بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری/بالاخره دولت پزشکیان به داد بازنشستگان رسید | آغاز واریز باقی مانده همسان سازی حقوق بازنشستگان از فردا؟

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان این‌که تلاش می کنیم مشکلات مردم را کاهش دهیم، گفت: پرداخت پول گندم‌کاران و حقوق بازنشستگان در اولویت کار دولت قرار دارند.

کدخبر : 21048
سایت سرگرمی روز :

شهرام دبیری  با اشاره به آغاز کار فعالیت دولت چهاردهم تصریح کرد: از نمایندگان مجلس تقدیر و تشکر می‌کنم که به پیام وفاق ملی رئیس جمهور جواب مثبت دادند و به کل کابینه رأی مثبت دادند. امیدواریم دولت و مجلس با وفاق ملی و همکاری یکدیگر و همچنین با برنامه‌ریزی صحیح کارهای مثبتی برای پیشرفت کشور انجام دهند.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم مشکلات مردم را کاهش دهیم تا آنها از نزدیک نتیجه این تلاش‌ها را ببینند تا متوجه شوند کارهای خوبی برای آنها انجام شده است. ما بر اساس اسناد بالادستی امور کشور را به پیش می‌بریم البته برخی مسائل دارای اولویت هستند که تلاش داریم هرچه زودتر آنها را انجام دهیم از جمله پرداخت پول گندمکاران یا حقوق بازنشستگان که در اولویت کار دولت قرار دارند.

دبیری همچنین اظهار کرد: امیدواریم با فضای وفاق ملی که در کشور ایجاد شده، بتوانیم برای حل مشکلات اقتصادی مردم که در اولویت کاری دولت قرار دارند، اقدامات مناسبی انجام دهیم.

وی در پایان از زائرین اربعین حسینی خواست که برای موفقیت دولت و دولتمردان در انجام وظایف خود دعا کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت حق اولاد و حق عائله‌مندی بازنشستگان کشوری خویش‌فرما از بهمن ۱۴۰۱ تاکنون خبر داد.

جعفر امیرآبادی زاده گفت: با توجه به رای صادره هیات عمومی دیوان عدالت اداری مورخ ۴/۱۱/۱۴۰۲، مبنی بر اجرای ماده ۱۰۹ قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره های آن، در خصوص بازنشستگان کشوری که به صورت خویش‌فرمایی بازنشسته شده‌اند و با پیگیری‌های صورت گرفته ازسوی صندوق و نمایندگان خویش‌فرما، اعتبار لازم در مرداد ۱۴۰۳ توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تامین و به صندوق تخصیص داده شده است.

وی بیان کرد: بر این اساس، حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان کشوری خویش‌فرما از بهمن ۱۴۰۱ تاکنون محاسبه شده و امروز به حساب ایشان واریز شد.

به گفته وی، مقادیر یادشده بر اساس اطلاعات موجود از این افراد در صندوق محاسبه شده است.

امیرآبادی‌زاده خاطرنشان کرد: بازنشستگان کشوری که به‌صورت خویش‌فرمایی بازنشسته شده و اطلاعات خود را در صندوق بازنشستگی کشوری تکمیل نکرده‌اند، می توانند با مراجعه به مدیریت‌های استانی سراسر کشور، نسبت به تکمیل اطلاعات پرونده بازنشستگی خود اقدام نمایند تا پس از ارسال اطلاعات مربوط به حق عائله‌مندی و اولاد از دفاتر مدیریت استانی به اداره کل امور مالی در ستاد و ثبت در سامانه، با احراز شرایط، معوقات سنوات قبل ایشان (از بهمن ۱۴۰۱ تاکنون) کارسازی و به ایشان پرداخت شود.

همچنین به گفته رییس کانون عالی کارمندان بازنشسته مشمول قانون تامین اجتماعی،‌ تصویب فرمول ۹۰ درصدی بازنشستگان صندوق کشوری برای بازنشستگان مشمول قانون تأمین اجتماعی اشتباه است؛ چراکه حقوق بازنشستگان صندوق کشوری فقط در یک مرحله به میزان ۹۰درصد شاغل همتراز تعیین می‌شود، که معادل ۹۰ درصد همان حقوق سال آخر اشتغال خود شخص بازنشسته است. 

احمد میدری وزیر کار گفته بود:در امور بیمه‌ای اما، عدم کفایت مزایای بازنشستگی و فاصله دریافتی مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی با متوسط هزینه خانوار، عدم تعادل مالی بلندمدت صندوقهای بازنشستگی، کاهش نسبت پشتیبانی صندوق‌ها و کاهش نرخ باروری و تغییرات هرم جمعیتی که منجر به بحران سالمندی شده از جمله مسائل اصلی است که در این راستا وزیر رفاه، وصول بدهی‌های دولت به صندوق‌های بازنشستگی، تدوین «ضوابط سرمایه‌گذاری سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی» به‌منظور ارتقای ذخایر صندوق‌ها، حفظ حقوق و تعهدات بین‌­نسلی بیمه‌شدگان، تقویت حاکمیت شرکتی، شفافیت در امور سرمایه‌گذاری‌ها، سودآوری و کارآمدسازی سبد سرمایه‌گذاری‌ها، کاهش بنگاهداری را از جمله راه‌حل‌های رفع این چالش‌ها بداند.

از نظر وی همچنین تغییر رویکرد به سمت سرمایه‌گذاری‌های بورسی، واگذاری سهام مدیریتی یا کنترلی صندوق‌های بازنشستگی و شرکتهای تحت مالکیت، ساماندهی معافیت‌های بیمه‌­ای و ساماندهی اقشار تحت ­پوشش بیمه‌ای مشمول کمک دولت، معافیت‌های کامل بیمه‌ای در مورد بیمه‌شدگان بدون کارفرما در سازمان تأمین اجتماعی، برقراری عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز، متناسب‌­سازی مستمری بازنشستگان غیرحداقل بگیر به‌نحوی که در پایان سال سوم برنامه هفتم، نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد همان سال، با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری، متناسب شود و متناسب­‌سازی پرداختی مستمری بازنشستگی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بر اساس محاسبات بیمه‌ای و در چارچوب بندهای (۳) و (۴) سیاستهای کلی تأمین اجتماعی نیز از جمله راه‌حل‌های این چالش‌ها به شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: