این نشونه ها تو خونه خبر از حضور روح میده

خرافات مربوط به پیدا کردن شمع خاموش در فرهنگ‌های مختلف وجود دارد.

کدخبر : 22499
سایت سرگرمی روز :

برخی از این باور‌ها به موضوعات مرتبط با مرگ، ارواح و هشدار‌های ماورایی اشاره دارند.

 در زیر به برخی از مهم‌ترین خرافات رایج در این زمینه اشاره می‌کنیم:

نشانه مرگ یا حضور ارواح: در برخی فرهنگ‌ها، اگر فردی شمع خاموشی پیدا کند، این اتفاق به عنوان نشانه‌ای از حضور ارواح یا حتی نزدیک شدن مرگ تلقی می‌شود.

خاموش بودن شمع که به طور ناگهانی یا غیرمنتظره است، ممکن است به عنوان هشدار یا پیامی از دنیای دیگر تفسیر شود.

 اتصال به دنیای مردگان: شمع در بسیاری از آیین‌ها نماد نور و زندگی است، بنابراین خاموش بودن آن می‌تواند به معنای قطع اتصال به دنیای مردگان باشد.

برخی معتقدند که پیدا کردن شمع خاموش نشانه‌ای از قطع انرژی یا ارتباط با شخصی که درگذشته است می‌باشد. نشانگر شکسته شدن عهد: در فرهنگ‌هایی، اگر کسی شمع خاموشی پیدا کند، ممکن است به معنای این باشد که عهدی یا تعهدی شکسته شده است.

شمع خاموش ممکن است به عنوان نمادی از پایان یا شکست یک قول یا رابطه تلقی شود. هشداری از بدشانسی: در برخی باورها، شمع خاموش نشانه‌ای از بدشانسی در آینده تلقی می‌شود.

کسانی که به این خرافات معتقد هستند، باور دارند که یافتن شمع خاموش ممکن است نشانگر وقوع حوادث ناخوشایند یا شکست‌های شخصی در آینده نزدیک باشد.

این باور‌ها بسته به فرهنگ و سنت هر جامعه متفاوت است و همواره تحت تاثیر عوامل محلی و مذهبی قرار دارد.

بعضی از افرادی که اجنه و شیاطین ساکن خانه آن‌ها هستند همیشه صدا‌های عجیب و غریبی را می‌شنوند که منبع آن‌ها مشخص و قابل شناسایی نیست. مثلا صدای جیغ زدن و فریاد یک نفر، صدای گریه یا خنده، موسیقی و آواز، صدای شکستن شیشه یا افتادن ظروف، صدای همهمه و یا صدای پچ پچ دو نفر بایکدیگر و صدا‌های مشابه دیگری که افراد ساکن در خانه آن‌ها را می‌شنوند. بعضی‌ها معتقدند اجنه و شیاطین به این دلیل این صدا‌ها را بوجود می‌آورند تا مارا متوجه حضور خود کرده و بگویند ما هستیم و حضور داریم.

گاهی هم پیش آمده این موجودات ما را به اسم خودمان نیز صدا میزنند، مثلا زن در آشپزخانه مشغول پخت و پز است که یک نفر او را به اسم کوچکش صدا میزند، ولی وقتی برمیگردد و دنبال منبع صدا میگردد کسی را نمی‌یابد. گاهی این صدا از طرف اعضای خانواده نیز شنیده می‌شود، مثلا کسی مارا با لحن و تن صدای همسرمان صدا می‌زند، اما وقتی از او می‌پرسیم تو منو صدا کردی و یا کاری داشتی؟ همسر ما در کمال تعجب می‌گوید من اصلا تورو صدا نکردم، لابد خیالاتی شدی!

وجود این نوع صدا‌ها و اینکه آیا واقعی هستند یا ما خیالاتی می‌شویم، دانشمندان و محققان را بر این داشت تا راز این صدا‌ها را کشف کنند. بر همین اساس پدیده‌ای بنام EVP یا همان پدیده صدا‌های الکترونیکی’ [Electronic Voices Phenomena]بر سر زبان‌ها افتاد. در این نوع پدیده، دستگاهی طراحی شد که قادر بود صدا‌هایی با فرکانس خیلی پایین را ضبط کند. اکثر افرادی که در این کار تحقیق و تفحص کردند اعلام داشتند که توانسته اند صدای ارواح مردگان را با این دستگاه ضبط کنند!

اما خیلی به ندرت پیش می‌آید که این صدا‌های ضبط شده مفهوم داشته باشند یا معنی و ترجمه شوند. شاید در صد سال اخیر از بین صد‌ها هزار صدای ماورایی ضبط شده، تنها یکی دو جمله معنی و مفهوم داشت و ترجمه شد. دانشمندان و محققان زیادی از جمله ادیسون در این باره اظهار نظر کرده اند. همچنین دستگاه‌های مختلف زیادی که صدا‌های ماورا الطبیعه را ضبط می‌کنند ساخته شد و به تبع آن، کتاب، فیلم‌های داستانی و مستند‌های زیادی نیز در این باره نوشته و ساخته شدند.

تغییرات غیر عادی در دمای منزل:

گاهی در یک خانه مشاهده می‌شود گوشه‌هایی از منزل سردتر از سایر جا‌ها است یا اینکه دمای یک اتاق از سایر اتاق‌ها سردتر است. گاهی نیز شخص احساس می‌کند بدون علت و به یکباره دمای اطرافش تغییر می‌کند، مثلا یکدفعه سردش می‌شود. با توجه به اینکه جن نوعی انرژی است هر جا که حاضر شود انرژی مکانیکی موجود در آنجا را جذب می‌کند پس وقتی انرژی گرمایی را با حضورش جذب می‌کند، دمای هوای آنجا کم شده و شخص احساس سرما می‌کند یا بالعکس.

 تغییرات غیر عادی در برق و روشنایی منزل:

در بعضی از خانه‌هایی که اجنه و شیاطین در آنجا زندگی می‌کنند، روشنایی منزل و کار کردن وسایل الکترونیکی، طبیعی و عادی نخواهد بود. سوختن بی دلیل و مستمر لامپ‌ها و یا روشن و خاموش شدن سریع آنها، سوختن وسایل منزل علی رغم نو یا تازه تعمیر بودنشان از جمله‌ی این علایم هستند. گاهی نیز مشاهده شده مثلا هنگام خروج از منزل لامپ‌ها را خاموش می‌کنیم، ولی وقتی برمی‌گردیم می‌بینیم لامپ‌ها روشن هستند یا بالعکس، گاهی از خاموش بودن تلویزیون یا یک وسیله برقی اطمینان داشتیم، ولی وقتی به خانه برمی‌گردیم می‌بینیم تلویزیون روشن است.

احساس لمس شدن یا ضربه‌های فیزیکی

در حالت‌های خیلی شدیدی که جادو نیز در منزل باشد، افراد ساکن در منزل احساس می‌کنند توسط افرادی لمس می‌شوند، ولی نمی‌دانند چه کسی آن‌ها را لمس کرده است. به عنوان مثال احساس میکنیم یک نفر دست ما را می‌گیرد و فشار می‌دهد حتی اثر انگشتانش روی دست ما نیز میماند یا دراز کشیده ایم حس می‌کنیم کسی پای ما را له می‌کند. یک نفر مشت یا سیلی محکمی به صورت ما می‌زند طوری که اثر آن روی صورت ما تا چند دقیقه نمایان می‌شود. یا اینکه صبح وقتی از خواب بیدار می‌شویم روی بدن کبودی مشاهده میکنیم. این‌ها از علائم وجود جن در خانه است.

نکته: هر نوع احساس لمس شدن از علائم جن در خانه نیست. بعضی‌ها حس میکنند کسی جسمشان را نوازش می‌کند یا دست در موهایشان می‌کشد، این احساس اگر تکرار شود نشان از وجود موجودات ماورایی است، اما اگر تنها یکبار رخ داده باشد لازم نیست آن را جدی بگیریم. در حالت‌های خیلی نادر اشخاص بعد از این ضربه‌ها [چه در خواب و چه در بیداری]روی جسم خود خراش و زخم نیز مشاهده می‌کنند. این حالت‌ها حتی اگر یکبار هم رخ داده باشد باید آن‌ها را جدی گرفت و دنبال درمان معنوی رفت.

تغییرات ناگهانی در اخلاق و رفتار

اگر اجنه و شیاطین ساکن در منزل از نوع خبیث و پلید باشند، افراد ساکن در آن خانه دچار تغییرات ناگهانی در رفتار و برخورد می‌شوند. مثلا همسر یا پدر خانواده به یکباره از کوره در رفته، عصبانی شده و شروع به داد و بیداد کردن می‌کند. یا دختر خانواده بلافاصله بعد از خنده و شادی دچار غم می‌شود. کودکان به جان همدیگر می‌افتند یا مادر بچه خود را به باد کتک می‌گیرد. شیاطین در اکثر این نوع خانه‌ها بنابر طبیعت پلیدشان با تحریک و دو به هم زنی بین اعضای خانواده سعی در فروپاشی و بر هم زدن آرامش خانواده را دارند.

دیدن شبح و سایه‌های سیاه

این علامت از بارزترین علائم وجود جن در خانه هاست. معمولا اجنه‌هایی که مدت زیادی در یک خانه ساکن باشند با ظاهر کردن خود یا عبور به شکل یک سایه از پشت سر یا مقابل اعضای خانه، قصد خودنمایی دارند. در حالت‌های پیشرفته و از نوع جادو در منزل، گاهی اجنه و شیاطین خود را به شکل پدر یا مادر برای چند ثانیه ظاهر میکنند! یا به شکل توده‌ای از دود در گوشه‌ای از خانه مشاهده می‌شوند.

گاهی بصورت کودکانی که دارند در خانه بازی میکنند یا مردی سیاه پوش با قامتی خمیده و همچنین دختری که دارد لبخند میزند نیز دیده می‌شوند. البته این نوع ظاهر شدن فقط برای چند ثانیه است و به محض مشاهده شدن پنهان می‌شوند، ولی بهتر است مساله جدی گرفته شده و به دنبال درمان معنوی رفت.

از دیگر نشانه‌ها و علائم جن در خانه که به ما میگوید اجنه و شیاطین ساکن منزل ما هستند، وجود خط و نوشته‌های نامفهوم روی کاغذ، بخار شیشه، ظروف و یا بر روی در و دیوار خانه است. یا اینکه جای دست یا اثر و رد پایی ناشناخته غیر از ردپای انسان و حیوان روی سطوح و پشت بام‌ها مشاهده کنیم. شاید هدف این موجودات از دادن این نشانه‌ها این که به ما بگویند آن‌ها در این مکان حضور دارند و آن‌ها صاحب اصلی و قدیمی این مکان هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: