سوزش سر دل و گاز معده و افزایش باروری مردان با این صیفی بد بو درمان کن

پیاز برای سوزش سر دل و گاز معده مفید است؟

کدخبر : 19739
سایت سرگرمی روز :

بروز هر گونه التهاب و تحریک مری به عنوان ازوفاژیت یا التهاب مری Esophagus Inflammation شناخته می‌شود. این التهاب معمولا در جداره‌های مری اتفاق می‌افتد و در صورتیکه درمان نشود می‌تواند مشکلات بلع، زخم مری، اسکار مری و بیماری‌های معده‌ای برای بیمار ایجاد کند.

آنتی اکسیدان موجود در پیاز، کورستین، می‌تواند به عنوان یک ضد التهاب عمل کند که ممکن است به التهاب مری کمک کند. با این حال، شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد پیاز می‌تواند اثرات ناخوشایند رفلاکس را افزایش دهد و ممکن است سوزش سر دل و گاز را تشدید کند که ممکن است تأثیر منفی بر فعالیت مری شما داشته باشد.

اما برخی دیگر از کارشناسان نیز معتقدند: رفلاکس اسید شایع ترین علت بیماری التهاب مری است. پیاز اسفنکتر تحتانی مری را شل می کند و باعث رفلاکس اسید و بدتر شدن مری می شود. بنابراین افراد مبتلا به مری باید از خوردن پیاز خودداری کنند.

اگر از التهاب مری رنج می‌برید، خوردن پیاز خام توصیه نمی‌شود. دلیل آن این است که پیاز باعث سوزش اپی گاستر و سوزش سر دل و اختلال در عملکرد اسفنکتر تحتانی مری در برخی افراد می‌شود.

یکی از بهترین درمان‌هایی که میتوان برای رشد مو از آن‌ها استفاده کرد استفاده از آب پیاز است. آب پیاز برای درمان بسیار از مشکلات و بیماری‌ها بسیار مفید است که از جمله خواص آب پیاز برای  مشکلات و بیماری‌هایی که آب پیاز برای آن‌ها مفید است و نقش دارد می‌توان به درمان سرطان، درمان دیابت، کاهش التهاب، تقویت سیستم ایمنی، درمان قارچ‌های ناخن، افزایش بینایی، درمان عفونت گوش، بهبود خواب، تقویت باروری و مبارزه با آکنه اشاره کرد.

یکی از خواص پیاز کمک به افزایش باروری در مردان است. پیاز یکی از گیاهان دارویی است که در اوگاندا غرب از آن برای برای مدیریت ناتوانی و اختلال عملکرد جنسی استفاده می‌کنند. برای افزایش باروری در مردان باید آب پیاز را همراه با عسل ترکیب کرده و بخورید.

خواص پیاز برای مو بسیار فراوان و مفید است. پیاز موجب درمان شوره سر، حفظ رنگ مو، از بین بردن شپش، جلوگیری از سفیدی مو و بهبود و افزایش رشد مو می‌شود.

از جمله خواص پیاز به کمک و تاثیر آن در رفع آکنه می‌توان اشاره کرد. پیاز دارای خاصیت ضد میکروبی، ضد باکتریایی و ضد التهابی است و با داشتن این خواص می‌توا‌ن از پیاز به عنوان ی یک ضد عفونی کننده بسیار قوی یاد کرد. خواص ضد عفونی کنندگی پیاز موجب محافظت از پوست برابر آکنه و عفونت‌های پوستی دیگر می‌شود. از پیاز و آب پیاز برای درمان و رفع جوش و آکنه استفاده می‌کنند.

برای بهره‌مندی از خواص آب پیاز برای پوست می‌توانید یک قاشق سوپ خوری آب پیاز را همراه با یک قاشق سوپ خوری زیتون مخلوط کرده و ترکیب حاصل را روی صورت خود بمالید. اجازه دهید برای مدت زمان بیست دقیقه روی صورت شما مانده و بعد صورت خود را بشویید. مصرف منظم پیاز اثر فوق‌العاده‌ای در رفع آکنه خواهد داشت.

از دیگر خواص پیاز می‌توان به تاثیر آن در درمان لک‌هایپوستی اشاره کرد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پیاز پوست را تغذیه می‌کنند و ناخالصی‌های موجود در پوست را پاک می‌کنند.

برای بهره مندی از این فواید پیاز می‌توانید مقادیر مساوی از آب پیاز و ماست تازه را با هم مخلوط کرده و یک ماسک ضد لک و تیدگی پوستی بسازید. برای رفع بوی نامطبوع این ماسک می‌توانید از چند قطره روغن اسانس استفاده کنید. ماسک تهیه شده را بر روی صورت خود بمالید و ماساژ دهید و اجازه دهید برای مدت زمان ده تا پانزده دقیقه روی پوست شما مانده و بعد آن‌ را بشویید.

 

منبع: ام اس ان
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: