بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری/بارگذاری دوباره احکام جدید بازنشستگان با معوقات اولاد و عائله مندی | پرداخت مابه التفاوت 6 ماهه اول سال همسان سازی به صورت جداگانه

آخرین اخبار در رابطه با همسان سازی حقوق بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

کدخبر : 23095
سایت سرگرمی روز :

 رضا فیضی، معاون امور فنی و بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به جزییات اجرای طرح پرداخت متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: در اجرای بند چهارم تصویب‌نامه هیئت وزیران در ارتباط با صدور احکام بازنشستگی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان برنامه و بودجه و و سازمان اداری استخدامی موظف بودند جدول‌های مربوط به صدور را تهیه کنند و در اختیار صندوق بازنشستگی قرار دهند که صندوق نسبت به صدور احکام اقدام کند.

وی گفت: ما بر اساس جدول‌های ابلاغی سازمان اداری استخدامی و برنامه و بودجه، احکام را صادر و بر روی سایت قرار دادیم که این احکام در حال حاضر قابل مشاهده هستند و بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق از درجات حکم بازنشستگی خودشان مطلع شوند.

فیضی افزود: همزمان محاسبات مربوط به حقوق بازنشستگان و تفاوت ناشی از اعمال متناسب سازی را انجام دادیم که به حساب ان‌ها پرداخت کردیم.

معاون امور فنی و بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه با این متناسب سازی، حقوق بازنشستگان حداقل یک میلیون و حداکثر ۵ میلیون و چهار صد هزار تومن، افزایش پیدا کرده است، گفت: بحث پرداخت علی الحساب منتفی شده، و با تایید هیات وزیران، پرداخت‌های یک میلیون تومانی به عنوان حداقل پرداخت حقوق بازنشستگان محاسبه شده است. 

وی در در ادامه گفت: در حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به بازنشستگان ۹ میلیون تومان است و در بودجه پیش بینی شده است که سال آینده حداقل حقوق بازنشستگان به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد.

رضا فیضی، با اشاره به اینکه به هیچ عنوان ما کاهش در پرداخت حقوق نداشتیم، اظهار کرد: علت کاهش دریافتی برخی از بازنشستگان بارگزاری نشدن اطلاعات مربوط به حق اولاد و عائله مندی آن‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه در سایت بازنشستگی است که با این بارگزاری، معوقات در ماه جاری پرداخت خواهد شد.

وی افزود: همچنین معوقات ۶ ماهه بازنشستگان در ماه آینده پرداخت خواهد شد.

معاون امور فنی و بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه ما طبق قانون باید ۹۰ درصد حقوق یک شاغل را به یک بازنشسته پرداخت کنیم، افزود: اطلاعات بازنشستگان را، دستگاه‌های متولی در اختیار دارند که سازمان اداری استخدامی، اطلاعات مربوط به حقوق شاغلین را گرفته و ۹۰ درصد آنان را شناسایی و امتیاز بندی و ما ۴۰ درصد ما به تفاوت دریافتی آن‌ها با بازنشستگان پرداخت کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش به صورت میانگین یک میلیون و ۶۶۰ هزار تومن، افزایش پیدا کرده است.

احکام جدید همسان‌سازی در سایت صندوق بازنشستگی کشوری و سامانه صبا بارگذاری شده است؛ بازنشستگان کشوری می‌توانند با وارد کردن سه گزینه (کد ملی و دفتر کل و شماره حساب بانک صادرات) احکام همسان سازی خود را مشاهده و یا دریافت نمائید.

با این حال تعدادی از بازنشستگان می‌گویند: از شب گذشته تا کنون نتوانسته‌اند این احکام را دریافت کنند و هرچه تلاش کرده‌اند با قطعی یا خطای سایت روبرو شده‌اند؛ پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که ترافیک سنگین و تقاضای بالای بازنشستگان برای ورود به سایت و دریافت احکام، سامانه صبا را با اختلال مواجه کرده است.

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: با توجه به ابلاغ قانون برنامه هفتم در سال جاری و مطالبه بازنشستگان کشوری مبنی بر اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشگری و صندوق فولاد، اجرای این قانون در سقف ۵۰ هزار میلیارد تومان (موضوع بند (ر) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور) در دستور کار دولت چهاردهم قرار گرفت و با تلاش و پیگیری دستگاه‌های اجرایی ذیربط و با وجود مشکلات متعدد در اجرایی کردن حکم قانونی یادشده به جهت تنوع بازنشستگان صندوق‌های فوق‌الذکر، جداول مربوط به متناسب‌سازی صندوق بازنشستگی کشوری، تدوین و حکم حقوقی بازنشستگان با لحاظ ۴۰ درصد مابه‌التفاوت حقوق بازنشسته با شاغل مشابه، اصلاح شد.

بر این اساس حقوق مهرماه بر اساس احکام جدید پرداخت می‌شود. ضمن اینکه معوقات شش‌ماهه ابتدایی سال جاری نیز به مرور زمان پرداخت خواهد شد. همچنین پرداخت حقوق بازنشستگان لشگری، فولاد و سایر صندوق‌ها نیز پس از صدور احکام، به موجب قانون اجرایی می‌شود.

با توجه به اینکه احکام بازنشستگان فرهنگی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به تعداد ۱۲۶ هزار نفر به دلیل عدم پرداخت کسورات بازنشستگی شش‌ماهه دوم سال ۱۴۰۰، بدون لحاظ رتبه‌بندی شش ماه مذکور صادر شده بود، اصلاح احکام این گروه از بازنشستگان از تاریخ بازنشستگی در دستور کار قرار گرفت و کل معوقات به مبلغ سه هزار میلیارد تومان در تاریخ ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳ به حساب بازنشستگان فرهنگی واریز شد.

مبلغ قابل پرداخت به مشمولان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان که در تاریخ یکم مرداد ۱۴۰۳ به تصویب هیأت وزیران رسیده، مشخص شده است. طبق این آیین‌نامه بایستی مبلغ قابل پرداخت به مشمولان بر اساس میانگین حقوق و فوق العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز در پایه، رتبه، طبقه، گروه و یا سایر عناوین مشابه با ملاک ۳۰ سال سابقه بیمه‌پردازی محاسبه و پرداخت شود.

همچنین چنانچه حقوق بازنشستگی فردی در نتیجه متناسب‌سازی هیچ افزایشی نداشته و یا ۴۰ درصد مبلغ ما به التفاوت محاسبه شده، کمتر از ۱۰ درصد تعیین شده در جزء (۱-۲) بند (الف) تبصره (۱۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور باشد؛ یعنی این مبلغ کمتر از یک میلیون تومان باشد، تا رقم مذکور به عنوان ما به التفاوت حداقل مبلغ متناسب سازی ب i طور ثابت پرداخت خواهد شد.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز فرآیند صدور احکام متناسب سازی بازنشستگان کشوری و محاسبه آن برابر جداول ابلاغی در حقوق مهرماه خبر داد و گفت: حقوق این ماه در دو مرحله جداگانه شامل حقوق و همچنین مبلغ ناشی از اجرای متناسب سازی به حساب این افراد واریز می‌شود.

رضا فیضی نژاد با اعلام این خبر افزود: در اجرای جزء یک ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور مبنی بر متناسب سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری با ۹۰درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغل همطراز و با تاکیدات و پیگیری‌های ریاست جمهور و مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عصر روز گذشته (دوشنبه) پس از دریافت جداول متناسب سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق از سوی سازمان اداری و استخدامی و تامین منابع لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه، این صندوق وارد مرحله محاسبه و صدور احکام اصلاحی ناشی از اعمال متناسب سازی شده است.

وی گفت: صدور احکام از شب گذشته شروع شده و عملیاتی می شود که بارگذاری آن روی سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی www.cspf.ir ظرف ۲۴ ساعت انجام خواهد شد.

فیضی نژاد در خصوص پرداخت حقوق مهرماه بازنشستگان این صندوق و مابه‌التفاوت ناشی از اعمال متناسب سازی، اظهار کرد: با رایزنی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، منابع لازم تامین و حقوق افراد بازنشسته تا پایان روز گذشته در دو مرحله شامل حقوق و مبلغ ناشی از اجرای متناسب سازی مهرماه واریز می‌شود.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: با صدور احکام اصلاحی متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری، مبلغ مابه‌التفاوت ناشی از اجرای قانون مذکور در شش ماه گذشته نیز محاسبه و پرداخت خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، فیضی نژاد همچنین تاکید کرد: در اجرای تبصره‌های ذیل بند یک دستورالعمل متناسب سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، معادل ۹۰ درصد امتیاز فوق العاده سختی کار، فوق العاده ایثارگری ( با لحاظ تاثیر آنها در فوق العاده ویژه ) فوق العاده  کار با اشعه و سوابق مدیریتی با توجه نظام پرداخت حسب مورد، در محاسبات اخیر لحاظ شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: