وام ۳۵۰ میلیون تومانی دولت با بازپرداخت ۲۰ ساله برای همه | دریافت وام قرض الحسنه دولت با اقساط کمتر از ۱ میلیون تومان

فرماندار ویژه مهاباد گفت: تاکنون ۹۰۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی این شهرستان به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

کدخبر : 19967
سایت سرگرمی روز :

حسن عباسی اظهار کرد: طبق بخشنامه جدیدی که برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی از دی‌ماه ۱۴۰۲ ابلاغ شد، میزان این تسهیلات از ۲ میلیارد ریال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

وی اضافه کرد: امسال یک هزار و ۴۰۰ مورد تسهیلات ساخت مسکن در سطح روستاهای این شهرستان و شهرهای گوگ تپه و خلیفان اختصاص یافته و تاکنون هزار و ۳۱۳ پرونده تشکیل شده است.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه افراد فاقد مسکن در اولویت استفاده از تسهیلات ارزان قیمت روستایی هستند، اضافه کرد: شهروندان می توانند با استفاده از این تسهیلات دولتی برای ساخت منزل و مقاوم سازی استفاده کنند.

عباسی افزود: از مجموع ۱۵ هزار و ۳۳ واحد منزل روستایی در مهاباد تاکنون ۴۷ درصد مقاوم سازی شده که نسبت به میانگین استانی حدود ۱۳ درصد بیشتر است.

وی همچنین از واگذاری هفت هزار و ۱۷۹ قطعه زمین با موقعیت مناسب در روستاهای حاشیه شهر خبرداد و گفت: در راستای کمک به صاحب خانه شدن مردم و همچنین بهبود وضعیت کرایه و اجاره نشینی برای همگی این واحدها تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

عباسی یادآور شد: همچنین دریافت کنندگان این قطعات موظف هستند ظرف مدت ۶ ماه نسبت به اجرای عملیات ساخت و ساز و احداث مسکن اقدام کنند.

سقف فردی تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است و به تعداد سالیانه ۳۵۰ هزار فقره پرداخت می‌شود.

این وام بخشی از هزینه‌های ساخت مسکن در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر را پوشش می‌دهد. مدت زمان بازپرداخت اقساط آن ۲۰ ساله با دوره تنفس سه ساله است و با نرخ سود ۵% درصد محاسبه می‌شود تا به رونق ساخت و ساز در مناطق روستایی و شهرهای کوچک کمک کند.

کدام بانک‌ها وام مسکن روستایی می‌دهند؟

بخشنامه افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن روستایی به ۹ بانک عامل ابلاع شده است. بانک‌های زیر موظف به پرداخت وام بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به متقاضیان هستند:

بانک ملت

بانک مسکن

بانک تجارت

بانک ملی

بانک صادرات ایران

بانک سپه

بانک رفاه کارگران

بانک کشاورزی

پست‌بانک

وام مسکن روستایی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

متقاضی باید در روستاها و شهرهایی با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر سکونت داشته باشد.

فرد متقاضی نباید در سال‌های قبل (از سال ۱۳۸۴ به بعد) از وام‌های بنیاد مسکن استفاده کرده باشد. بنابراین کسانی که قبلا از وام‌های بنیاد مسکن استفاده کرده‌‌اند، مجاز به ثبت نام وام مسکن روستایی ۱۴۰۲ نیستند.

متقاضی دریافت این تسهیلات برای احداث بنا باید پروانه ساخت نیز دریافت کرده باشد.

تسهیلات وام مسکن روستایی به افرادی که زمینی در اختیار دارند یا می‌خواهند منزل مسکونی خود را تعمیر و بازسازی کنند نیز تعلق می‌گیرد.

متقاضی باید قدرت پرداخت اقساط را داشته باشد و نباید به هیچ یک از بانک‌های کشور بدهی داشته باشد.

افراد متاهل در استفاده از این وام اولویت دارند.

سند ملکی به عنوان ضمانت از سوی بانک دریافت می‌شود.

مراحل ثبت درخواست وام مسکن روستایی

مراحل درخواست وام مسکن روستایی شامل ثبت درخواست، وارد کردن اطلاعات متقاضی، اطلاعات شرکا و وکلا، پیوست مدارک، تأیید نهایی و در آخر دریافت کد رهگیری است.

با ورود به سایت بنیاد مسکن می‌توانید به‌عنوان متقاضی جدید برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنید.

برای ثبت درخواست، ابتدا توضیحات و مدارک موردنیاز مندرج در ردیف درخواست را به دقت مطالعه کنید. چراکه با وارد کردن اطلاعات صحیح، روند رسیدگی به درخواست ثبت‌شده را تسهیل می‌کنید. بنابر این پیش از ثبت درخواست و انتخاب خدمات درخواستی، از صحت عنوان خدمت مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

در تمامی مراحل، اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد کنید. توجه ویژه داشته باشید که در طی مراحل ثبت درخواست از کلیک بر روی دکمه Back مرورگر خود و بازکردن بیش از یک تب/صفحه بروی مرورگر جدا خودداری کنید.

توجه داشته باشید که امکان ثبت درخواست تعیین حدود وضعیت برای متقاضیان استان مذکور از طریق سامانه راهبر وجود نخواهد داشت. سامانه راهبر به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین متصل شده است و ارائه خدمت تعیین حدود وضعیت به‌صورت پایلوت فقط از طریق آدرس iraneland.ir امکان‌پذیر خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: