فروش فوری ایران خودرو | قرعه کشی ایران خودرو

دور جدید فروش فوری ایران خودرو با محصول جدید | شاسی بلند جدید ایران خودرو از راه رسید

ایران‌خودرو قصد دارد محصول دیگری از گروه هایما به نام ۶P را به بازار بیاورد.

کدخبر : 21473
سایت سرگرمی روز :

 پس از ورود محصولاتی مانند هایما S۷، S۵، ۸S و ۷X این بار نوبت به ورود شاسی‌بلند دیگری به نام ۶P رسیده است. هایما ۶P قرار بود مدت‌ها قبل به ایران بیاید که ظاهراً ورود آن به بازار لغو شد، اما حالا دوباره این خودرو در کشور دیده شده و احتمال حضور آن بیشتر شده است.

همان‌طور که به نظر می‌رسد، هایما ۶P از پلتفرم مشترکی با مدل S۵ بهره می‌برد؛ این بدین معنی است که ما در اصل با نسل دوم و نسخه هیبریدی هایما S۵ که چند سالی است در ایران‌خودرو تولید می‌شود مواجه هستیم.

طراحی ۶P به‌طورکلی نسبت به S۵ تغییر یافته و چهره‌ای مدرن‌تر و تهاجمی‌تر به خود گرفته است. به رسم بسیاری از خودروهای چینی حاضر در بازار، در نمای جلویی با چراغ‌های دوتایی روبه‌رو هستیم. اطراف جلوپنجره بزرگ این خودرو رنگ آبی دیده می‌شود که تأکیدی بر هیبریدی بودن آن است.

نمای جانبی به‌جز تغییراتی کوچک، تفاوتی با هایما S۵ ندارد. در قسمت پشتی طراحی چراغ‌ها بومرنگ شکل شده و با نمای جلویی هماهنگی دارد.

کابین ۶P با یک طراحی محافظه‌کارانه همراه شده و برخلاف بسیاری از خودروهای بازار، تمرکز این بخش بیشتر بر چیزی غیر از یک نمایشگر بزرگ است.

استارت و ورود بدون کلید، سنسور نور و باران، نمایشگر کیلومتر شمار، نمایشگر مرکزی اطلاعات-سرگرمی، دوربین عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، کروز کنترل، رادار پارک جلو و عقب، دستیار ترمز و سیستم کمکی حرکت در سربالایی و... از جمله امکانات شاخص هایما ۶P هستند.

قوای محرکه این خودرو متشکل از یک موتور ۱٫۲ لیتری توربو سه سیلندر و یک موتور برقی است که در مجموع ۱۴۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۴ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی تولیدی این خودرو توسط یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به محور جلو منتقل می‌شود.

باتری لیتیوم یونی هایما قادر به تولید انرژی برای پیمودن مسافت ۸۰ کیلومتری در حالت صرفاً الکتریکی است. شتاب صفر تا صد هایما ۶P حدود ۷ ثانیه اعلام شده است.

برخلاف بسیاری از کراس‌اورهای چینی، طراحی عقب هایما ۶P به خوبی انجام شده و بسیار بهتر از هایما S5 دیده می‌شود. برآمدگی درپوش صندوق و حجم‌دهی بدنه در پشت خودرو، جذاب به نظر می‌رسد. طراحی چراغ‌ها با الهام از بیوک نیز نسبت رقبای ساخت چین، چشم‌گیر است؛ هرچند که ادوات پلاستیک سپر عقب مثل دیگر زوایای خودرو، ارزش اقتصادی ۶P را کاهش می‌دهند.

در مجموع، می‌توان طراحی کراس‌اور پلاگین هیبرید هایما را به عنوان یک خودروی چینی ارزان‌قیمت، متوسط و عامه‌پسند توصیف کرد. این مدل با ابعاد ۴,۳۵۸  و۱,۸۲۳  و ۱,۶۳۰ میلی‌متر برای طول و عرض و ارتفاع تولید می‌شود؛ درحالی‌که فاصله محوری ۲,۵۳۰  میلی‌متر دارد.   طول بدنه و فاصله محورهای ۶P نسبت به S5 حدود ۱۰ سانتی‌متر بیشتر است.

نمایشگر ۱۰ اینچ و سه خروجی هوا در وسط داشبور، هایما ۶P را بسیار متفاوت از S5 نشان می‌دهد اما همچنان، دارای ناهماهنگی در طراحی داخلی است. ادوات مختلف در کابین، ابعاد متناسب با یکدیگر ندارند؛ به طوری که بعضی اجزا بزرگ و برخی کوچک دیده می‌شوند.

طراحی فرمان و تودری با حالت دو رنگ، حس خوبی به راننده هایما ۶P می‌دهد. برای پنل سرعت سنج و دور موتور، سیستم ساده عقربه‌ای وجود دارد اما نسخه آپشنال با نمایشگر دیجیتال نیز ساخته شده است. علاوه‌بر ظاهر جذاب صندلی‌ها، کلیدهای گردان بین صندلی‌های جلو و کنسول میانی نیز، طراحی قابل قبول دارند.

هایما ۶P برای سرنشینان عقب، راحتی بیشتر نسبت به S5 فراهم می‌کند. پشت صندلی‌های ردیف دوم نیز، حدود ۵۰۰ لیتر فضای حمل بار وجود دارد که برای یک کراس‌اور کوچک، راضی‌کننده است.

مهم‌ترین نکته مثبت هایما ۶P استفاده از پیشرانه پلاگین هیبرید با میانگین مصرف بنزین، کمتر از ۱/۵ لیتر است. این شرایط، به لطف موتور سه سیلندر ۱/۲ لیتر توربوشارژ و باتری ۱۷/۷ کیلووات ساعتی برای قوای محرک برقی فراهم می‌شود. هاما ۶P در مجموع، ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. بنابر اعلام شرکت سازنده، این خودروی ۱۷۲۰ کیلوگرمی در زمان ۷/۵ تا ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و صرفا دیفرانسیل جلو است.

هیما ۶P پلاگین هیبرید در کشور سازنده، ۲۲ تا ۲۴ هزار دلار قیمت دارد. چنانچه تخفیف مالیاتی برای این محصول منظور نشود و عوارض گمرکی مشابه خودروهای تمام بنزینی داشته باشد، هزینه خرید ۶P در بازار ایران، ۲/۲ تا ۲/۵ میلیارد تومان خواهد بود.

 

منبع: خبرآنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: