های متعددی وجود دارد که ممکن است در این زمینه تأثیر‌گذار باشند. مصرف این روغن به دلیل وجود تیموکینون در آن به نظر می‌رسد کاهش سطح استرس اکسیداتیو، که عدم تعادل رادیکال‌های آزاد و آنتی اکسیدان‌ها در بدن است را به دنبال دارد.

افزایش استرس اکسیداتیو با انواع مشکلات کبدی مانند بیماری کبد الکلی، سیروز، آسیب‌های کبدی ناشی از تیلنول، هپاتیت و غیره مرتبط است. همچنین است این استرس مشکلات کلیوی مانند بیماری مزمن کلیه و مسمومیت کلیه را نیز در پی دارد.

در برخی مطالعات نیز اثبات شد که روغن سیاه دانه ممکن است در کاهش اندازه سنگ کلیه و دفع سنگ کلیه از بدن مفید و مؤثر باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: