خداحافظ سکته های قلبی و مغزی | سلام زندگی بدون بیماری و دکتر

روغن فوق بکر یک چاشنی سرشار از فواید برای بدن انسان است. تحقیقات اخیر نشان داده است که نوعی روغن وجود دارد که از مغز و قلب محافظت می کند.

کدخبر : 19689
سایت سرگرمی روز :

در افراد مسن، مصرف منظم روغن می تواند خطر سکته مغزی را تا 41 درصد کاهش دهد. روغن زیتون فرابکر همیشه به عنوان یک ماده غذایی در نظر گرفته شده است که می تواند از قلب و عروق ما محافظت کند.

یکی از علل حمله قلبی یا سکته مغزی شامل پارگی پلاک داخل شریان است. پس از تشکیل لخته خون، جریان خون به قلب یا مغز را مسدود می کند و منجر به سکته مغزی و حمله قلبی می شود.

یکی از راه های کاهش خطر حمله قلبی و سکته، جلوگیری از تشکیل پلاک در داخل رگ ها و جلوگیری از پاره شدن هر گونه پلاک است. آیا روغن زیتون می تواند این کار را انجام دهد؟ مطالعات نشان می دهد افرادی که از رژیم غذایی سنتی مدیترانه ای پیروی می کنند کمتر در معرض خطر حمله قلبی و سکته قرار دارند.

چرا مصرف روغن زیتون و روغن زیتون می تواند از تجمع پلاک در داخل رگ ها جلوگیری یا از بین ببرد؟ روغن زیتون سرشار از چربی های تک غیراشباع سالم برای قلب است، نوعی چربی که کارشناسان معتقدند برای قلب سالم تر است.

روغن زیتون همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است، موادی که با رادیکال های آزاد که به سلول ها و بافت ها آسیب می رسانند و باعث التهاب می شوند، مبارزه می کند.

برخی از آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون عبارتند از تیروزول، هیدروکسی تیروزول و اولئوروپئین . این آنتی اکسیدان ها ممکن است در محافظت در برابر بیماری های قلبی عروقی نقش داشته باشند.

در حقیقت، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد اجزای روغن زیتون می‌توانند پلاک‌های داخل رگ‌ها را از بین ببرند و در نتیجه خطر سکته و حمله قلبی را کاهش دهند.

آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون فنول نامیده می شوند و احتمالاً بسیاری از مزایای سلامتی آن را توضیح می دهند.

مقدار فنل در روغن فوق بکر بیشتر از روغن زیتون استاندارد است که تصفیه شده تر است. بنابراین، بهتر است روغن زیتون فرابکر تصفیه نشده را خریداری کنید تا فواید سلامتی آن را به حداکثر برسانید.

رژیمی که مصرف روغن زیتون فوق بکر را مشاهده می کند، می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد و سطح کلسترول HDL را بهبود بخشد .

لیپیدهایی که روغن زیتون فوق بکر از 75 درصد اسید اولئیک و اسید لینولنیک تشکیل شده است که اصطلاحاً اسیدهای چرب ضروری نامیده می شوند .

اسیدهای چرب به اصطلاح "خوب" به قلب شما کمک می کنند، زیرا کلسترول بد (LDL) را تحت کنترل نگه می دارند و کلسترول "خوب" (HDL) را افزایش می دهند که شریان ها را تمیز می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: