نوشیدنی که سنگ کلیه را پودر ، قند خون را کنترل می کند | این نوشیدنی دم دستی در هر خانه ای وجود دارد

شنبلیله یا به زبان هندی به نام Methi یکی از رایج‌ترین ادویه‌ها در غذاهای هندی است و در سراسر جهان سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ضدالتهاب‌ها است و یکی از بهترین مواد برای سلامتی به حساب می‌آید. با توجه به خواص دارویی آن، به طور گسترده ای به عنوان یک درمان طبیعی استفاده می شود.

کدخبر : 20482
سایت سرگرمی روز :

دانه شنبلیله، همان طعم تند به عنوان مخزن داروهای طبیعی در نظر گرفته می شود و می توان از آن برای پیشگیری و درمان برخی از مشکلات سلامتی استفاده کرد، تنها کاری که فرد باید انجام دهد این است که حدود دو قاشق چای خوری از آن دانه های زرد را مصرف کند، سپس آنها را در یک فنجان آب قرار داده و بپوشاند.

آنها را یک شب رها کنید، سپس آنها را از آب صاف کنید و صبح روز بعد آن را با معده خالی بشویید. اگر می‌خواهید از مزایای سلامتی دانه‌های شنبلیله نهایت استفاده را ببرید، می‌توانید یک ماه کامل آب شنبلیله بنوشید تا نتایج شگفت‌انگیز آن را برای سلامتی خود ببینید.

نوشیدن آب شنبلیله با معده خالی فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله اینکه نوشیدن آب شنبلیله خیس شده در طول شب و همچنین جویدن دانه ها به افزایش وزن کمک می کند ماه و شما متوجه تفاوت برای افرادی که از دیابت رنج می برند

. دانه های شنبلیله به دلیل خواص ضد التهابی که دارند به بهبود هضم کمک می کنند و همچنین می توانند سوزش سر دل را تسکین دهند و همچنین به خلاص شدن از شر یبوست و کرم های روده کمک می کنند، زیرا مواد غنی از فیبر هستند.

شنبلیله حاوی ترکیبی به نام گالاکتومانان و پتاسیم است و این اجزا سطح فشار خون را کنترل می کنند که از فشار خون بالا جلوگیری می کند. علاوه بر این، بسیاری از مطالعات اخیر ثابت کرده اند که شنبلیله می تواند از شر کلسترول مضر خلاص شود و در عین حال سطح کلسترول مفید را در بدن حفظ کند.

دانه های شنبلیله به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارند می توانند به طور موثر درد مفاصل را تسکین دهند. دانه‌های شنبلیله یکی از غنی‌ترین منابع فیبر به حساب می‌آیند که به از بین بردن سموم انباشته‌شده در بدن، به‌ویژه در روده بزرگ کمک می‌کند، که برای جلوگیری از سرطان کشنده عمل می‌کند.

. دانه های شنبلیله حاوی گالاکتومانان است که یکی از اجزای فیبر است که به کاهش جذب قند در خون کمک می کند که از دیابت محافظت می کند.

همچنین نوشیدن آب شنبلیله به مدت یک ماه با معده خالی در صبح به حل شدن سریع سنگ ها کمک می کند و سلامت کلیه ها و مجاری ادراری را حفظ می کند.

یکی از خواص این گیاه دارویی، درمان بواسیر است. برای بهره‌مندی از این خواص ۲ قاشق‌چای‌خوری دانه‌های این گیاه دارویی را با معده خالی میل کنید. دانه‌های شنبلیله‌ مقدار زیادی فیبر در خود دارند که نه‌تنها بواسیر را درمان می‌کنند، بلکه به التیام التهاب ناشی از آن نیز کمک می‌کنند.

این گیاه دارویی باعث افزایش باروری در مردان و زنان می‌شود. اگر قصد باردارشدن دارید، دانه‌های این گیاه دارویی یک مکمل عالی هستند که می‌توانید در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

یک آزمایش که روی تاثیرات این گیاه دارویی در درمان بی‌خوابی صورت گرفته بود، نشان داد که درمان با این گیاه دارویی باعث بهبود ۷۵ درصدی بی خوابی در گروه تحت مطالعه نسبت به گروه پلاسیبو (دارونما) شد.

یکی از خواص این گیاه دارویی برای مردان کمک به افزایش سطح تستوسترون و تعداد اسپرم‌ها است. در یک مطالعه که در سال ۲۰۱۷ صورت گرفت، ۵۰ داوطلب مرد به مدت ۱۲ هفته عصاره تخم این گیاه دارویی را دریافت کردند. در آخر این آزمایش، حدود ۸۵ درصد از شرکت‌کنندگان افزایش تعداد اسپرم را تجربه کردند.

نتایج حاصل همچنین نشان می‌دهند که مصرف عصاره این گیاه دارویی به طور مداوم، می‌تواند هوشیاری ذهنی، خلق‌وخو و میل جنسی را بهبود بخشد.

این گیاه دارویی دارای ترکیبات ضدالتهابی و ضدباکتریایی به نام دیوسژنین است. دانه‌های شنبلیله به‌عنوان یک پاک‌کننده فوق‌العاده قوی برای پوست و درمان جوش صورت عمل می‌کنند. این گیاه دارویی پوست را آبرسانی می‌کند و از آن در برابر عفونت‌های قارچی (که می‌توانند سبب بروز جوش و سایر مشکلات پوستی شوند) محافظت می‌کند.

برخی از مطالعات خواص شنبلیله برای سرفه را تایید می‌کنند. در این روش باید دانه‌ها یا تخم این گیاه دارویی را قبل از مصرف در آب خیس کنید. زمانی که ۱ قاشق مرباخوری تخم شنبلیله‌ را با عسل و لیمو مخلوط کنید، این ترکیب شگفت‌انگیز می‌تواند در کاهش تب، سرفه، گلودرد و به‌طورکلی در بهبود علائم سرماخوردگی مفید باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: