بازنشستگان | حقوق بازنشستگان

فوری/اضافه شدن مبلغ جدید به حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از این ماه | واریز حق مناطق جنگی به بازنشستگان این گروه

موضوع متناسب سازی منتظر تصویب لایحه دولت در مجلس شورای اسلامی است و معطل مانده که انتظار داریم هرچه سریعتر این لایحه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد تا احکام متناسب سازی در اسرع وقت صادر گردد.

کدخبر : 21846
سایت سرگرمی روز :

درمان بازنشستگان تامین اجتماعی باید بر اساس قانون الزام و ماده ۵۴ از صفر تا ۱۰۰ رایگان باشد اما با گذشت بیش از ۳۰ سال این قانون اجرایی نگردیده و همچنان بازنشستگان هزینه های درمانی را از جیب خود پرداخت می‌کنند.

عبدالحمید عبائی حسنی رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان ومستمری تامین اجتماعی استان خوزستان و بازرس کانون عالی کشور با سید محسن موسوی زاده نماینده مردم شریف اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در محل مجلس شورای اسلامی دیدار و در خصوص مطالبات و خواسته‌های بازنشستگان تامین اجتماعی استان خوزستان به بحث و تبادل نظر پرداختند

 در این دیدار عبائی ضمن برشمردن مشکلات و دغدغه‌های بازنشستگان تامین اجتماعی استان خوزستان اظهار داشت:

مهمترین مشکل بازنشستگان تامین اجتماعی استان خوزستان معیشت و درمان آنهاست. از ۲۴۵ هزار بازنشسته تامین اجتماعی استان خوزستان ۷۰ درصد حداقل بگیرند،عدم تحقق مطالبات آنان و لاینحل ماندن مشکلات درمانی نارضایتی‌های زیادی در جامعه بازنشسته ایجاد نموده است که انتظار ما از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از جمله نمایندگان استان خوزستان و جنابعالی که نماینده اهواز حمیدیه کارون و باوی و در مرکز استان هستید بسیار بالاست.

وی خاطر نشان کرد: در موضوع اجرای همسان سازی برنامه هفتم توسعه قرار بود ۴۰ درصد این متناسب سازی سال اول برنامه هفتم به بازنشستگان پرداخت گردد اما متاسفانه با گذشت ۶ ماه از سال هنوز در هاله‌ای از ابهام است و نه تنها احکام آن صادر نگردید بلکه معوقات آن هم به فراموشی سپرده شد.

موضوع دیگری که بازنشستگان را زجر می‌دهد تبعیض ناروا در صندوق‌های بازنشستگی لشکری، کشوری نسبت به تامین اجتماعی است همان گونه که استحضار دارید در ماه گذشته یک میلیون تومان علی الحساب متناسب سازی به بازنشستگان کشوری و لشکری پرداخت گردیده اما هنوز به جامعه بازنشسته تامین اجتماعی پرداخت نگردیده است که به نوعی تبعیض و دوگانگی در تخصیص اعتبارات بوده و برخلاف عدالت اجتماعی است.

وی گفت: حق جنگی و بدی آب و هوای بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستانی که مربوط به برنامه ششم توسعه است متاسفانه آن هم به گوش فراموشی سپرده شد که این مزایا حق مسلم بازنشستگان ساکن شهرهای درگیر با جنگ در استان خوزستان است که ما در این خصوص صدها جلسه و مکاتبه با مسئولان در مجلس شورای اسلامی و دولت ازطریق کانون بازنشستگان استان خوزستان انجام دادیم اما هیچ گونه نتیجه ای حاصل نگردیده است.

عبایی اظهار داشت: سالیانه افزایش حقوق ما که باید بر اساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی که سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص تامین اجتماعی است صورت نمی‌گیرد و همواره تورم دو برابر افزایش حقوق است.

در سال جاری تورم به مرز ۶۰ درصد هم رسید اما افزایش حقوق سالیانه ۲۲ درصد برای سایر سطوح و ۳۵ درصد برای حداقل بگیران در نظر گرفته شد که فاصله زیادی با میزان تورم و افزایش قیمت‌ها داشت.

این فعال بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: درمان بازنشستگان تامین اجتماعی باید بر اساس قانون الزام و ماده ۵۴ از صفر تا ۱۰۰ رایگان باشد اما با گذشت بیش از ۳۰ سال این قانون اجرایی نگردیده و همچنان بازنشستگان هزینه های درمانی را از جیب خود پرداخت می‌کنند.

او گفت: جهت استحضار شما موضوع متناسب سازی منتظر تصویب لایحه دولت در مجلس شورای اسلامی است و معطل مانده که انتظار داریم هرچه سریعتر این لایحه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد تا احکام متناسب سازی در اسرع وقت صادر گردد.

وی با بیان این که جامعه بازنشسته تامین اجتماعی در تمام انتخابات‌ها چه مجلس شورای اسلامی و چه ریاست جمهوری حضور فعال و حداکثری داشته اندو همچنان برای عزت و استحکام نظام در صحنه حضور دارند، گفت: توقع این است که برای رفع مشکلات آنها و تحقق مطالباتشان از طریق مجلس شورای اسلامی و دولت محترم چاره اندیشی و اقدامات فوری و تاثیرگذار صورت گیرد.

در این دیدار سید محسن موسوی زاده نیز اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مجلس دوازدهم رسیدگی به مشکلات اقشار مختلف مردم از جمله بازنشستگان محترم می‌باشد و اینجانب نیز تمام تلاش خود را به کار خواهم بست تا مطالباتی که عرض کردید محقق گردد.

او گفت: در راستای توجه به قشر حداقل بگیر با تصویب لایحه دولت در مجلس شورای اسلامی مشکل این قشر آسیب پذیر مرتفع خواهد گردید و ما نمایندگان متعهدیم که برنامه هفتم توسعه که سند چشم انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است به دقت اجرا و عملیاتی گردد .

وی گفت: بازنشستگان از سرمایه‌های اجتماعی نظام هستند و همه ما باید تلاش کنیم تا رضایت آنان را در ابعاد مختلف جلب نماییم .

موسوی اظهار داشت: جلسات نمایندگان با کانون‌های بازنشستگان تامین اجتماعی باید ادامه پیدا کند و در این جلسات مطالبات بازنشستگان مطرح گردیده و برای حل آنها اقدامات کوتاه مدت و سریع به عمل آید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ن ا
    0

    سلام این اضافه شدن حق مناطق جنگی فقط مخصوص آقایان است یا به مرد وزن تأمین اجتماعی تعلق می‌گیرد

  • محسن
    0

    مناطق جنگی غرب کشور را چر نمیدن ما درجنگ ۸ساله نبودیم