ترفند | ترفند آشپزی | ترفند خانه داری

تمام عمر اشتباهی آلبالو میخوردیم | ترفند جادویی ساقه آلبالو برای خونه و زندگی

دم آلبالو یا همان ساقه آن خواص زیادی دارد و در طب سنتی از دم کرده آن برای درمان بیماری‌های مختلف و همچنین بهبود سلامت بدن استفاده می‌شود. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با خواص دم آلبالو در طب سنتی و همچنین طریقه مصرف آن آشنا شوید.

کدخبر : 20056
سایت سرگرمی روز :

دم آلبالو درست مثل دم گیلاس خواص شگفت انگیزی برای سلامت دارد و معمولا از آن به صورت خشک شده یا تازه برای تهیه دمنوش استفاده می‌شود. در ادامه این بخش به مهم‌ترین خواص دم آلبالو اشاره شده است.

۱- درمان سنگ کلیه

دم آلبالو در طب سنتی ادرار آور و تصفیه کننده کلیه است. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف دمنوش ساقه آلبالو می‌تواند به بهبود عملکرد کلیه‌ها، دفع سنگ کلیه و همچنین دفع مواد زائد از بدن کمک کند. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید روزانه از ۳ فنجان دم کرده ساقه آلبالو استفاده کنید.

۲- بهبود ورم پاها

مصرف چوب آلبالو موجب دفع سموم از بدن می‌شود و برای جلوگیری از احتباس آب در بدن نیز مفید است. در چوب آلبالو ترکیباتی وجود دارد که موجب بهبود تورم در پاها می‌شود و با افزایش حجم ادرار نیز مانع ورم بدن می‌شود.

۳- کاهش وزن

دم آلبالو تاثیر شگفت انگیزی در سم زدایی بدن و دفع آب اضافه دارد و مصرف آن به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. مصرف دمنوش دم آلبالو موجب کاهش ورم و پف کردن اندام‌ها می‌شود و از همین رو مدتی پس از مصرف این دمنوش به تناسب اندام بیشتری دست پیدا می‌کنید.

جالب است بدانید که سم زدایی بدن موجب افزایش متابولیسم و افزایش سرعت کاهش وزن می‌شود و از انباشته شدن مواد مضر در بدن جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از فواید دم آلبالو برای لاغری، کاهش اشتها است. مصرف دمنوش دم آلبالو موجب افزایش احساس سیری می‌شود و اشتهای شما را کاهش می‌دهد و از این راه بر کاهش وزن شما تاثیر می‌گذارد.

۴- درمان دردهای مفصلی

ساقه آلبالو از تجمع مایعات لنفاوی در بافت‌ها جلوگیری می‌کند و مانع ایجاد ورم و درد در افراد مبتلا به روماتیسم می‌شود. مصرف دمنوش ساقه آلبالو بدن را سم زدایی می‌کند و برای درمان دردهای مفصل نیز مفید است.

۵- سم زدایی بدن

دمنوش ساقه آلبالو یک نوشیدنی مفید برای سم زدایی بدن است که مواد مضر و سموم را از طریق افزایش حجم ادرار از بدن دفع می‌کند. اضافه کردن این دمنوش موجب تصفیه خون می‌شود و برای پاکسازی عمومی بدن نیز مفید است.

۶- جلوگیری از بروز سرطان

چوب آلبالو سرشار از آنتی اکسیدان‌های متنوع است و از همین رو از آسیب رادیکال‌های آزاد به سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند. مصرف این دمنوش مانع بروز عفونت و بیماری‌های مختلف مثل سرطان در بدن می‌شود و از بدن در برابر اثرات منفی ناشی از رادیکال‌های آزاد نیز محافظت می‌کند.

۷- افزایش درخشش موها

آبکشی موها با استفاده از دمنوش چوب آلبالو موجب افزایش درخشندگی و سلامت موها می‌شود. این دمنوش خشکی مو را درمان می‌کند و ظاهر زیباتری به موها می‌بخشد.

برای تهیه ماسک مو با دم آلبالو باید مقداری آب بجوشانید و بعد یک مشت ساقه آلبالو در آب بریزید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا عصاره دم آلبالو به طور کامل خارج شود. شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید این ترکیب کمی خنک شود.

حالا می‌توانید این دمنوش را صاف کنید و از آن برای شستن موهای خود استفاده کنید. بعد از ریختن عصاره دم آلبالو روی موها، حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد موها را با آب بشویید.

۸- درمان یبوست

یکی از مهم‌ترین خواص چوب آلبالو کمک به درمان یبوست است. برای درمان یبوست می‌توانید روزانه از ۲ تا ۳ بار از دمنوش دم آلبالو استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که برای درمان یبوست بهتر است در کنار مصرف این دمنوش از غذاهای سرشار از فیبر و مایعات به مقدار بیشتر استفاده کنید.

۹- درمان کیست سینه و کیست تخمدان

در طب سنتی از دمنوش ساقه آلبالو برای درمان کیست سینه و تخمدان استفاده می‌شود. از طرف دیگر مصرف این دمنوش به خاطر آنتی اکسیدان‌هایی که دارد مانع ایجاد کیست در سینه و تخمدان خانم‌ها می‌شود.

۱۰- تقویت قوای جنسی مردان

یکی دیگر از موارد استفاده از دم آلبالو تقویت قوای جنسی در مردان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف دمنوش دم آلبالو به افزایش توان جنسی در مردان کمک می‌کند و میل جنسی را در آن‌ها افزایش می‌دهد.

طریقه مصرف دم آلبالو

رایج‌ترین روش استفاده از دم آلبالو، درست کردن دمنوش است. برای تهیه جوشانده دم آلبالو باید مقداری ساقه آلبالوی تازه یا خشک شده را در خرد کنید یا بکوبید.

سپس آن را در قوری بریزید قوری را با آب جوش پر کنید. در ادامه قوری را برای ۲۰ دقیقه روی بخار کتری قرار دهید تا عصاره آن خارج شود. حالا می‌توانید از این دمنوش استفاده کنید.

 

منبع: اکالا
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: