واریزی جدید | واریزی جدید دولت

واریزی جدید 3 میلیون تومانی دولت به حساب سرپرستان خانوار | واریز اولین کمک معیشتی دولت جدید از امشب

آخرین اخبار از واریزی جدید دولت را در سرگرمی روز بخوانید.

کدخبر : 20502
سایت سرگرمی روز :

افزایش حق پرستاری افراد دارای معلولیت شدید تا حدود ۳ میلیون تومانمدیرکل دفتر بودجه و تلفیق منابع سازمان بهزیستی گفت: سال گذشته حق پرستاری معلولان ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود که این رقم در سال جاری به ۲ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان افزایش یافته است.

سعید ابراهیمی، با اشاره به ابلاغ رقم حق پرستاری و کمک هزینه پرداختی بهزیستی به مراکز غیردولتی در سال جاری، اظهار کرد: پیرو ابلاغ مصوبه هیأت وزیران در سال ۱۴۰۳ و بر اساس ماده ۷ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت، سازمان بهزیستی مکلف است با هدف حمایت از نگهداری و مراقبت افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید نیازمند و افراد دچار معلولیت‌های چندگانه نیازمند در خانواده پس از ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای به خانواده‌ها نسبت به پرداخت حق پرستاری یا مددکاری به سرپرست، همسر یا قیم این افراد اقدام یا خدمات مراقبتی و نگهداری از افراد دارای معلولیت را از طریق مراکز وابسته به خود یا حمایت از مراکز غیردولتی (خصوصی، تعاونی، خیریه و تشکل‌های مردم نهاد) ارائه کند.

وی در ادامه به تبصره یک ماده مذکور استناد کرد که بر اساس آن میزان کمک هزینه بابت پرداخت حق پرستاری یا مددکاری موضوع این ماده، متناسب با نوع و شدت معلولیت فرد دارای معلولیت، تعداد این افراد در هر خانواده و بر اساس هزینه‌های متعارف نگهداری و مراقبت از افراد دارای معلولیت و متناسب با تورم سالانه و میزان کمک هزینه پرداختی به مراکز غیردولتی هر ساله با در نظر گرفتن نرخ تمام شده خدمات و نرخ تورم سالانه توسط سازمان و با همکاری انجمن عالی مراکز غیردولتی توانبخشی، وزارت و سازمان برنامه و بودجه کشور تعیین و به تصویب هیأت وزیران می‌‌رسد.

مدیرکل دفتر بودجه و تلفیق منابع سازمان بهزیستی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی تعرفه‌ها در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، گفت: بر اساس مصوبه امسال، حق پرستاری و مددکاری مراکز به میزان ۴۰ درصد افزایش یافته است که با این احتساب، حق پرستاری مراکز شبانه‌روزی درجه یک از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان، حق پرستاری برای نگهداری افراد مجهول‌الهویه در مراکز شبانه‌روزی درجه یک از ۵ میلیون و ۴۰ هزار تومان به ۷ میلیون و ۵۶ هزار تومان افزایش می‌یابد.

ابراهیمی ادامه داد: حق پرستاری افرادی با بیماری‌ها و نیاز‌های خاص در مراکز از ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به ۷ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان و همچنین حق پرستاری مراکز روزانه به ازای هر فرد از ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان به ۳ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان، حق پرستاری افراد دارای اختلالات اتیسم به ازای هر فرد در مراکز روزانه از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی همچنین در خصوص حق پرستاری مربوط به خدمات تخصصی در منزل، گفت: برای افراد بهره‌مند از خدمات تخصصی توانبخشی در منزل، کمک هزینه به مبلغ یک میلیون و ۴۳۱ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر بودجه و تلفیق منابع سازمان بهزیستی در خصوص میزان حق پرستاری افراد دارای ضایعه نخاعی، معلولان شدید و خیلی شدید نیز تصریح کرد: در سال گذشته حق پرستاری این افراد ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود که این رقم در سال جاری به ۲ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان افزایش یافته است.

علی‌محمد قادری ۲۰ مردادماه در سفر به چهارمحال و بختیاری در دیدار با استاندار با اشاره به بحث تکافل و ظرفیت‌سازی اجتماعی در کشور، اظهار کرد: این موضوع از باب دستور رئیس جمهور شهید انجام شد، زیرا مردم نیازهای خود را از طریق مراجعه به ادارات دیگر پیگیری می‌کنند که این بار موضوع تکافل اجتماعی با هدف مراجعه‌محوری از سوی سازمان بهزیستی به سمت مردم انجام می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: در فاز اول این طرح ۱۰۰ نقطه هدف کشور مشخص و اکنون در بیست و هفتمین استان کشور که طی یک ماه اخیر به آن سفر کرده هستیم، به طوری‌که حدود ۵۰۰ نقطه هدف کشور مشمول این طرح به عنوان سکو و پلتفرم جدید سازمان پیگیری می‌شود.

قادری گفت: در این طرح تاکنون با حدود ۴۰ هزار نفر از مردم گفت‌وگو انجام شده که ظرف ۷۲ ساعت تا حداکثر یک هفته مباحثی که به تصویب می‌رسد محقق می‌شود و امروز نیز ظرف ۲۴ ساعت منابع ملی موردنیاز در اختیار استان قرار می‌گیرد.

وی جامعه هدف سازمان بهزیستی را ۷.۹ میلیون نفر بیان کرد و گفت: خوشبختانه مساله حق پرستاری به ویژه برای افراد دارای ضایعه نخاعی دایر است، در حقیقت اکنون در جای جای کشور  پشت نوبتی حق پرستاری برای افراد ضایعه نخاعی و دارای معلولیت نداریم.

در ادامه غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در این دولت به صورت مستمر حضور مدیران ملی را در استان شاهد بودیم.

وی افزود: باتوجه به تاکیدات رئیس جمهور شهید مبنی بر خدمات‌رسانی و توجه جدی به قشر معلول جامعه اقدامات خوبی در راستای افزایش تسهیلات اشتغال، مسکن، خدمات بهداشتی و ورزشی برداشته شده و به صورت جهشی اعتبارات بهزیستی افزایش یافته است‌.

حیدری بیان کرد: در استان کارها در حد توان دنبال می‌شود و اداره‌کل بهزیستی استان نیز در کمیسیون‌ها و کارگروه‌های مختلف فعال است و فرمانداران در شهرستان‌ها به صورت مرتب کارها را پیش می‌برند.

وی به ایجاد مراکز ماده ۱۶، افزایش میزان تسهیلات اشتغال، ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: از مباحث دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد توسعه مراکز جدید به ویژه مراکز شبانه‌روزی است، همچنین لازم است توجه ویژه‌ای به بحث افزایش مبلغ مستمری و به موقع پرداخت شدن آن صورت گیرد.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: سمن‌ها نیز در کنار دولت می‌توانند پشتیبان خوبی برای قشر آسیب‌پذیر جامعه باشند.

مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بحث مسکن، تصریح کرد: در طی ۱۸ سال گذشته سازمان بهزیستی تسهیل‌گری برای حدود ۱۴۲ هزار واحد مسکن مددجویان را انجام داد که در دولت سیزدهم ۵۰ هزار واحد مسکونی خریداری و یا ساخته شد و در اختیار مددجویان قرار گرفت، گرچه ۴۵ هزار واحد دیگر در دست ساخت است که این نشان می‌دهد بیش از ۳۰ درصد واحدهای ساخته شده برای مددجویان بهزیستی در دولت سیزدهم انجام شده است.

وی از افزایش میزان تسهیلات مسکن از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: تسهیلات تکلیفی این سازمان به منظور اشتغالزایی مددجویان از سه همت در ابتدای سال جاری به ۱۵ همت افزایش یافت که هر چه چهارمحال و بختیاری تسهیلات لازم داشته باشد ابلاغ خواهیم کرد، در حقیقت هیچ مددجوی پشت نوبت دریافت تسهیلات اشتغال در کشور نداریم.

قادری با اشاره به اینکه مراکز ماده ۱۶ که مربوط به معتادان متجاهر بوده از فعالیت این سازمان خارج شده است، تصریح کرد: این سازمان وظیفه توانمندسازی و باز پیوند به خانواده را برعهده دارد اگر فضایی در استان وجود دارد که شهرداری، سپاه و ... این مسئولیت را برعهده گیرد، سازمان بهزیستی وظیفه خود را انجام خواهد داد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: نگاه مبسوط شهید رئیسی به سازمان بهزیستی موجب شد که منابع این سازمان به بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان ترسیم شود و شاهد افزایش ۲۴۰ درصدی بودجه این سازمان طی سه سال گذشته بودیم.

به گفته قادری، چهارمحال و بختیاری ظرفیت ویژه‌ای دارد که وظیفه داریم توجه بسیار جدی به آن داشته باشیم.

محمدمهدی اصغری  در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، افزود: ۱۷مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان به عنوان روز خبرنگار در تقویم ملی ایران اسلامی نامگذاری شده است.

وی گفت: آگاهی بخشی و بصیرت افزایی توسط خبرنگاران موجب بهبود امور می‌شود.

اصغری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیشترین تعداد خانوار مستاجر مددجو استان سمنان در شاهرود ساکن هستند، ابراز کرد: از ابتدای سال تاکنون ۸۵۰ خانواده، کمک هزینه ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود ادامه داد: سه میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال نیز به منظور کمک اجاره بهای مسکن از محل کمک‌های مردمی اختصاص یافت.

وی از اختصاص بسته‌های حمایتی به مددجویان کمیته امداد زیر پوشش خبرداد و گفت: کمیته امداد خارج شدن از چتر حمایتی مددجویان زیر پوشش این نهاد مردمی را با برنامه‌ریزی مدون و هدفمند در راستای توانمندسازی خانواده‌ها در دستور کار دارد.

۷۳ میلیارد ریال کمک هزینه ودیعه مسکن به مددجویان شاهرود پرداخت شد

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۴۵ خانوار تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان هستند، افزود: ماهانه ۳۰ میلیارد ریال به مددجویان زیر پوشش با توجه به تعداد افراد هر خانواده مستمری پرداخت می‌شود.

اصغری با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۷ سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی به نوعروسان اهدا شد، اظهار کرد: چهار داماد نیز هدیه‌ای ۲۰۰ میلیون ریالی دریافت کردند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود ادامه داد: ۱۹۹ قلم کالای ضروری منزل از جمله فرش، اجاق‌گاز، کولر، پنکه، آبگرمکن، ماشین لباسشویی و جاروبرقی طی این بازه‌زمانی به خانواده‌های نیازمند از محل کمک‌های دولتی و خیران اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه امسال برای ۲۵۰ بیمار زیر پوشش سه میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شد، اظهار کرد: ۲۵۰ بیمار خاص صعب العلاج، سرطانی و ۵۵ سالمند زمین‌گیر تحت حمایت این نهاد هستند.

ساخت مسکن برای ۲۷۵ خانواده مددجویان کمیته امداد

وی گفت: ساخت منزل مسکونی برای ۲۷۵ خانوار شهری در طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار است که تا سال آینده آنها خانه‌دار می‌شوند.

وی از ساخت مسکن روستایی برای ۲۲ خانواده نیازمند تا پایان سال خبر داد و گفت: بنیادعلوی و بنیاد مسکن یک‌ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۵۰۰ میلیون ریال وام برای ساخت این واحدها اختصاص داده‌اند و سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه نیز توسط بنیاد مسکن به روستاییان زیر پوشش پرداخت می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود ادامه داد: برای تعمیر ۵۲ باب منزل مددجویان، هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شد و برای بازسازی این واحدها ۲۰۰میلیون ریال وام بلاعوض و ۳۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه پرداخت شد.

وی به بسته‌های حمایتی فرهنگی اشاره کرد و گفت: پنج میلیون تا ۱۰ میلیون ریال در سال برای تحصیل هر فرزند مددجو زیر پوشش هزینه می‌شود و همچنین پرداخت ۱۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون ریال در سال برای دانش‌آموزان نخبه در دستور کار است.

اصغری با اشاره به اینکه برای دانشجویان در هر ترم ۹ میلیون تا ۲۵ میلیون ریال پرداخت می‌شود، افزود: برای هر دانشجوی ارشد و دکترا ۵۰ میلیون ریال هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ۲۵ دوره آموزش گروهی و ۲۱۰ دوره آموزش چهره به چهره برای خانواده‌ها برگزار شد، اظهار کرد: در کانون کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرک البرز شاهرود ۱۶۰ دانش آموز زیر پوشش روزهای تابستانی فراغت از تحصیل خود را زیر نظر مربیان مجرب آموزش‌های رایانه، قرآن، زبان خارجی، برق ساختمان و خیاطی فرا می‌گیرند.

اصغری با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۳۵ خانواده از اردوهای تفریحی، آموزشی، زیارتی و فرهنگی بهره‌مند شدند، افزود: ۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون ریال وام برای آیین پیاده‌روی اربعین مددجویان اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح اکرام و محسنین، سه هزار و ۵۰۰ حامی برای ۱۳۵ یتیم و ۹۶۷ فرزند طلاق، بی‌سرپرست، زندانی و موارد خاص تحت حمایت کمیته امداد این شهر مبالغی را ماهانه پرداخت می‌کنند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود گفت: در راستای اجرای این طرح‌ها، خیران حامی ماهانه ۱۳ میلیون ریال برای هر یتیم و هفت میلیون ریال برای فرزندان محسنین به حساب شخصی آنها با شناسه فردی واریز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ مرکز نیکوکاری در شاهرود فعالیت دارند، افزود: از ابتدای سال تاکنون هفت میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال صدقه در این شهر جمع آوری شد که در زمینه درمان، خرید لوازم ضروری، اجاره مسکن، ساخت و تعمیرات هزینه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: