فوری/سنگ تمام وزیر کار برای بازنشستگان تامین اجتماعی | واریز مبلغ سه ماهه دوم متناسب سازی به بازنشستگان تامین اجتماعی از امشب

مهرداد بائوج لاهوتی نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درخصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفته: در کمیسیون بودجه، با حضور نمایندگان سازمان برنامه، موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به‌طور دقیق بررسی شد. از نظر منابع مالی، این موضوع کاملاً تأمین شده است.

کدخبر : 22426
سایت سرگرمی روز :

مهرداد بائوج لاهوتی نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درخصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفته: در کمیسیون بودجه، با حضور نمایندگان سازمان برنامه، موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به‌طور دقیق بررسی شد. از نظر منابع مالی، این موضوع کاملاً تأمین شده است.

لاهوتی گفت: یک واحد درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه شده و از ۹ درصد به ۱۰ درصد رسیده است که ۵۰ هزار میلیارد تومان از این درآمد به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داده شده است.

نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات اظهار داشته است: دولت برای اطمینان از اجرای این طرح، یک میلیون تومان به‌صورت علی‌الحساب به حساب بازنشستگان واریز کرده است تا از هرگونه بی‌اعتمادی جلوگیری شود.

نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات بیان کرد: با این حال، سازمان برنامه معتقد است که در اجرای این طرح بی‌عدالتی‌هایی وجود دارد. قرار شد جلسات با سازمان برنامه ادامه پیدا کند تا این بی‌عدالتی‌ها رفع شود.

علی دهقان کیا رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران درباره این اظهارات لاهوتی گفت:  خرج که از کیسه میهمان بود حاتم طائی شدن آسان بود. از جیب بازنشستگان تأمین اجتماعی برای متناسب بازنشستگان کشوری و لشکری بودجه تعیین می کنند اما خود ما هنوز در ماه هفتم سال هستیم و بلا تکلیف در اجرای متناسب سازی حقوقها.

این مقام بازنشستگان تأمین اجتماعی با اشاره به مواد ۴۱ قانون کار و ۱۱۱ و ۹۶ قانون تأمین اجتماعی گفت: اگر این قوانین درست اجرا می شد شاهد مشکلات فعلی برای بازنشستگان تامین اجتماعی نبودیم.

او خاطر نشان کرد: مبلغ سه ماهه دوم متناسب سازی به بازنشستگان کشوری و لشکری پرداخت شده اما دریغ از پرداخت به بازنشستگان تأمین اجتماعی! آیا معنای اعتماد این است؟

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران با اشاره به اظهارات لاهوتی درباره بی عدالتی در متناسب سازی حقوق ها گفت: قانون صراحت دارد که به نسبت حق بیمه های پرداخت شده متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام شود چرا که تأمین اجتماعی کمیته امداد و بهزیستی نیست و ایران هم کشور کمونیستی نیست.

دهقان کیا خطاب به لاهوتی اظهار داشت: لطفا عدالت را برای ما معنی کنید؟چرا که گویا تراوشات ذهنی شما با قانون کشور تناقض دارد.

این مقام بازنشستگان تأمین اجتماعی با بیان این که تا چند روز پیش لایحه دو فوریتی مناسب سازی حقوق بازنشستگان در صحن علنی مجلس طرح نشده است، خاطر نشان کرد: از وزیر دلسوز کار درخواست داریم به موضوع رسیدگی کند چرا که تبعیض ها در متناسب سازی حقوق بازنشستگان جسم و روح بازنشستگان تأمین اجتماعی را آزار می دهد.

او گفت: هر روزه در کانون ها صحبت های تند بازنشستگان را می شنویم ولی از این به بعد مجبور خواهیم بود بازنشستگان را به سوی مسولان هدایت کنیم که جواب آنان را بدهند.

وزیرتعاون،کار ورفاه اجتماعی نیز با بیان این که متناسب سازی حقوق بازنشستگان قانون است،گفت: امیدواریم باتصویب لایحه دو فوریتی دولت در مجلس زمینه اجرای متناسب سازی فراهم شود.

دکترمیدری: امیدواریم باتصویب لایحه دو فوریتی دولت در مجلس زمینه اجرای متناسب‌سازی فراهم شود.

طرح مستقیم مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی

 اعضای هیات مدیره و بازرسان کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور در جلسه ای با دکتر احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، مطالبات بازنشستگان را با وی مطرح کردند.

 در این جلسه اعضای هیات مدیره و بازرسان کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور ضمن تبریک هفته وحدت به دکتر میدری خواستار اجرای کامل مواد54 و96  قانون تامین اجتماعی ،اجرای متناسب حقوق بارنشستگان ومستمری بگیران، پرداخت یک میلیون تومان بابت متناسب سازی، پیگیری برای تصویب لایحه دو فوریتی متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در مجلس و پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان شدند.

همچنین اعضای هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور با بیان این که حق بیمه عمر و بیمه تکمیلی بازنشستگان با وجود کسر از حقوق آنان ماه‌هاست که به شرکت‌های بیمه گر پرداخت نشده است، خاطر نشان کردند: پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی به خصوص مصوبه ۱۳۰ همتی مجلس برای سال جاری مهم است برای همین از جنابعالی (وزیرتعاون کارورفاه اجتماعی) درخواست محقق شدن آنرا داریم.

وزیرتعاون،کار ورفاه اجتماعی نیز با بیان این که متناسب سازی حقوق بازنشستگان قانون است،گفت: امیدواریم باتصویب لایحه دو فوریتی دولت در مجلس زمینه اجرای متناسب سازی فراهم شود.

دکترمیدری اظهارداشت: تمام تلاش خودرا برای حل مشکلات بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی درکنارکانون عالی کارگران بازنشسته کشور بکارخواهیم گرفت.

وی خاطر نشان کرد: چالش های پیش روی صندوق های بازنشستگی مشکل جدی کشوراست که با همفکری همه بخصوص دولت ومجلس بایستی حل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: