اگه یک ساعت یک تکه پیاز تو گوش بزاریم چی میشه؟ | خواص باورنکردنی گذاشتن پیاز تو گوش

خواص قرار دادن یک تکه پیاز درگوش به مدت یکساعت!

کدخبر : 19922
سایت سرگرمی روز :

درمان سرفه های مکرر

 درمان تنگی نفس و مشکلات تنفسی

کاهش درد گوش

 پایین آوردن تب

 از بین بردن سرماخوردگی

 خاصیت ضد التهاب

 خاصیت ضد عفونی کنندگی

پیاز دارای ویژگی‌های ضد بیماری و ضد عفونی است که می‌تواند باعث کاهش آسیب و آسیب‌های ناشی از آن شود . چکاندن چند قطره عصاره پیاز در احساس تاثیر آرامش بخشی داشته و به کاهش احساس وزوز و ناراحتی کمک می‌کند.

همانطور که می‌دانید انواعی از پیاز در بازار وجود دارد و سوال این است که کدام‌یک گزینه‌ی بهتری برای درمان گوش درد با پیاز هستند؟ به طور کلی مشخصات تغذیه‌ای هر دو نوع پیاز کم و بیش یکسان است. هر دو حاوی تقریباً یکسان فیبر و سایر مواد مغذی مانند فلاونوئیدها، ویتامین C، کلسیم، فسفر و پتاسیم هستند. با وجود آنکه پیاز سفید و پیاز قرمز وجوه مشترک زیادی دارند اما خواص خاصی دارند که آنها را متمایز می کند. 

وقتی به فواید پیاز برای سلامتی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که پیاز قرمز نسبت به سایر انواع پیاز برتری دارد! به طور کلی پیاز زرد و سفید حاوی فیبر بیشتر و مقدار بیشتری گوگرد است، اما پیاز قرمز حاوی مقدار بیشتری آنتی اکسیدان (کوئرستین و آنتوسیانین) و خواص پیشگیری از سرطان است. همچنین بین پیاز زرد و سفید هم، پیاز زرد تقریباً 11 برابر بیشتر از پیاز سفید حاوی آنتی اکسیدان باشد و در نتیجه می‌تواند تاثیر بیشتری بر عفونت داشته باشد.

به طورکلی توصیه می‌شود چه در مورد درمان گوش درد خانگی با پیاز و هر گونه بهره‌مندی دیگر از خواص درمانی مواد طبیعی، آنها را به شکل خام و تازه مصرف کنید زیرا پخت باعث می‌شود بسیاری از مواد مغذی در اثر حرارت از بین بروند. اما در مورد پیاز چطور؟ در مورد پیاز شرایط فرق می‌کند! پخت و کبابی کردن بدون روغن، منجر به افزایش مقدار کل ترکیبات فنلی، به ویژه مشتقات کورستین، در انواع پیاز می‌شود بنابراین اگر می‌خواهید درمان گوش درد با آب پیاز را امتحان کنید، شکل پخته‌ی آن حتی می‌تواند موثرتر باشد!

طریقه گذاشتن پیاز در گوش برای تاثیرگذاری درمان مهم است. برای این کار تنها کافی ست دو قطره آب پیاز را در گوش آسیب دیده بریزید یا نصف پیاز را بالای گوش خود قرار دهید. روش دیگر استفاده از پیاز پخته است که در بالا توضیح دادیم می‌تواند حتی موثرتر باشد. برای این کار کافی ست پیاز را به مدت 15 دقیقه در دمای 180 درجه بپزید. بعد از خنک شدن آن را از وسط نصف کرده و آب آن را در ظرفی بچکانید. چند قطره از آب این پیاز را داخل گوش بریزید یا، می‌توانید نصف پیاز را مستقیماً روی گوش عفونی قرار دهید. مدت زمان گذاشتن پیاز در گوش چقدر است؟ در حدود دو تا سه دقیقه برای این کار کافی ست. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: