ترفند | ترفند آشپزی | ترفند خانه داری

نگو که هنوز اشتباهی چای کیسه ای مصرف می کنی | تمام عمر اشتباه از چای کیسه ای استفاده کردیم

ترفند استفاده از چای کیسه ای را در ادامه ببینید.

کدخبر : 19499
سایت سرگرمی روز :

روش صحیح مصرف چای کیسه ای را بدانید گاهی وقت ها دوست داریم از چای کیسه ای استفاده کنیم و نمی دانیم چای را در آب جوش با چه دمایی قرار دهیم.

برای پاسخ به این سوال در ادامه به روش صحیح استفاده از انواع چای کیسه ای اشاره می کنیم .

چای سفید را باید در آب ۶۵ تا ۷۵ درجه سانتی‌گراد به مدت یک تا ۲ دقیقه دم کنید و سپس بنوشید.

چای زرد را باید در آب ۷۰ تا ۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت یک تا ۲ دقیقه دم کنید و سپس بنوشید.

چای سبز را باید در آب ۷۵ تا ۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت یک تا ۲ دقیقه دم کنید و سپس بنوشید.

چای اولانگ را باید در آب ۸۰ تا ۹۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۲ تا ۳ دقیقه دم کنید و سپس بنوشید.

 چای کیسه‌ای می‌تواند پف چشم‌ها را برطرف کند

اگر یک شب خوب نخوابید، بدون شک روز بعد با چشم‌های پف‌کرده و قرمز از خواب بیدار می‌شوید. در اینجا کمپرس سرد با چای، به‌خصوص چای سبز، می‌تواند به کمک شما بیاید.

دو عدد چای کیسه‌ای را داخل آب گرم بگذارید، درست مانند زمانی که می‌خواهید یک لیوان چای درست کنید. سپس آن‌ها را برای حدود ۲۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید تا خنک شوند. در انتها، چای کیسه‌ای را به‌مدت پنج دقیقه روی چشم‌های خود قرار دهید تا پف آن‌ها کاهش پیدا کند.

کافئین موجود در چای سیاهی دور چشم را کاهش می‌دهد و تانن موجود در آن گردش خون را بهبود می‌بخشد. به‌علاوه، خنک کردن آن در داخل یخچال به کاهش تورم و پف چشم‌ها کمک می‌کند.

در هنگام استفاده از چای کیسه‌ای برای رفع پف چشم‌ها باید به نکات زیر توجه کنید:

قبل از گذاشتن چای کیسه‌ای روی چشم‌ها، آرایش خود را پاک کنید و دست‌ها و صورت‌تان را کاملا بشویید. اگر از لنز تماسی استفاده می‌کنید، آن‌ها را از داخل چشم‌ها خارج کنید.

قبل از استفاده از چای کیسه‌ای، منگنه‌ی روی آن را بردارید.

هرگز از چای کیسه‌ای داغ استفاده نکنید.

در صورت احساس درد یا سوزش، استفاده از چای کیسه‌ای را متوقف کنید.

مراقب باشید مایع چای وارد چشم‌های شما نشود.

۲. به درمان خراش‌های جزئی کمک می‌کند

اگر در خانه بچه داشته باشید، ایجاد خراش و کبودی یکی از اتفاقات روزمره‌ای است که با آن مواجه می‌شوید. در این شرایط برای کمک به رفع قرمزی، تورم و درد، می‌توانید یک کیسه چای سیاه‌ی سرد را روی ناحیه‌ی آسیب‌دیده قرار دهید.

چای حاوی تانن‌هایی است که عروق خونی را منقبض می‌کنند. گزارش شده است که قرار دادن چای کیسه‌ای (چای سیاه یا چای سبز) روی کبودی‌ها به کاهش تغییر رنگ ناشی از آن‌ها کمک می‌کند.

۳. جای نیش حشرات را تسکین می‌دهد

چای کیسه‌ای می‌تواند روی درد و خارشی که پس از نیش زدن حشرات ایجاد می‌شود، تأثیر بگذارد. برای مثال، بابونه خاصیت التیام‌بخشی دارد و برای درمان جای نیش حشرات و تسکین درد آن مفید است. چای کیسه‌ای را داخل آب قرار دهید، آب اضافی آن را با فشار دادن بگیرید و آن را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی ناحیه‌ی آسیب‌دیده قرار دهید.

۴. دندان درد را برطرف می‌کند

یک راه‌ی آسان برای خلاص شدن از درد دندان‌، استفاده‌ی موضعی از چای نعناع فلفلی است. از آنجا که نعناع دارای اثرات ضدباکتریایی و بی‌حس‌کنندگی است، می‌توانید یک عدد چای کیسه‌ای حاوی آن را که کمی گرم است روی دندان دردناک خود فشار دهید تا درد از بین برود.

اسید موجود در چای باعث لخته شدن خون می‌شود. بنابراین، بعد از کشیدن دندان احتمالا استفاده از چای کیسه‌ای به کنترل خونریزی کمک می‌کند.

۵. درد و سوزش نوک سینه‌‌ها را کاهش می‌دهد

شیردهی می‎تواند بین مادر و فرزندش ارتباط عاطفی قوی ایجاد کند، اما این کار همیشه بدون درد نیست. چای، به‌ویژه چای نعناع فلفلی، درمان خوبی برای رفع سوزش و ترک‌خوردگی نوک سینه‌ها به شمار می‌رود. چای کیسه‌ای را داخل آب گرم قرار دهید، آب اضافی آن را با فشار دادن بگیرید و سپس آن را چهار بار در روز و هر بار ۱۵ دقیقه روی نوک سینه‌ها بگذارید. چای کیسه‌ای جریان خون را افزایش می‌دهد و به بهبود سریع‌تر شما کمک می‌کند.

۶. جوش‌ها را از بین می‌برد

چای سبز خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی دارد و برای کسانی که با جوش‌های سرسیاه و آکنه دست و پنجه نرم می‌کنند، گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شود. اسکراب تهیه شده از برگ‌های چای سبز می‌تواند پوست چرب را عمیقا تمیز کرده و به خلاص شدن از شر جوش‌های سرسیاه کمک کند.

یک قاشق چای‌خوری از محتویات چای کیسه‌ای را با کمی آب مخلوط کنید تا به‌شکل خمیر درآید. خمیر را به‌آرامی به‌مدت دو تا سه دقیقه روی ناحیه‌ی مورد نظر بمالید و سپس آن را با آب ولرم بشویید. در انتها، صورت‌تان را خشک کنید و مرطوب‌ کننده بزنید.

۷. درد قاعدگی را کاهش می‌دهد

درد قاعدگی می‌تواند بدترین دشمن زنان باشد، اما خبر خوب این است که بابونه به رفع گرفتگی عضلات شکم کمک می‌کند. زنانی که با درد ناشی از قاعدگی دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌توانند چای بابونه بنوشند یا آن را به آب داخل وان اضافه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: